Ernest#

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Instabiele internetverbinding

Goedemiddag,

 

Sinds anderhalf jaar hebben wij regelmatig last van een instabiele internetverbinding. Inmiddels is er al verschillende keren een monteur van Ziggo geweest om alles door te meten. Zo'n beetje alles in onze meterkast is inmiddels vervangen (AOP, splitters, modem, kabels). Helaas heeft het tot op heden niet mogen baten en hebben we nog regelmatig uitval van onze internetverbinding, veelal (maar niet alleen) in de ochtend en vroege middag en vaak met videobellen en online vergaderen maar ook vaak op random momenten.

Ten einde raad heb ik mijn Ziggo modem uit de bridge mode laten halen maar ook dat mocht helaas geen verbetering brengen. Echter hierdoor had ik wel weer toegang tot de Ziggo modem en het viel mij op dat er erg veel T3 timeouts waren te zien. In bijlage screenshots van de configuratie en meldingen van het modem en foto's van de AOP en splitter. Graag hoor ik hoe wij weer een stabiele internetverbinding krijgen en of de T3 meldingen hier wat mee te maken hebben

 

Met vriendelijke groet,

Ernest Prins

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er staat veel ruis op het algehele signaal, gezien de grote hoeveelheden (un)correctable RS errors en T3 timeouts. In de downstream is sprake van kanaaluitval (RCS partial service).

 

Zou je het plastic kapje van de splitter (POA-13-A) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Daarna de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Ernest#
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt er op dat dit heeft geholpen. Inmiddels het kapje verwijdert, modem opnieuw gestart en een uurtje op m'n pc gewerkt. In bijlage nieuwe screenshots en volgens mij (maar ik ben geen expert) zien de waarde er al veel beter uit. de T3 errors en de uncorrectable RS errors zijn in ieder geval verdwenen. Morgen heb ik weer een dag met veel videobellen dus ik ben erg benieuwd. Voor nu in ieder geval heel veel dank en mocht het beeld terugkeren laat ik het weten.

 

M.v.g.

Ernest

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De upstream is nog niet optimaal, maar voor nu lijkt de overmatige ruis in de downstream opgelost. Zou fijn zijn als je de stabiliteit van de internetverbinding morgen extra in de gaten kan houden.

Ernest#
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas...., inmiddels alweer verschillende onderbrekingen in de internetverbinding gehad, zie screenshots

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie dat er weer flink wat ruis is ontstaan in de downstream.

 

Het lijkt mij verstandig als een moderator een meerdaagse/uitgebreide meting naar jouw modem opstart. Mogelijk komt hierbij iets aan het licht.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb een meting van 3 dagen voor je opgestart @Ernest#, zodra de uitslag bekend is laten we dit aan je weten!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Ernest# De meting is zeker niet schoon. Er zijn schommelingen/dips in het upstream signaal. Maar het is niet constant, wat het voor een monteur lastig maakt. We kunnen een monteur inplannen, die het verder uit gaat zoeken. Stem je hier mee in? 

Uitgelicht topic