Beste allen,
Ik zie op dit Forum veel goede posts langskomen, dus probeer mijn geluk maar eens.
Sinds een maand of 2/3 heb ik problemen met mijn internetverbinding. De verbinding blijft niet continue stabiel, maar hapert regelmatig. Dit lijkt vooral te gebeuren als een ander device verbinding maakt. Het lukt niet meer om een Teams call van een uur te doorstaan zonder eenmaal te 'bevriezen'.
Gevoelsmatig heb ik dit issue sinds ik een brief/folder van Ziggo gekregen heb, waarin gemeld is dat er wijzigingen gedaan zijn aan het netwerk en om de SMartwifi boosters aan te prijzen. Ik heb al een aantal keer contact gehad met de klantenservice, maar krijg geen concreet antwoord welke aanpassingen er dan gedaan zijn.
Ik had een goed Amplify Mesh netwerk dat tot dan probleemloos functioneerde. Het is sindsdien een aantal keer gebeurt dat ik mijn Amplify netwerk opnieuw moest instellen en benoemen. Dat is na een reset vd Amplify nu stabiel.
Na overleg met Ziggo klantenservice hebben zij het Ziggo modum in Bridge modus gezet --> geen verbetering.
Na een call vandaag sturen ze Smartwifi boosters om te proberen. Eigenlijk voor mij geen oplossing want dan kan ik de dure Amplify router en mesh points weer weggooien. Ik heb ook mijn abonnement nog ge-upgrade (wat volgens mij eigenlijk niet nodig is), maar dat verbetert de zaak ook niet.
Wat kan ik doen/testen/checken om de oorzaak te vinden?
Bedankt voor goede tips