1
Vraag
2
Reageer en help mee
JoshyP

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instabiele verbinding (packet loss)

Hallo,

 

Ik heb het volgende probleem. Mijn AOP zit in mijn woonkamer, en mijn vaste computer staat in een andere kamer (zelfde verdieping). Daarom heb ik een extra internet punt van Ziggo aangeschaft (bekabeld) zodat ik een stabiele internetverbinding heb tijdens het gamen/streamen. Ik heb een 500/40 abonnement en wanneer ik de Ziggo internet speed test doe haal ik ongeveer 70/40. Het grootste probleem ligt echter bij de upload snelheid. Deze is erg instabiel en zorgt voor packet loss. Soms lijkt hij zelfs te dalen naar 0. 

Ik heb mijn aansluitingen toegevoegd in de bijlage en mijn up -en downstream-kanalen staan hieronder. Kan iemand mij helpen om een stabiele verbinding te krijgen of meer vertellen waar het probleem vandaan komt?

 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 10 38 256qam 3
2 610000000 10 38 256qam 2
3 602000000 9 37 256qam 1
4 626000000 10 37 256qam 4
5 634000000 9 37 256qam 5
6 642000000 10 38 256qam 6
7 650000000 9 37 256qam 7
8 658000000 9 37 256qam 8
9 666000000 9 37 256qam 9
10 674000000 9 37 256qam 10
11 682000000 9 37 256qam 11
12 690000000 9 37 256qam 12
13 698000000 9 37 256qam 13
14 706000000 9 37 256qam 14
15 714000000 8 37 256qam 15
16 722000000 7 37 256qam 16
17 730000000 6 37 256qam 17
18 738000000 6 37 256qam 18
19 746000000 6 37 256qam 19
20 754000000 7 37 256qam 20
21 762000000 8 37 256qam 21
22 770000000 8 37 256qam 22
23 778000000 9 37 256qam 23
24 786000000 9 37 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Locked Status RxMER (dB)  Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 17359757404 180
2 Goed (Locked) 38.983 17356945971 199
3 Goed (Locked) 37.636 17356951951 272
4 Goed (Locked) 37.636 17356949768 285
5 Goed (Locked) 37.636 17356951672 243
6 Goed (Locked) 38.605 17356948067 288
7 Goed (Locked) 37.636 17356954070 240
8 Goed (Locked) 37.636 17356945773 212
9 Goed (Locked) 37.636 17356954793 189
10 Goed (Locked) 37.636 17356951465 326
11 Goed (Locked) 37.636 17356948064 153
12 Goed (Locked) 37.636 17356955820 108
13 Goed (Locked) 37.636 17356955955 511
14 Goed (Locked) 37.636 17356954750 200
15 Goed (Locked) 37.636 17356956576 251
16 Goed (Locked) 37.636 17356945681 422
17 Goed (Locked) 37.636 17356956460 740
18 Goed (Locked) 37.356 17356947430 1075
19 Goed (Locked) 37.356 17356956617 931
20 Goed (Locked) 37.356 17356957164 869
21 Goed (Locked) 37.356 17356940700 396
22 Goed (Locked) 37.356 17356943826 588
23 Goed (Locked) 37.356 17356950180 219
24 Goed (Locked) 37.356 17356957923 126

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 31800000 42 2.560 64qam 5
2 57800000 43 5.120 64qam 1
3 44000000 43 5.120 64qam 3
4 37100000 42 5.120 64qam 4
5 50900000 43 5.120 64qam 2
6 28600000 42 2.560 64qam 6

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 15 0
2 2.0 0 0 15 0
3 2.0 0 0 14 0
4 2.0 0 0 13 0
5 2.0 0 0 15 60
6 2.0 0 0 15 0

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
13-12-2020 13:18:24 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.110];CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-12-2020 13:18:23 notice GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.110];CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-12-2020 13:16:49 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f006:0021:face:b00c:0000:0003 MAC=17:10:95:41:88:86;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-12-2020 11:53:33 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-12-2020 07:55:58 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:006d MAC=17:10:95:41:88:86;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-12-2020 07:28:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-12-2020 07:22:45 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:006d MAC=17:10:95:41:88:86;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-12-2020 07:18:41 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-12-2020 07:12:47 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:006d MAC=17:10:95:41:88:86;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-12-2020 04:59:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-12-2020 04:45:51 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:006d MAC=17:10:95:41:88:86;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 22:04:54 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 20:36:43 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2606:2800:0233:1ab3:0789:1032:20e3:0021 MAC=17:10:95:41:88:86;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 18:39:17 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 18:28:27 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4013:0c01:0000:0000:0000:006c MAC=17:10:95:41:88:86;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 18:09:56 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 16:52:49 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f045:0010:face:b00c:0000:0003 MAC=17:10:95:41:88:86;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 15:32:16 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 13:27:44 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f206:00c4:face:b00c:0000:43fe MAC=17:10:95:41:88:86;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 11:46:32 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cc:32:d2;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

9 Reacties 9
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het vermogen downstream is aan de hoge kant. Verder veel ruis (RS fouten).

Heb je al een nieuwe utp kabel geprobeerd? De vermelde downloadsnelheid wijst in eerste aanleg in de richting van een defect daarin.

Voer eens http://www.dslreports.com/speedtest bekabeld uit en plaats een screenprint daarvan.

 

JoshyP
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg de volgende melding wanneer ik de speedtest wil uitvoeren:

'Could not reach any ipv6 server - do you have ipv6 connectivity?'

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Probeer deze eens:

http://wifiman.com/

JoshyP
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het uit kunnen vinken. Hier het resultaat:

SpeedTest

 

En hier de test van wifiman:

Wifiman

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Heb je rechtstreeks getest op het modem? Zo ja, dan is de utp kabel eerste verdachte.

JoshyP
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee ik heb nu getest via mijn desktop die ik aangesloten heb op het extra internetpunt. Ik zal ook de test even hieronder posten direct op het modem.

Dslreports

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @JoshyP en welkom op de Community! 

Zo te lezen heeft KBX458 al volop met je meegedacht! Heb je al gecheckt hoe het gaat als je de UTP kabel vervangt? Maakt dit verschil? Ik kan je eventueel kosteloos een nieuwe UTP kabel toesturen mocht je deze niet in huis hebben.

JoshyP
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry voor de late reactie.

 

Ik heb enkel de UTP kabels die zijn meegekomen met mijn modem en extra internetpunt. Als dit mogelijk voor verbetering kan zorgen dan graag.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
JoshyP wrote:

Sorry voor de late reactie.

 

Ik heb enkel de UTP kabels die zijn meegekomen met mijn modem en extra internetpunt. Als dit mogelijk voor verbetering kan zorgen dan graag.

je gebruikt een extra internetpunt via stopcontact?

dat is niet aanbevelen wegens dat de snelheid niet altijd behaald kan woorden en de verbinding instabiel is

aanbevelen is een utp kabel naar de ruimte trekken waar je internet wilt hebben daar een bekabelde utp wifi booster plaatsen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic