1
Vraag
2
Reageer en help mee
YaronR

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instabiele draadloze netwerkverbinding

Goedemiddag,

Sinds het begin van mijn abonnement bij Ziggo heb ik vrijwel elke avond last van een instabiele internetverbinding. Om specifieker te zijn; de netwerkverbinding valt regelmatig weg. Dit gebeurd vooral op de avonduren (valt vooral op omdat ik 's middags amper thuis ben en in de avond wel). De verbinding met het ssid blijft uiteraard netjes in verbonden.

Het probleem speelt voor zowel het bekabelde netwerk als het wireless segment. Ik heb hieronder screenshots gemaakt van de tijden wanneer de netwerkverbinding wegvalt. In dit specifieke geval +/- 21.06 uur. In de logging op het modem zie ik op alle kanalen meerdere T3 timeouts (ik vermoed dat deze verdwijnen bij een herstart van het modem). Ik heb ook screenshots toegevoegd van de icmp unreachable's als bewijs dat er geen netwerkverbinding is.



















Ik hoor graag van jullie hoe we dit probleem kunnen oplossen. Het begint nu helaas wel vervelend te worden 😞

Groetjes,
Yaron
29 Reacties 29
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Yaron,

Ik zie zo geen fouten in het signaal, maar er gaat toch blijkbaar iets niet goed.
Kun je ook een screenshot posten van het tabblad Netwerk Historie?
En kun je ook een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Groet,
Evert
Li nda

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Wij hebben in het verleden ook problemen gehad met wisselende internet verbinding. Ook zowel bekabeld als via Wifi. Het probleem bleek te zitten in dat de mediabox xl ook als modem fungeerde. Dan krijg je dus een "strijd" tussen de connectbox en de mediabox die IP Adressen uit gaan delen. Dus de vaste bekabelde pc had een half uurtje/kwartiertje internet en dan was het weer over en even later deed ie het weer.
De oplossing was het verwijderen van de netwerk kabel tussen de mediabox en de connector die was echt overbodig. En de wifi mogelijkheid van de mediabox uitzetten. Nu hebben we goed internet en de wifi is ook tot zolder zonder versterking en zonder uitvallen.
Ik hoop dat dit voor u ook wat is, succes.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wat mij opvalt is dat bij kanaal soort ATDMA staat, bij mij staat daar 2.0. De betekenis van het verschil is mij niet duidelijk. Misschien kan een moderator daar enig licht over laten schijnen?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo YaronR, welkom op onze Community.

T3 errors zijn niet goed, dat wijst meestal op ruis op de lijn. De zoektocht gaat dan beginnen in de coax aansluiting in huis, Evert heeft je een paar vragen gesteld daarover. We lezen graag mee met je antwoorden.

Als jullie niets vinden ben ik er na het weekend weer om de wijk door te meten. Stuur mij in dat geval een privébericht met je postcode, huisnummer en klantnummer 🙂

@Jan F. Ik kan dit vinden over ATDMA. Volgens mij heeft dat met de QAM modulatie te maken.
YaronR
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuses voor de late reactie. Nogal druk gehad. Hierbij de gevraagde screenshots van het aansluitpunt en netwerk historie. De netwerkmogelijkheden van de Mediabox XL zijn overigens uitgeschakeld. Bekabeling is +/- 6 maanden oud.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Dank voor je log. 29-10 en 5-11 een T3 error. Dat is niet veel.

Vanaf welke datum heb je hier al last van, en maakt het ook verschil als je alle downloads uitzet?

Ik zie aan de hand van het mac adress uit je foto de afgelopen 7 dagen 1 kleine uitschieter in de downstream ruis, en ik zie elke dag een lichte ruis stijging in de avond. Maar dat heeft meestal maar een kleine invloed op de lijn, dat wil zeggen het heeft invloed op je maximaal te halen snelheid. Uitval van internet zie ik niet terug.
YaronR
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er zijn nogal wat meer T3 errors dan aangegeven. Het modem is afgelopen zondag tijdelijk stroomloos geweest, vermoedelijk verdwijnt er dan logging.

Ik heb al sinds het begin van mijn aansluiting dezelfde problemen. Het geluid van de mediabox valt overigens ook wel eens weg voor +/- 1 seconde, en dat meerdere keren per dag. Het maakt niet uit of er gedownload wordt of niet. Ik merk het vooral tijdens het downloaden/streamen via Netflix, het valt dan natuurlijk ook het meeste op. De verbinding valt daadwerkelijk weg, wanneer Netflix begint te laden en ik een ping request naar bijvoorbeeld Google doe krijg ik alleen maar timeouts... +/- 5 minuten later is de verbinding weer actief en zie ik direct de ping reply terug. Er gaat toch echt iets niet lekker...
Reitze

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ervaar netwerk problemen.. Wat hierboven word beschreven lijkt aardig overeen te komen met de klachten die ik heb. Meerdere malen per uur valt mijn verbinding (draadloos) weg.. Het duurt meestal ongeveer z'n 30 á 60 seconden voordat de verbinding weer terug is. Soms is het langer en moet ik het modem resetten voordat ik weer een verbinding wil krijgen.. Ik heb een Arris Connect Box TG2492LG-ZG.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Reitze Wil je ook de up- en downstreamwaardes posten met de netwerk historie? Die geven een hoop inzicht namelijk 🙂
Waar je dit kunt vinden, wordt hier uitgelegd.
Reitze

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik die link open kom ik op een pagina waar het gaat over wifi kanalen wijzigen en verschillende frequenties.. Ik neem aan dat het een verkeerde link is? Ik heb hier namelijk niet veel verstand van..
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Oeps, inderdaad de verkeerde link, blijkbaar heb ik vergeten de juiste link te kopiëren. Gelukkig heeft Be rt de juiste geplaatst 🙂
Reitze

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hierbij de gevraagde gegevens:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dit ziet er heel prima uit 🙂
Kun je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

En wil je ook een screenshot plaatsen van de netwerkhistorie? Die kun je op dezelfde plek vinden als de up- en downstream waardes, je moet dan het laatste tabblad hebben 🙂
Reitze

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Reitze

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelf de splitter er tussen weg gehaald om te kijken of het daar aan lag.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Af en toe een T3 melding zie ik, daar valt je internet niet van weg.
Valt bekabeld internet ook weg of is het alleen het draadloze signaal wat wegvalt?
Reitze

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aangezien ik alleen over een laptop beschik heb ik geen idee wat het bekabelde segment doet.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Heeft je laptop geen ethernetpoort? Zo niet, dan valt er weinig te testen.

Ik zou in ieder geval een ander wifikanaal instellen. Kies met behulp van een wifi analyzer app, te vinden in de PlayStore of Windows Store, wat het beste kanaal is. Kies voor de 2,4Ghz uit kanaal 1, 6 of 11. Hoe dit moet, kun je hier vinden.

Geef ook de 5Ghz een andere naam, zodat duidelijk wordt op welk netwerk de problemen zich voordoen. De stappen daarvoor, kun je hier vinden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic