Beste allen,
Ik zie op dit Forum veel goede posts langskomen, dus probeer mijn geluk maar eens.
Sinds een maand of 2/3 heb ik problemen met mijn internetverbinding. De verbinding blijft niet continue stabiel, maar hapert regelmatig. Dit lijkt vooral te gebeuren als een ander device verbinding maakt. Het lukt niet meer om een Teams call van een uur te doorstaan zonder eenmaal te 'bevriezen'.
Gevoelsmatig heb ik dit issue sinds ik een brief/folder van Ziggo gekregen heb, waarin gemeld is dat er wijzigingen gedaan zijn aan het netwerk en om de SMartwifi boosters aan te prijzen. Ik heb al een aantal keer contact gehad met de klantenservice, maar krijg geen concreet antwoord welke aanpassingen er dan gedaan zijn.
Ik had een goed Amplify Mesh netwerk dat tot dan probleemloos functioneerde. Het is sindsdien een aantal keer gebeurt dat ik mijn Amplify netwerk opnieuw moest instellen en benoemen. Dat is na een reset vd Amplify nu stabiel.
Na overleg met Ziggo klantenservice hebben zij het Ziggo modum in Bridge modus gezet --> geen verbetering.
Na een call vandaag sturen ze Smartwifi boosters om te proberen. Eigenlijk voor mij geen oplossing want dan kan ik de dure Amplify router en mesh points weer weggooien. Ik heb ook mijn abonnement nog ge-upgrade (wat volgens mij eigenlijk niet nodig is), maar dat verbetert de zaak ook niet.
Wat kan ik doen/testen/checken om de oorzaak te vinden?
Bedankt voor goede tips
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je hebt een IEC/F-kabel nodig om de ESX-02 aan te sluiten, zodat je weer TV kunt kijken. De POA 01-UPC zou ik voor de zekerheid (vanwege gebruik onjuiste aansluitkabel) vervangen door ofwel een POA-01-B of een nieuwe POA 01-UPC.
Ziggo kan kosteloos een IEC/F-kabel en splitter POA-01-B/POA 01-UPC toesturen. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice. Je kunt ook wachten tot een moderator langskomt in dit topic.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Edit: heb het witte kapje zojuist vd splitter gehaald, aangezien ik dit als tip ook ergens tegenkwam hier
Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd en kan het beste vervangen worden door een btv 1 IEC-NL, hiervoor is een monteursafspraak nodig.
Ik zie op de foto nog net een tweede splitter staan, zou je daarvan ook een foto willen plaatsen? Is het modem op de eerste splitter (POA-085?) aangesloten?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Bedankt voor je snelle reactie
1. bijgevoegd foto van de 2e splitter; deze spiltst het tv signaal
2. downstream
1 | 610000000 | 8 | 38 | 256qam | 2 |
2 | 602000000 | 8 | 38 | 256qam | 1 |
3 | 618000000 | 7 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 7 | 37 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 7 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 7 | 37 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 7 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 7 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 7 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 7 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 7 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 7 | 37 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 8 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 8 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 7 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 7 | 38 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 7 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 7 | 38 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 7 | 38 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 8 | 38 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 8 | 37 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 7 | 37 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 6 | 37 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 6 | 37 | 256qam | 24 |
1 | Goed (Locked) | 38.605 | 100107578 | 6 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 98714931 | 0 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 98717715 | 6 |
4 | Goed (Locked) | 37.636 | 98715478 | 6 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 98715083 | 4 |
6 | Goed (Locked) | 37.356 | 98719996 | 4 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 98719056 | 5 |
8 | Goed (Locked) | 38.983 | 98720278 | 5 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 98716511 | 5 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 98712705 | 7 |
11 | Goed (Locked) | 38.605 | 98717286 | 0 |
12 | Goed (Locked) | 37.356 | 98720916 | 5 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 98722035 | 5 |
14 | Goed (Locked) | 38.605 | 98710552 | 5 |
15 | Goed (Locked) | 37.636 | 98723020 | 5 |
16 | Goed (Locked) | 38.605 | 98710925 | 6 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 98721977 | 5 |
18 | Goed (Locked) | 38.605 | 98723153 | 4 |
19 | Goed (Locked) | 38.605 | 98718899 | 5 |
20 | Goed (Locked) | 38.605 | 98720075 | 5 |
21 | Goed (Locked) | 37.636 | 98725346 | 5 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 98708448 | 4 |
23 | Goed (Locked) | 37.636 | 98722946 | 5 |
24 | Goed (Locked) | 37.636 | 98724106 | 4 |
3 upstream
1 | 36000000 | 44 | 5.120 | 64qam | 4 |
2 | 44500000 | 44 | 5.120 | 64qam | 3 |
3 | 52000000 | 44 | 5.120 | 64qam | 2 |
4 | 58800000 | 44 | 5.120 | 64qam | 1 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ik zie iets vreemds op de foto. Ik had verwacht dat er een POA-085 onder het kapje zou zitten van de splitter vanwege de kabel met F-stekker (rode ring) die op de splitter aangesloten is, maar het is daadwerkelijk een POA 01-UPC. Dat kan alleen maar betekenen dat die stekker met kracht/geforceerd op de splitter aangesloten is. Op de POA 01-UPC kunnen alleen IEC-stekkers met groene ring aangesloten worden. Hoe zit dit precies?
Op welke aansluiting van de POA is het modem aangesloten, links of rechts? Indien rechts, dan zijn de problemen goed verklaarbaar vanwege bovenstaande.
het modem is aangesloten op de linker aansluiting van de POA.
qua "met kracht/geforceerd" kan ik niets zinnigs zeggen. De stekkers gaan er OK op en af.
Feit is dat er nu een type stekker aangesloten is op de POA waarvoor die laatste in het geheel niet geschikt is. De pin in de rode stekker moet nu verbogen zijn. Om splitter 1 op splitter 2 aan te sluiten is een IEC/F-kabel (groen/rood) nodig, zelfde type als de kabel naar het modem.
In de signaalgegevens zie ik geen directe bijzonderheden, maar ik zie dat het modem zeer recentelijk opnieuw opgestart is (vermoedelijk door verwijderen kapje van de splitter). Zou je ook de gegevens op het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?
Tijd Prioriteit Omschrijving
19-10-2021 20:49:34 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[217.105.82.141];CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-10-2021 20:37:51 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-10-2021 20:37:50 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-10-2021 20:37:46 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-10-2021 20:22:30 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[217.105.82.141];CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-10-2021 19:38:39 | warning | [90:5C:44:C4:29:A8][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 116 to 36 |
19-10-2021 19:34:51 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-10-2021 19:34:39 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:25 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-10-2021 19:29:45 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-10-2021 19:29:31 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-10-2021 19:29:25 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
18-10-2021 21:51:24 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
17-10-2021 14:42:41 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
17-10-2021 14:42:29 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:23 | notice | Cable Modem Reboot - ;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
17-10-2021 14:39:49 | notice | SW download Successful - Via Config file |
17-10-2021 14:38:50 | notice | SW Download INIT - Via Config file bac103000106905c44b9bc61 |
17-10-2021 14:38:42 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:25 | notice | Cable Modem Reboot - from SNMP;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
17-10-2021 02:48:25 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:b9:bc:61;CMTS-MAC=d4:ad:71:0d:00:ee;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Ik zie dat er op 17-10 om 14:38 een firmware-upgrade heeft plaatsgevonden, waardoor het modem zichzelf twee keer opnieuw opgestart heeft (eerste keer na opdracht vanuit Ziggo). De meldingen vanaf vandaag, 19:29 kunnen genegeerd worden i.v.m. verwijderen kapje en (opnieuw) aansluiten kabels.
Ook aan bovenstaande gegevens zie ik geen directe problemen. Wel zou het onjuiste type aansluitkabel naar de ESX-02 voor storing kunnen zorgen.
Zou je het modem tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten (daarna opnieuw opstarten) om vervolgens te controleren of dit de stabiliteit van de internetverbinding verbetert?
Heb de modemkabel direct aangesloten op de POA. Daarna krijg ik echter geen internetverbinding meer.
Amplify krijgt geen IP adres. Heb een minuut of 10 gewacht
Status-LED modem is wel groen? Router (AmpliFi) ook opnieuw opgestart?
Twee maal Ja
Is er wel een ethernet link tussen modem en router?
Deze procedure werkt mogelijk: zowel modem als router uitschakelen, modem opstarten en online laten komen, daarna router opstarten.
Dankje Tobias, daarmee is het gelukt. Nu eens kijken of ik vandaag storingsvrij de dag doorkom. Ben benieuwd
Fijn om te lezen dat de router weer online is. Ik ben ook benieuwd hoe het vanaf nu gaat.
hi, na 2 dagen "Teams" nog geen issues gehad met de verbinding. Geen volledige garantie, maar het lijkt toch wel beter te zijn nu.
Ik kan alleen geen tv kijken nu omdat ik het modem direct heb aangesloten zonder POA. Wat is nu de beste oplossing om verder te gaan? Een andere splitter, een andere kabel...
Je hebt een IEC/F-kabel nodig om de ESX-02 aan te sluiten, zodat je weer TV kunt kijken. De POA 01-UPC zou ik voor de zekerheid (vanwege gebruik onjuiste aansluitkabel) vervangen door ofwel een POA-01-B of een nieuwe POA 01-UPC.
Ziggo kan kosteloos een IEC/F-kabel en splitter POA-01-B/POA 01-UPC toesturen. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice. Je kunt ook wachten tot een moderator langskomt in dit topic.
Hi @mploemen! Wat fijn dat je zo goed geholpen bent 🙂 Ik zie dat je zelf al contact hebt opgenomen en dat de splitter + kabel besteld zijn.
Laat je ons weten hoe het daarna gaat?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.