Hallo,
Ik ben per vandaag overgestapt naar Ziggo, maar merk helaas een sterk verlies in signaalsterkte en stabiliteit t.o.v. mijn vorige provider. Tijdens het gamen, een van mijn grote hobbies, ervaar ik aanzienlijke lag spikes waardoor deze games eigenlijk onspeelbaar worden.
Mijn vorige set-up was een Fritzbox router i.c.m. twee Fritz Repeaters (2400 & 1200). Dit werkte erg stabiel en goed. Ik heb deze repeaters ook met de Connectbox aan de praat gekregen, maar helaas zorgen deze niet voor dezelfde winst t.b.v. signaal en stabiliteit.
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 7 37 256qam 3
2 602000000 8 38 256qam 1
3 610000000 8 38 256qam 2
4 626000000 7 38 256qam 4
5 634000000 7 37 256qam 5
6 642000000 7 38 256qam 6
7 650000000 7 38 256qam 7
8 658000000 8 38 256qam 8
9 666000000 8 38 256qam 9
10 674000000 8 37 256qam 10
11 682000000 8 38 256qam 11
12 690000000 7 38 256qam 12
13 698000000 7 38 256qam 13
14 706000000 7 37 256qam 14
15 714000000 7 37 256qam 15
16 722000000 7 37 256qam 16
17 730000000 7 38 256qam 17
18 738000000 7 37 256qam 18
19 746000000 7 37 256qam 19
20 754000000 7 37 256qam 20
21 826000000 7 37 256qam 29
22 834000000 6 37 256qam 30
23 842000000 6 38 256qam 31
24 850000000 7 37 256qam 32
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 266620187 10
2 Goed (Locked) 38.983 263789938 4
3 Goed (Locked) 38.983 263790315 14
4 Goed (Locked) 38.605 263784011 10
5 Goed (Locked) 37.636 263791480 10
6 Goed (Locked) 38.605 263791467 8
7 Goed (Locked) 38.605 263786094 9
8 Goed (Locked) 38.983 263791214 9
9 Goed (Locked) 38.605 263791380 9
10 Goed (Locked) 37.636 263791895 5
11 Goed (Locked) 38.605 263792324 9
12 Goed (Locked) 38.605 263792502 4
13 Goed (Locked) 38.605 263794408 5
14 Goed (Locked) 37.636 263783520 11
15 Goed (Locked) 37.636 263795142 6
16 Goed (Locked) 37.636 263795448 5
17 Goed (Locked) 38.605 263796379 5
18 Goed (Locked) 37.636 263797365 4
19 Goed (Locked) 37.636 263797759 5
20 Goed (Locked) 37.636 263790967 4
21 Goed (Locked) 37.356 263797781 10
22 Goed (Locked) 37.636 263797163 5
23 Goed (Locked) 38.605 263797081 19
24 Goed (Locked) 37.636 263790444 7
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 41 5.120 64qam 2
2 38400000 40 5.120 64qam 4
3 45200000 41 5.120 64qam 3
4 58800000 41 5.120 64qam 1
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 1 0
Tijd Prioriteit Omschrijving
08-08-2022 21:49:09 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.143];CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 21:46:19 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=35.82.248.105 MAC=00:01:5C:79:50:46;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 21:37:00 notice MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 21:36:58 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 21:36:52 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 21:34:39 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=88.221.24.250 MAC=00:01:5C:79:50:46;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 21:33:52 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.143];CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 21:32:15 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:1026:0c03:707c:0000:0000:0000:0002 MAC=01:5C:79:50:46:86;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 20:49:21 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.143];CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 20:48:39 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=104.81.141.101 MAC=00:01:5C:79:50:46;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 20:07:31 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 20:05:35 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a01:b740:0a02:f000:0000:0000:0000:0007 MAC=01:5C:79:50:46:86;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 19:49:56 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.143];CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 19:49:48 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=212.54.35.50 MAC=00:01:5C:79:50:46;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 19:46:39 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.157];CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-08-2022 19:44:20 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=62.179.84.154 MAC=00:01:5C:79:50:46;CM-MAC=68:02:b8:f3:09:fe;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Opgelost! Ga naar oplossing.
Repeaters zijn in het algemeen niet optimaal, je kunt beter access points plaatsen en indien mogelijk via ethernet aansluiten voor significant hogere snelheid en betere stabiliteit.
Gaming op Wi-Fi raad ik af, idealiter gebruik je hiervoor enkel ethernet. Als het echt niet anders kan, dan zou ik inderdaad 5 GHz kiezen voor gaming, over het algemeen is deze frequentieband minder storingsgevoeliger en biedt deze meer capaciteit, echter het signaal wordt sneller verzwakt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In de log is om 21:36 een korte signaalonderbreking zichtbaar (SYNC timing failure, MDD timeout). De waarden voor vermogen en MER zijn goed.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Kun je verder deze instellingen toepassen?
De connectbox moet ik zelf nog rechthangen, even creatief gebruikgemaakt van de schroeven van de vorige beugel. Ik ga de instellingen toepassen!
De installatie is prima en zo eenvoudig mogelijk, het AOP zelf (btv 1 IEC-NL) is up-to-date. Ik kijk uit naar je ervaringen na het wijzigen van de instellingen.
Ervaar je ook problemen bij gaming via ethernet (bekabelde verbinding)?
Kom ik morgen even op terug, ik verwacht dat ethernet zonder problemen zal gaan. Dan zal ik tevens gamen met de nieuwe instellingen testen.
De repeaters zijn ingesteld om het 2ghz netwerk te verspreiden en dus niet het nieuwe 5ghz netwerk dat ik meestal voor games gebruik. Zou het verstandig zijn om de repeater voor de kantoor/ game ruimte op 5ghz aan te sluiten en de repeater voor de woonkamer op 2ghz voor algemeen gebruik? Op die van de woonkamer is wel de next mini aangesloten dmv wifi.
Repeaters zijn in het algemeen niet optimaal, je kunt beter access points plaatsen en indien mogelijk via ethernet aansluiten voor significant hogere snelheid en betere stabiliteit.
Gaming op Wi-Fi raad ik af, idealiter gebruik je hiervoor enkel ethernet. Als het echt niet anders kan, dan zou ik inderdaad 5 GHz kiezen voor gaming, over het algemeen is deze frequentieband minder storingsgevoeliger en biedt deze meer capaciteit, echter het signaal wordt sneller verzwakt.
Dank voor de tips! Ik heb in ieder geval met Ziggo kunnen afstemmen dat ik nog twee WiFi pods krijg ter optimalisatie. Helaas geen mogelijkheid om kabels te trekken in deze woning..
Eigenlijk geen issues meer, 5ghz signaal is vrij sterk al weet ik niet of de repeater dit nu ook verspreid, de Fritz 2400 zou dit moeten kunnen. Vanochtend een snelle test gedaan en de issues van gisteren zijn zo goed als weg. Geen een keer een lag of connectivity icoontje/ issue gehad. Thuiswerken met teams etc gaat ook meer dan prima! De SmartWifi pods moeten nog komen. Zodra die binnen zijn, ga ik testen of ik de repeaters kan vervangen/ welke opstelling het beste resultaat heeft. Dank voor je hulp en het meedenken!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.