Al sinds geruime tijd problemen met mijn internet verbinding, dit kenbaar gemaakt bij Ziggo. Ik had een oud modem, deze is nu vervangen door een Connect Box. Helaas zijn de problemen echter niet opgelost. Gedurende de hele dag valt geregeld door internet verbinding weg, zowel op het LAN als het WLAN. Het ligt dus niet aan de WIFI.
Bijgevoegd de loggings van de Connect Box. Hopelijk kunnen jullie me hier verder helpen!
Alvast bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je hebt trouwens ook erg veel T3 fouten. Er is gewoon iets mis met je verbinding. Waarschijnlijk buitenshuis.
Hey @nipa, goedemorgen.
Allereerst mijn excuses dat je lange tijd niets hebt gehoord. Ik weet niet waar het is misgegaan, maar op één of andere manier is je laatste reactie van 17 juni tussen wal en schip beland. Je topic kwam nu naar boven na de laatste reacties van gisteren en vandaag.
Je ervaart problemen met jouw verbinding. Dat is overduidelijk! Vooral de T4 melding(en) is reden tot zorg. Ik ben dan ook direct met mijn neus in de netwerkmonitoringen gedoken. Om eerlijk te zijn schrik ik van wat ik zie. De problemen zie ik overduidelijk terug in het signaal. Er is veel CCER op de verbinding en ook zakt de upstream SNR en upstream RX behoorlijk in. Op basis van het signaal zijn de problemen die je ervaart dus verklaarbaar.
Nu zie ik dat je op 2 juni een monteur hebt gehad. De monteur heeft jouw hoofdaansluiting vervangen. Dit was overigens ook hoognodig, want jouw aansluiting zelf was verouderd. Dit is alleen niet toereikend geweest, omdat er nog steeds problemen zijn in het signaal. Waarom de monteur deze diepere problemen niet heeft gezien is voor mij een raadsel.
Feit is wel dat er actie ondernomen moet worden, zodat jij weer met plezier gebruik kan maken van onze diensten. Op afstand kan ik dit helaas niet. Er moet een monteur ingepland worden. Dit betreft een netwerkmonteur, welke toegang heeft tot de eindversterker, een lijnmeting kan uitvoeren en ook na de werkzaamheden het signaal op jouw hoofdaansluiting opnieuw kan uitmeten en controleren. Voor deze afspraak moet je dus wel thuis aanwezig zijn. Ik zal er zorg voor dragen dat al mijn bevindingen in de monteursbon komen te staan. Wil je mij een aantal data laten weten wanneer de monteur bij je kan langskomen en in welk dagdeel? Dit kan tussen 08:00-13:0 of tussen 12:00-18:00.
Ik hoor graag van je!
Hi @Cecilia Ziggo,
Ik werk thuis en kan elke dag, graag zo snel mogelijk inplannen.
Bedankt voor je snelle reactie @nipa. De monteur heb ik voor je ingepland voor woensdag 8 juli tussen 12:00 en 18:00. Mijn bevindingen heb ik in de werkbon vermeld. Je ontvangt nog een bevestiging van de afspraak per e-mail.
@nipa Mogelijk kan dit al een gedeeltelijke oplossing zijn voor je probleem zijn, als het witt kapje te ver over de splitter zit, kan de splitter mogelijk niet ver genoeg in de wandcontactdoos voor een stevig en stabiel contact.
Bedankt voor de tip @Be rt, ik zal het controleren, maar het AOP is door een Ziggo monteur geplaatst, ik mag hopen dat ze weten wat ze doen
De coax infrastructuur is wel erg storingsgevoelig als ik het zo lees op het forum, daar heb je met ADSL geen last van….
@nipa Coax kan storingsgevoelig zijn, maar is het in de meeste gevallen niet, besef dat Ziggo bijna 4 miljoen TV klanten heeft en bijna 3,5 miljoen met internet.
Hier in 32 jaar geen echte problemen gehad met TV en later internet en telefoon en dit is heel intensief gebruikt met 8 jaar een ICT bedrijf aan huis waar ook de telefoon over de coax ging.
Maar hier is het precies andersom, in deze wijk werkte zelfs in een deel van de wijk een fax niet op de zeer oude KPN koperdraden en internet was tot een paar jaar geleden op mijn adres maximaal 13 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload, vandaar dat hier iedereen, tot een paar jaar geleden, bij Ziggo zat.
De monteur is niet bij mij thuis geweest, maar belde dat er iets mis was in de wijkcentrale en dat hij dat zou oplossen. Ik ondervind echter nog steeds veel problemen, kun jij dat ook zien?
@nipa Er is inderdaad een wijziging doorgevoerd m.b.t het signaal in de wijkkast. Maar er lijkt toch nog een probleem met het signaal op jouw aansluiting. Het lijkt mij verstandig als wij hiervoor toch een afspraak voor inplannen met
een individuele storingsmonteur. Op welke data zou een afspraak het beste uitkomen?
Jammer dat ik nu weer een afspraak moet maken, er was immers afgesproken dat de monteur na de aanpassing in de wijkkast het signaal kwam meten.
Ik zou vrijdag 17 juli kunnen, daarna ben ik op vakantie.
Hey @nipa,
We hebben je berichtje helaas niet eerder gezien. Je bent inmiddels op vakantie. Wil je alvast een afspraak maken voor na de vakantie? Ik hoor het graag van je. Een hele fijne vakantie toegewenst.
@Cecilia Ziggo Ik ben terug van vakantie, graag zo snel mogelijk een afspraak inplannen.
Hallo @nipa,
Dankjewel voor je reactie! Ik heb nog een monteur voor je weten te regelen voor morgen 18-08-2020 tussen 08:00 uur en 13:00 uur.
Hopelijk schikt het jou dan ook.
Groeten,
Paul
De monteur is geweest heeft het signaal gemeten dat zag er goed uit blijkbaar. Het zou blijkbaar ook veroorzaakt kunnen worden door het interne netwerk, maar ook hier was niks vreemds gevonden. Nadat de monteur 15 minuten weg was zie in de logging van het modem al drie T4 foutmeldingen, deze zouden toch nog niet mogen optreden en kunnen toch ook niks te maken hebben met het interne netwerk?
Ik krijg nu een email dat ik 50 euro moet betalen voor de reparatie aan kabels, stekkers en wandcontactdozen, maar er is helemaal niks vervangen??? De monteur is komen meten omdat de vorige dit verzuimd heeft om te doen terwijl dit wel de afspraak was. En zoals je hierboven kunt zien is het nog steeds niet opgelost.
@nipa Het is absoluut de moeite waard om de tip die @Be rt gegeven heeft op te volgen. Ondanks de kundigheid van onze monteurs kan zo'n plastic kapje daadwerkelijk voor problemen zorgen op het signaal.
Laat maar weten of het beter werkt na het verwijderen van het plastic kapje van de POA-1 splitter.
nipa wrote:
Ik krijg nu een email dat ik 50 euro moet betalen voor de reparatie aan kabels, stekkers en wandcontactdozen, maar er is helemaal niks vervangen??? De monteur is komen meten omdat de vorige dit verzuimd heeft om te doen terwijl dit wel de afspraak was. En zoals je hierboven kunt zien is het nog steeds niet opgelost.
Die rekening van € 50,00, daar moet @Paul Ziggo nog maar eens naar kijken, want een rekening en nog problemen hebben die van buiten komen, dat lijkt me niet de bedoeling @nipa
Ik had het plastic kapje reeds verwijderd na de tip van Bert.
@nipa Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ontzettend balen dat de verbinding nog niet lekker werkt! Ik zie ook nog steeds signaalproblemen terug op de verbinding. Dat er kosten van € 50,- berekend zijn is dan ook volledig onterecht.
Ik heb hiervoor ook gelijk een credit aangemaakt zodat dit in mindering gebracht wordt. Daarnaast lijk het mij verstandig dat er wel een vervolgafspraak gepland wordt met een netwerk monteur, aangezien er nog steeds signaalproblemen te zien zijn.
Op welke data zou een afspraak met een netwerkmonteur jou uitkomen?
@Paul Ziggo Bedankt voor je bericht. Ik werk thuis dus kan dagelijks, graag zo snel mogelijk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.