Al sinds geruime tijd problemen met mijn internet verbinding, dit kenbaar gemaakt bij Ziggo. Ik had een oud modem, deze is nu vervangen door een Connect Box. Helaas zijn de problemen echter niet opgelost. Gedurende de hele dag valt geregeld door internet verbinding weg, zowel op het LAN als het WLAN. Het ligt dus niet aan de WIFI.
Bijgevoegd de loggings van de Connect Box. Hopelijk kunnen jullie me hier verder helpen!
Alvast bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@nipa Dat uitvallen komt dat je modem een ontiegelijke hoeveelheid T3 fouten registreert en de netwerk verbinding verbreekt. Zie hiervoor de uitleg:
https://volpefirm.com/docsis_timeout_descriptions/
Als je een (1) T3 per week krijgt dan is dit redelijk. Nu krijg je er meerdere per 24 uur. Deze meldingen heten niet voor niks “critical”, en ze worden veroorzaakt door corruptie in de Docsis datastroom tussen het modem en de CMTS van Ziggo.
Ziggo is hier aan zet, de waarden op je modem zien er verder prima uit. Ik denk dat meer mensen in je straat hier last van hebben, als het al niet is: wijk. Dit is een netwerkprobleem.
Bedankt @Henno voor je snelle reactie, nu maar hopen dat Ziggo er iets aan gaat doen.
Goedemiddag @nipa
Allereerst welkom hier op de Community!
Wat vervelend om te moeten lezen dat je ondanks de nieuwe Compal modem nog steeds problemen ervaart met een wegvallende verbinding.
Kijkend naar het buitennetwerk, kan ik geen problemen vaststellen en ziet het signaal er prima uit. Kun je hier een aantal foto's delen van de hoofdaansluiting naar je modem toe?
@Jamyla Ziggo Kijk eens niet naar de analoge waarden maar naar de docisis meldingen in de log.
Je kunt prima analoge signaal niveaus hebben maar als je een T3 hebt, heb je een verbroken verbinding.
Weer zo'n buggy Compal Connectbox modem dat om de haverklap druk is met het droppen van packets waarbij kennelijk ook de DOCSIS management packets afkomstig door de CMTS gedropd worden en dus het ranging proces in de soep loopt (de T3 meldingen).
@nipa Die foto's van je AOP en splitter geven een beeld van vergane glorie.
@Jamyla Ziggo voordat we verder naar logging kijken eerst de AOP aansluiting vernieuwen.
Bedankt voor je reactie @Henno
De Essent splitter en AOP hangen er inderdaad al een tijdje, is nog van de @home periode. Sinds dien ben ik al klant, maar deze zijn door Ziggo nooit vernieuwd.
De antenne splitter en de connectoren hebben niks te maken met de internet verbinding toch, maar alleen voor TV? Ik zal de connectors vervangen door Hirschman. Wat is overigens een goede vervanger voor de antenne splitter?
Internet over de kabel gebruikt HF signalen over koper en glasvezel kabel. 4G en 5G is ook hoogfrequent, door de lucht.
Als je de bekabeling in jouw huis niet voldoende afgeschermd is, straalt die in op je de Ziggo bekabeling en verstoort de signalen daar, en dus ook je diensten die je daarvan afneemt: Internet, TV, telefonie.
Wat betreft de antenne splitter, dat is wat lastiger, de meeste zijn voorzien van F-connectoren (geschroeft), misschien is dat beter om te doen:
https://www.ruttenelektroshop.nl/producten/antenne-dvb-c-dvb-t-en-satelliet/aansluitmateriaal/
Ja, ik heb vandaag met de klantenservice gebeld, volgende week dinsdag komt een monteur, zodra ik meer weet zal ik het melden.
De monteur is gisteren geweest en heeft de AOP, Splitter en bekabeling naar het modem vervangen. Het signaal is gemeten en zag er goed uit. Helaas vanochtend weer een weg vallende verbinding gehad, op dit tijdstip zag ik op de router weer een T3 foutmelding.
Hey @nipa . Dit bericht is helemaal tussen wal en schip beland :-(. Sorry!
Heb je inmiddels weer contact met ons gehad, al?
Nee, ik heb geen telefonisch contact meer gehad, enkel hier op het forum gemeld. De verbinding valt nog steeds af en toe weg, wel minder als voorheen.
Zou je de huidige loggings eens willen plaatsen? Zoals je in je eerste post hier ook deed? Kunnen we even kijken of we hier iets in zien! 🙂
Aanvulling: En kun je een foto hier plaatsen van de gewijzigde situatie van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Ik ben een paar dagen er tussen uit geweest. Hieronder de loggings en foto van het aansluitpunt.
Veel verstoringen al sinds lange tijd (zie overzicht), ben het langzaam zat aan het worden. Werk vanaf thuis en dan is het vervelend als de verbinding wegvalt. Ook de kids klagen steen aan been. Van Ziggo reageert hier ook niemand meer, zitten zeker in quarantaine….
Een collega van mij had soortgelijke problemen bij Ziggo en is een maand geleden overgestapt naar T-Mobile, nooit meer last van uitval gehad. Ik vrees dat er voor mij ook niks anders op zit, jammer want ik ben al klant vanaf het begin (@home)
Je hebt T4 foutmeldingen in je laatste screenshot. Deze mogen absoluut helemaal niet voorkomen, Ziggo is hier aan zet. T3 foutmelding mogen eigenlijk ook niet, maar doorgaans heb je hier geen last van als ze niet teveel zijn. Maar T4 mag helemaal niet voorkomen, werk voor Ziggo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.