Al sinds geruime tijd problemen met mijn internet verbinding, dit kenbaar gemaakt bij Ziggo. Ik had een oud modem, deze is nu vervangen door een Connect Box. Helaas zijn de problemen echter niet opgelost. Gedurende de hele dag valt geregeld door internet verbinding weg, zowel op het LAN als het WLAN. Het ligt dus niet aan de WIFI.
Bijgevoegd de loggings van de Connect Box. Hopelijk kunnen jullie me hier verder helpen!
Alvast bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo @nipa. Ik heb de afspraak gezet op komende vrijdag 4 september tussen 08:00 en 13:00. De monteur weet dat het na het vorige bezoek nog niet is opgelost, de verwachting is dat we nu wel aanbellen en bij de modem gaan meten.
Hallo @Paul Ziggo, @Anne H Ziggo, @Cecilia Ziggo
Zojuist een aardige monteur op bezoek gehad, die eerlijk aangaf hoe het nu zit.
De verbinding is prima, het interne netwerk is prima, maar het modem deugt niet! Dat de verbinding regelmatig weg valt is een bekend probleem wat ze niet krijgen opgelost bij Ziggo. (letterlijke bewoording). Hij kon dan ook niks voor me betekenen.
Waarom wordt mij dat mij nu pas verteld , 6 maanden en 4 monteurs verder, ben hier niet blij mee! Ik wordt dus bewust misleid al die maanden maar mag wel gewoon betalen. Hoe nu verder?
En dan is het stil…...
Welke modem heb jij Nipa? edit: laat maar, al gevonden 😉
Connectbox
Hi @nipa,
Allereerst sorry dat het even stil is geweest. We hebben op basis van je laatste bericht intern navraag gedaan, want het is een zeer opvallend verhaal. Ook uit de monteurslog haal ik heel weinig informatie om eerlijk te zijn. Uiteraard hadden we hierover wel even een berichtje moeten sturen, want nu hoor je helemaal niets. Wat betreft de problemen:
Dat de verbinding regelmatig weg valt is een bekend probleem wat ze niet krijgen opgelost bij Ziggo. (letterlijke bewoording). Hij kon dan ook niks voor me betekenen.
Kun je hier nog meer over uitweiden? Wat bedoelde de monteur precies? In het algemeen? In specifieke situaties? In jouw regio? Bij jou persoonlijk? De Connectbox heeft niet als ‘bekend probleem’ dat de verbinding gewoon af en toe wegvalt. Dan zouden we beter kunnen stoppen natuurlijk. Op basis van de interne navraag is er een eerder spelend probleem gevonden bij je in de regio, maar op dit moment zien we daarover niets meer terug in je wijk. Dat is volledig opgelost en alleen jij lijkt nog verbindingsproblemen te hebben. Ik zal ook direct eerlijk bekennen dat ik de werkzaamheden van de monteur opvallend vind. Ik zie aan deze kant nog héél duidelijk signaalproblemen en helaas ook alleen bij jou:
Ik ga in ieder geval terugkoppeling sturen naar de laatste monteur, want die laat je nu met wat gekke informatie achter mijns inziens. Wat we hierboven zien is duidelijk geen modem-probleem, maar een signaalprobleem dat hij had moeten opmerken. Ik kan me voorstellen dat je het langzaam al aan het opgeven bent, maar op basis van deze metingen, moeten we een nieuwe monteursafspraak maken.
Bedankt @Alex Ziggo voor je uitgebreide reactie. Wat de monteur zei is dat de instabiliteit van de Connect Box een generiek probleem was, en dat de technici bij Ziggo bezig waren met een oplossing en dat hij mij helaas niet verder kan helpen.
Kijkend naar de grafieken begrijp ik dat de pieken naar het gele/rode gebied niet mogen voorkomen? Zijn dit metingen vanuit de Connect Box of de wijkcentrale?
Ik heb het inderdaad al bijna opgegeven, ben al klant vanaf het begin van @home, maar ben aan het denken om over te stappen naar KPN, dit duurt nu al zo lang.
Ik werk bijna dagelijks thuis en het is soms gewoon niet te doen.
Hi @nipa,
Daar ga ik in ieder geval achteraan; mogelijk heeft de monteur iets doorgezet, maar dan heeft hij dit niet goed gecommuniceerd (zowel naar jou, als in zijn verslag).
Klopt; ik had je uiteraard ook even moet meenemen in de grafieken. Beide metingen komen uit alleen jouw modem. Ik heb gisteren een 3-daagse nauwkeurige meting gestart die ons hopelijk nog meer kan vertellen.
Deze heb ik net al even gecheckt; je problemen lijken tweeledig op dit moment. Ik zie zowel veel signaalproblemen bij je upstream (overeenkomstig met mijn vorige bericht), maar ook het upstreamverkeer in de wijk (dus niet alleen bij jou) zelf heeft het op enkele momenten heel zwaar (vandaag bijvoorbeeld tussen +-half 2 en 2 uur). Dat ligt dus buiten jouw aansluitingen.
Als je het geduld nog hebt, wil ik de nauwkeurige meting even afwachten en op basis daarvan volgende stappen ondernemen. Zondag of maandag geef ik je daar een nieuwe update van.
Prima @Alex Ziggo ik hoor dan zondag of maandag van je.
Hi @nipa, mijn eerdere bericht
je problemen lijken tweeledig op dit moment. Ik zie zowel veel signaalproblemen bij je upstream (overeenkomstig met mijn vorige bericht), maar ook het upstreamverkeer in de wijk (dus niet alleen bij jou) zelf heeft het op enkele momenten heel zwaar (vandaag bijvoorbeeld tussen +-half 2 en 2 uur). Dat ligt dus buiten jouw aansluitingen.
Wordt bevestigd door de nauwkeurige meting. Ik heb hiermee aangeklopt bij een andere afdeling. Zodra ik daar terugkoppeling van heb, laat ik het weten. Op dit moment verwacht ik dat er zowel in de wijk wordt gekeken (voor het laatste probleem), maar mogelijk alsnog een nieuwe monteursafspraak nodig is.
Hi @nipa,
Inmiddels is het onderzoek begonnen in het netwerk. Je kunt de status ook volgen via www.ziggo.nl/storingen. Als ik vanuit mijn kant nieuws heb, laat ik het uiteraard ook weten.
Hi @Alex Ziggo, ik kreeg bericht dat de storing is opgelost. Zijn de signaalwaardes nu beter?
Hi @nipa,
Ja, die zijn zeker verbeterd! Het lijkt erop dat een andere klant storing veroorzaakte in het netwerk. Daar is voor het weekend iemand langs geweest om dit te verbeteren en sindsdien ziet het er een stuk beter uit. Nog belangrijker is natuurlijk wat je ervaart komende dagen
Goed nieuws, de afgelopen 10 dagen geen problemen meer gehad, geen uitval meer gelukkig. Ik ben heeeeeeel blij dat het eindelijk is opgelost, de afgelopen 6 maanden waren namelijk niet te doen. Bedankt voor het helpen oplossen!
Wel nog een vraag over compensatie, heb namelijk een half jaar geen fatsoenlijk internet gehad?
Hi @nipa - Ontzettend fijn dat het eindelijk is opgelost! Dat werd ook hoogtijd inderdaad 🙂 Ik heb de garantieregeling voor je toegepast en zie dat daar inmiddels ook al een SMS over is verstuurd. Er volgt éénmaal een verrekening met de eerstvolgende factuur, het overschot wordt teruggestort.
Bedankt @Alex Ziggo voor het regelen hiervan!
Hi @Alex Ziggo, na bijna drie weken geen problemen meer te hebben, begonnen de problemen vandaag weer opnieuw. Ik zie een stuk of 20 T3 foutmeldingen. Kun jij wellicht wat zien aan mijn waardes?
Hi @nipa,
Geen goed teken dat je je weer meldt Ik kan op dit moment helaas niet de wijk uitlezen, maar met jouw eigen waardes is niets mis. Ik zie ook geen verschil tussen gisteren en de periode daarvoor. Hoe gaat het vandaag? Hopelijk is het een incident geweest!
Alex Ziggo wrote:
Hi @nipa,
Ja, die zijn zeker verbeterd! Het lijkt erop dat een andere klant storing veroorzaakte in het netwerk. Daar is voor het weekend iemand langs geweest om dit te verbeteren en sindsdien ziet het er een stuk beter uit. Nog belangrijker is natuurlijk wat je ervaart komende dagen
Hoi allemaal. Kunnen jullie misschien wat meer in detail uitleggen hoe een klant problemen kan veroorzaken voor het netwerk van anderen? Ik lijk soortgelijke problemen te hebben als @nipa (ik moet eerst mijn modem lezen om dit te bevestigen), maar meer van mijn buren moeten de modem meerdere keren per dag resetten om internetproblemen op te lossen. Bedankt voor je verduidelijking.
Onze buurt is 2583RG.
Hi @andreabelgradeatyahoo.com,
Goede vraag! Dat kan verschillen, maar in situaties als deze is een complete aansluiting vaak erg verouderd en verslechterd, dat we hier ruis/storing van terugkrijgen en dat doorspeelt op de rest van het netwerk.
Als er bij jou in de wijk meer problemen zijn, hoeft dat niet te betekenen dat dit aan de hand is. Het kan ook een ander probleem zijn, in de wijkkast bijvoorbeeld. Er spelen ontzettend veel factoren mee.
Ik raad je in ieder geval aan je eigen topic te starten als je eenmaal je modem in bent gedoken, dan nemen we daar je situatie verder onder de loep 🙂
Alex Ziggo wrote:
Hi @andreabelgradeatyahoo.com,
Goede vraag! Dat kan verschillen, maar in situaties als deze is een complete aansluiting vaak erg verouderd en verslechterd, dat we hier ruis/storing van terugkrijgen en dat doorspeelt op de rest van het netwerk.
Als er bij jou in de wijk meer problemen zijn, hoeft dat niet te betekenen dat dit aan de hand is. Het kan ook een ander probleem zijn, in de wijkkast bijvoorbeeld. Er spelen ontzettend veel factoren mee.
Ik raad je in ieder geval aan je eigen topic te starten als je eenmaal je modem in bent gedoken, dan nemen we daar je situatie verder onder de loep 🙂
Bedankt Alex, zal zeker doen, maar bij Ziggo giga is niet vanzelfsprekend hoe kan ik tot het menu en log komen. Kan jij mij een pb opsturen met wat instructies? En ook apologies @nipa voor bumping de topic.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.