greet1302

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Problemen met 'bellen via wifi' op iPhone via SmartWifi-pods

WIju hebben al 14 instabiel internet het betreft een nieuwbouw woning door jullie collega's hier heen verwezen. voor hulp

Aangezien wij thuiswerken is dit zeer storend.

Nieuwe torentjes geplaatst graag contact met jullie op 06**


**Mobiel nummer verwijderd door moderator wegens privacy**

94 Reacties 94
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @greet1302,

 

Hartelijk dank voor je bericht. Gezien de beschrijving in je bericht heb ik net even gebeld, omdat het mij handiger leek dit telefonisch te bespreken. Aangezien ik je niet kon bereiken en je voicemail te horen kreeg wil ik toch via dit bericht een en ander samenvatten. 

Volgens mij worden er namelijk een aantal dingen door elkaar gehaald, te weten de verbinding via de vaste internetaansluiting (via het Ziggo internetmodem) en de mobiele internetverbinding (Vodafone 4G/5G). Recent zijn er inderdaad 2 monteurs langs geweest om de Ziggo internetverbinding na te lopen. Aan netwerkzijde hebben deze twee collega's inderdaad geen ongeregeldheden gevonden die jouw storingsklachten doen verklaren. Daarnaast begrijp ik uit jouw verhaal dat er een ander probleem is met specifiek jouw mobiele aansluiting (4G/5G) via jouw Vodafone Mobiel abonnement. Ik begrijp dat het hier met name niet goed gaat wanneer je wilt bellen via Wifi. Voor deze melding zie ik dat er een interne werkbon(ticketnummer 11722695 ) openstaat bij mijn collega's van Vodafone. Naar aanleiding van dit ticket zal ook een van mijn Vodafone collega's contact met je opnemen specifiek over de mobiele internetverbinding via 4G/5G.

In je laatste bericht is mij echter niet helemaal duidelijk of de problemen enkel en alleen spelen op je mobiele aansluiting of nu ook weer op je vaste diensten. En speelt het op Apple apparatuur of ook op andere apparaten? Als je de indruk hebt dat het specifiek misgaat met de SmartWifi Pods, dan willen we dit natuurlijk graag verder met jou onderzoeken. Wat je zelf alvast kan proberen is kijken of het bellen via Wifi lukt op het moment dat je de SmartWifiPods eens tijdelijk buiten beschouwing laat en even uit het stopcontact haalt en eens alleen test of bellen via wifi wel werkt wanneer je alleen de draadloze verbinding van het Sagemcom (SmartWifi) modem gebruikt.

Alvast hartelijk dank voor je reactie!
Groeten,
Paul 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoi Paul ik was net te laat   ik ben  nu weer bereikbaar 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@greet1302 Ontzettend fijn om je even gesproken te hebben. Het is mij nu duidelijk wat  het probleem is waar je precies tegen aanloopt. Even samenvattend:

- De internetverbinding zelf  (connectie tussen modem en Ziggo netwerk)  is perfect en daar zit ook geen probleem
- Op het moment dat je wilt bellen via wifi i.c.m. Apple (iPhone) via het Wifi van de SmartWifi Pods gaat het op dit moment mis.  Op mijn verzoek heb je ook getest of dit wel werkt wanneer je alleen via het wifi netwerk van het modem verbinding hebt, en dit werkt wel zonder problemen zo bleek ook net uit ons contact.

Zoals besproken leg ik de kwestie even voor bij onze product specialisten zodat onderzocht wordt waarom het misgaat met bellen via Wifi op de SmartWifi Pods i.c.m. in dit geval iPhone. 

Daarnaast is in tussentijd mijn advies ook om alvast de SmartWifi app op je iPhone(s) te installeren voor het beheren en optimaliseren van je draadloze thuisnetwerk. Via deze link kun je de SmartWifi App downloaden en installeren. We houden contact via dit topic en ik laat het weten als ik van mijn collega's een terugkoppeling heb. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

had @Dave! hier ook geen last van,bellen via wifi

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@MR_CHIP Dat klopt, ik heb van @Dave! ook vernomen dat hij hetzelfde heeft ook de combinatie Apple en WifiPods. Dit zijn dus al twee dezelfde meldingen. Ik neem beide meldingen even mee richting onze specialisten. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

goed , ik dacht al er rinkelde iets in mijn hoofd, misschien had hij nog ideeen oid

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dank je wel @Paul  net even de vlug door de screenshots van @greet1302  gekeken de Deco's zijn in ieder geval goed ingesteld. Neem aan Modem wifi compleet is uitgeschakeld.

 

Andere optie ik heb vanaf mijn Modem in de Meterkast met deze AOP maar wel de Sagemcom modem.

Foto 3 was alles op de AOP want ik kreeg me versterker later binnen, zelf geïnstalleerd

E9C2CA69-FAFE-45F8-A70B-B5B7B5DC3FCA.jpegEEC316B2-AE4E-4D15-B210-3B6D3DD71F15.jpeg637B5A51-BC9A-4F34-AF5C-5000E655F83F.jpeg

 

Ik was in combinatie met de Smart Wifi Pods en Vodafone Data ( niet wifi ) alleen Data gewoon niet bereikbaar, ik had het geluk dat ik door 3 medewerkers ben gebeld en terwijl je gewoon voor je Laptop zit gaat je iPhone niet af, Horloge gaf aan oproep gemist, dat is was de Sagemcom met de Smart Wifi Pods en Vodafone data doet. Bij mijn Partner was het zo erg die wordt Zondag tot woensdag tussen 20:15-20:45 uur even gebeld door moeders en 9 van de 10 keer niet bereikbaar, telefoon bij raamgelegd deed de iPhone12 het wel maar ging het gesprek stuk of 5 keer onderbroken, weer terug bellen.

 

Dit is bij mij nu opgelost met de TP-Link Deco's moet er wel bij zeggen mijn Deco's zijn allemaal bekabeld zodat ze optimale behalen, en bereik is ook weer beter, maar er is een modem update geweest en ik heb ook weer het probleem terug en zelf heb ik ook iPhone12.

 

Collega van Paul ( Rob L ) heeft dit als ticket naar de engineers gelogd want die mag niet. Beste zou je de Connect Box Giga en de Deco's moeten hebben, dan ben je wel van het probleem af, toen ging het hier wel goed. Ik weet niet op dat een optie is @Paul  of je hem kan omruilen, de Sagemcom is een drama met Apple.

 

Het liefste zou ik ook mijn Smart Wifi Modem Giga weer terug willen, maar bij mij loopt er nog een ticket.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@MR_CHIP  schreef:

had @Dave! hier ook geen last van,bellen via wifi


@MR_CHIP 

Bellen via Data heb ik last omdat er in Broek op Langedijk te kort Zendmasten van Vodafone staan en het signaal van KPN veel hoger ligt. Buiten gaat alles prima, binnen is drama. 2018 is de Femtocell uitgefaseerd en sinds dien is er nooit een oplossing gekomen. Vodafone stuurt me naar Ziggo en Ziggo weer terug, maar blijkt nu i.c.m. Sagemcom en Smart Wifi Pods gaat het fout. Wifi Mesh gaat het redelijk tot oke.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Dave! Dank voor het meekijken. De klant heeft alleen geen TP Link Deco's, maar de SmartWifi Pods. De foto's zijn van voor het monteursbezoek. De TP link deco's zijn ontkoppeld en hiervoor in de plaats zijn de SmartWifi Pods geplaatst. Sinds de switch naar de Pods speelt het probleem dat bellen via Wifi vanaf iPhone devices niet werkt op het moment dat de WifiPods zijn aangesloten. Ik overleg even met collega Rob L en consorten wat hier de juiste oplossing is. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Paul kan je eventueel vragen of Rob ook nog een CB Giga heeft en klant ook een CB Giga Met TP-Links want dit is echt drama, als je afhankelijk bent zoals mij van ziekenhuis en poli etc dan wil je die dingen echt door je raam gooien. Maar als Rob iets heeft laat het hem maar even in mijn topic zetten of PB want jij weet me wel te vinden daar waar de zon schijnt 😉

 

IK weiger Android toestel te nemen 😉 en de CB Giga en TP-Links ging super goed, en de oude Plume Pods grijze ook, maar die zijn allemaal retour met Wifibooster bekabeld de witte en de oude Extra wifi Punten Stopcontact. Ik kan nog omschakelen naar Wifi Pods die heb ik hier in bruikleen, maar dat hoor ik wel wat onze Rob gaat beslissen 😎

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

dank voor het meedenken allemaal

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@greet1302 Ten behoeve van het onderzoek wat hiervoor loopt willen onze specialisten graag het volgende weten.

Wat zie je precies gebeuren op het met moment dat je probeert te bellen via wifi vanaf een van de iPhones? 
Start de Bellen via Wifi app helemaal niet op, crashed de app of zie je wat anders gebeuren?

Tot slot, er is op afstand een kleine aanpassing gedaan. Wil je straks het modem nog eens herstarten en de WifiPods terugplaatsen en testen of het bellen via Wifi werkt? 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hallo 

Ik heb het internet gescand dan is het goed maar kan niet via de pots bellen  de verbinding wordt aldoor verbroken.

 

met vriendelijke groet,

 

Greet 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Schermafbeelding 2023-03-10 om 11.14.06.pngSchermafbeelding 2023-03-10 om 11.10.35.png

 

Ik zie dit als ik inlog in de modem

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@greet1302 Even ter controle en ten behoeve van het onderzoek: werkt bellen via Wifi helemaal niet zolang er connectie is met de SmartWifiPods. Of is het zo dat het eventjes werkt en dat de verbinding dus steeds verbroken wordt. Onze specialisten zouden dit graag willen weten. 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

wisselvallig of gaat over en valt gelijk daarna weg .

Of er komt niks binnen

dan zie ik later pas dat er mensen gebeld hebben

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@greet1302 Dank voor de aanvulling. We hebben op basis van de melding onderzoeksticket #225 aangemaakt. Ik laat het weten als onze specialisten een terugkoppeling hierop hebben. 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank Paul dan wachten maar weer af zelf hebben we het idee dat er ook iets mis in de wijk kast 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@greet1302  Ik weet hoe het voelt, zelfde probleem hier ook gehad met de Smart Wifi Pods en de Sagemcom modem, me vorige modem Connect Box Giga en TP-Link Deco's nergens last van.

 

Ik werd ook gebeld door Moderators voor iets anders terwijl telefoon naast me lag, gewoon ingesprek en me horloge zei nummer stilgehouden. Mijn Partner moest iPhone12 bij raam leggen en nergens aankomen dan kon ze gebeld worden, maar in half uur 5 keer verbroken verbinding.

 

Mijn Smart Wifi Pods zijn nu omgeruild voor de TP-Link Deco's en ik kan nu door me hele huis lopen, soms gebeurt het nog een keer, maar 90% is opgelost.

 

Ook maar even verhaal van mij kant via Vodafone Data (bellen en gebeld worden via data) en de Sagemcom en Smart Wifi Pods 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Dank Paul dan wachten maar weer af zelf hebben we het idee dat er ook iets mis in de wijk kast 
 

@greet1302 Aan netwerkzijde, dus de connectie tussen het modem en de eind- en groepsversterker is niets aan de hand. Het probleem lijkt hier specifiek te zitten in de combinatie WifiPods i.c.m. bellen via Wifi op iPhone/Apple Devices. Hiervoor heb ik nu een onderzoeksticket lopen bij onze specialisten. Het is nu even afwachten wat er uit dit onderzoek komt. 

Uitgelicht topic