Sinds een tijdje merk ik dat de internetverbinding labiel is. Regelmatig blijkt de compal connectbox gereset te moeten worden om mijn (bedrade) verbinding met de Ziggo Next weer goed te laten functioneren. De Next is bedraad aangesloten via een bedraad accespoint van TP link (via Ziggo).
De WiFi was al langer labiel/zwak en heb ca. een half jaar terug een bedraad accespoint via Ziggo besteld. Dit bood eigenlijk niet of nauwelijks verbetering en heb daarom vorige week een TP link Deco 9 plus aangeschaft. Ik las al heel wat verontrustende berichten over de compal CB icm TP link, maar dat leek erg mee te vallen bij ons. Netjes de instructie gevolgd en het werkte eigenlijk direct. TP link op routermodus ingesteld en snelheid was 250/25mb, perfect dus...
De dagen erna merkte ik wel dat de Deco wel eens in storing viel. Het signaal was dan helemaal wel. CB resetten en het werkte weer, maar na een paar dagen hetzelfde. Dit gebeurt nu regelmatig, maar ook de bedrade aansluitingen werkten dan niet meer. Ivm thuis werken heb ik een nieuw bedraad netwerk aangelegd en deze aansluitingen zijn ook niet stabiel. De ene dag werkt het prima, een dag later kan hij geen verbinding maken en ‘ziet’ hij het netwerk niet. Geldt zowel voor de iMac beneden (via het ziggo AP) als de pc boven via een andere netwerkaansluiting. Er komt dat “unknown network” te staan zonder internet toegang. Erg frustrerend.
Uiteindelijk de klantenservice gebeld, maar daar kreeg ik niet de juiste te pakken. Ze moest telkens alles met een collega overleggen en gaf uiteindelijk aan dat ik me maar tot de community moest melden. De monteur kon ivm Corona ook niet langskomen gaf ze aan. Vandaar dat ik hier nu ben 
Nu heb ik al behoorlijk wat nuttige berichten gelezen, waaronder deze: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/instabiele-internetverbinding-met-veel-foutmelding...
Die problemen lijken voor een deel namelijk overeen te komen. Na inloggen op de CB kwam ik wel wat T3 storingen tegen en ook wat errors. T4 storingen waren er niet. Geen idee of dit het probleem is, want ik heb er niet voldoende verstand van. Ik heb me met bovenstaande thread en wat andere threads ingelezen en op basis daarvan informatie verzameld. Maar wellicht hebben jullie wel een idee war het aan kan liggen?
De situatie is alsvolgt:
Aansluitpunt is vrij nieuw, 8-9 jaar geleden nieuw aangelegd in een oud huis. Het is dus geen nieuwbouwsituatie. Zie foto.
Connection Box aansluitingen (bedraad):
- Accespoint (ziggo)
- Ziggo Next box (bedraad)
- iMac (bedraad)
- Switch 1e verdieping
- TP Link Deco 9 Plus hoofd-deco
- 2e TP link Deco (Wifi)
- 3e TP link Deco (Wifi)
- Niet in gebruik
Verder heb ik wat gegevens uit de CB gekopieerd en als bijlage toegevoegd. De netwerkhistorie met storingen is langer, maar die wordt in de PDF niet gegenereerd. Kan ik evt. wel copy&pasten als dat zinvol is.
Overigens heb ik vandaag de Deco in AP modus gezet ipv Router Modus. Wellicht dat dit al iets verschil maakt…
Heeft iemand een idee of er vanuit huis nog iets aan te doen valt?