1
Vraag
2
Reageer en help mee
nipa

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Instabiele internetverbinding met veel foutmeldingen in Connectbox

Al sinds geruime tijd problemen met mijn internet verbinding, dit kenbaar gemaakt bij Ziggo. Ik had een oud modem, deze is nu vervangen door een Connect Box. Helaas zijn de problemen echter niet opgelost. Gedurende de hele dag valt geregeld door internet verbinding weg, zowel op het LAN als het WLAN. Het ligt dus niet aan de WIFI.

Bijgevoegd de loggings van de Connect Box. Hopelijk kunnen jullie me hier verder helpen!

 

Alvast bedankt!

61 Reacties 61
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@nipa Dat uitvallen komt dat je modem een ontiegelijke hoeveelheid T3 fouten registreert en de netwerk verbinding verbreekt. Zie hiervoor de uitleg:

https://volpefirm.com/docsis_timeout_descriptions/

Als je een (1) T3 per week krijgt dan is dit redelijk. Nu krijg je er meerdere per 24 uur. Deze meldingen heten niet voor niks “critical”, en ze worden veroorzaakt door corruptie in de Docsis datastroom tussen het modem en de CMTS van Ziggo.

Ziggo is hier aan zet, de waarden op je modem zien er verder prima uit. Ik denk dat meer mensen in je straat hier last van hebben, als het al niet is: wijk. Dit is een netwerkprobleem.

nipa
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt @Henno voor je snelle reactie, nu maar hopen dat Ziggo er iets aan gaat doen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @nipa 

Allereerst welkom hier op de Community! 
Wat vervelend om te moeten lezen dat je ondanks de nieuwe Compal modem nog steeds problemen ervaart met een wegvallende verbinding.
Kijkend naar het buitennetwerk, kan ik geen problemen vaststellen en ziet het signaal er prima uit. Kun je hier een aantal foto's delen van de hoofdaansluiting naar je modem toe?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Jamyla Ziggo Kijk eens niet naar de analoge waarden maar naar de docisis meldingen in de log.

Je kunt prima analoge signaal niveaus hebben maar als je een T3 hebt, heb je een verbroken verbinding.

nipa
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij gevoegd de foto’s van de hoofdaansluiting

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Weer zo'n buggy Compal Connectbox modem dat om de haverklap druk is met het droppen van packets waarbij kennelijk ook de DOCSIS management packets afkomstig door de CMTS gedropd worden en dus het ranging proces in de soep loopt (de T3 meldingen).

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@nipa Die foto's van je AOP en splitter geven een beeld van vergane glorie.

  • De Essent ETU-01 splitter voldoet niet meer voor de huidige normen en zal gevoelig zijn voor 4/5G instraling.
  • Bekabeling met plastic kapjes is ook een no-no tegenwoordig ook niet meer bruikbaar omdat je bekabeling als een 4/5G antenne werkt. Dit soort connectors moet je vervangen door Hirschmann KOKWI 5 en KOSWI5 connectors. 
  • Je AOP is ook veroudert, zou vervangen moeten worden. @Jamyla Ziggo kun jij dat met @nipa plannen?
  • De splitter die op je ETU-01 zit moet je ook vervangen door een recenter type. Misschien is een retour geschikte antenne versterker een betere manier.

@Jamyla Ziggo voordat we verder naar logging kijken eerst de AOP aansluiting vernieuwen.

nipa
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie @Henno 

 

De Essent splitter en AOP hangen er inderdaad al een tijdje, is nog van de @home periode. Sinds dien ben ik al klant, maar deze zijn door Ziggo nooit vernieuwd.

 

De antenne splitter en de connectoren hebben niks te maken met de internet verbinding toch, maar alleen voor TV? Ik zal de connectors vervangen door Hirschman. Wat is overigens een goede vervanger voor de antenne splitter?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Internet over de kabel gebruikt HF signalen over koper en glasvezel kabel. 4G en 5G is ook hoogfrequent, door de lucht.

Als je de bekabeling in jouw huis niet voldoende afgeschermd is, straalt die in op je de Ziggo bekabeling en verstoort de signalen daar, en dus ook je diensten die je daarvan afneemt: Internet, TV, telefonie.

Wat betreft de antenne splitter, dat is wat lastiger, de meeste zijn voorzien van F-connectoren (geschroeft), misschien is dat beter om te doen:

https://www.ruttenelektroshop.nl/producten/antenne-dvb-c-dvb-t-en-satelliet/aansluitmateriaal/

 

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Hoi @nipa, goedemiddag.

Hett vervangen van je AOP en splitter lijkt mij inderdaad geen overbodige luxe, zoals @Henno ook al suggereert.

Ik zie dat je daarvoor inmiddels contact met de klantenservice hebt gehad en dat er een monteur gepland staat. 

Houd je ons via dit topic op de hoogte?

nipa
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, ik heb vandaag met de klantenservice gebeld, volgende week dinsdag komt een monteur, zodra ik meer weet zal ik het melden.

nipa
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De monteur is gisteren geweest en heeft de AOP, Splitter en bekabeling naar het modem vervangen. Het signaal is gemeten en zag er goed uit. Helaas vanochtend weer een weg vallende verbinding gehad, op dit tijdstip zag ik op de router weer een T3 foutmelding.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @nipa . Dit bericht is helemaal tussen wal en schip beland :-(. Sorry! 
Heb je inmiddels weer contact met ons gehad, al? 

nipa
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, ik heb geen telefonisch contact meer gehad, enkel hier op het forum gemeld. De verbinding valt nog steeds af en toe weg, wel minder als voorheen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Zou je de huidige loggings eens willen plaatsen? Zoals je in je eerste post hier ook deed? Kunnen we even kijken of we hier iets in zien! 🙂 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Aanvulling: En kun je een foto hier plaatsen van de gewijzigde situatie van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

nipa
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben een paar dagen er tussen uit geweest. Hieronder de loggings en foto van het aansluitpunt.

 

nipa
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Veel verstoringen al sinds lange tijd (zie overzicht), ben het langzaam zat aan het worden. Werk vanaf thuis en dan is het vervelend als de verbinding wegvalt. Ook de kids klagen steen aan been. Van Ziggo reageert hier ook niemand meer, zitten zeker in quarantaine….

Een collega van mij had soortgelijke problemen bij Ziggo en is een maand geleden overgestapt naar T-Mobile, nooit meer last van uitval gehad. Ik vrees dat er voor mij ook niks anders op zit, jammer want ik ben al klant vanaf het begin (@home) 

 

 

Klikoo

Level 1
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Je hebt T4 foutmeldingen in je laatste screenshot. Deze mogen absoluut helemaal niet voorkomen, Ziggo is hier aan zet. T3 foutmelding mogen eigenlijk ook niet, maar doorgaans heb je hier geen last van als ze niet teveel zijn. Maar T4 mag helemaal niet voorkomen, werk voor Ziggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic