RemcoMeeder

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Instabiele snelheid veel RS errors

Ik zie best veel RS errors in de ConnectBox staan in ons nieuwe huis. Voor de verhuizing in ons oude huis had ik ook een stabieler beeld bij een speedtest.

 

Ik heb screenshots bijgevoegd van de Upstream en Downstream informatie in het modem en een foto van het overnamepunt. De kabel links in de splitter gaat naar het modem (meegeleverde kabel van Ziggo) en de kabel rechts gaat naar de TV.

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Gezien je een Compal-modem gebruikt, zijn de 'Pre RS Errors' geen errors, maar unerrored codewords. De 'Post RS Errors' zijn correctable errors. De unerrored codewords zouden op alle kanalen even snel moeten oplopen, maar dat is niet het geval. De overige waarden (vermogen DS + US en DS MER) zijn wel goed. AOP, splitter en kabels zien er ook goed uit.

 

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter POA-01-B), opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream/upstream-gegevens plaatsen?

 

Je gebruikt bridge mode, welk merk en type router gebruik je en is QoS hierop ingeschakeld?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @RemcoMeeder

Welkom hier, op de Ziggo Community!

Goed dat je jouw modem hier onder de loep laat nemen. 
Ik zie dat @tobiastheebe alles heeft gecheckt en je heeft gevraagd zonder splitter te proberen. Heb je dit nog geprobeerd? 
Daarnaast was hij erg benieuwd naar jouw router. Wil je zijn vraag beantwoorden?

Uitgelicht topic