YaronR
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instabiele draadloze netwerkverbinding

Goedemiddag,

Sinds het begin van mijn abonnement bij Ziggo heb ik vrijwel elke avond last van een instabiele internetverbinding. Om specifieker te zijn; de netwerkverbinding valt regelmatig weg. Dit gebeurd vooral op de avonduren (valt vooral op omdat ik 's middags amper thuis ben en in de avond wel). De verbinding met het ssid blijft uiteraard netjes in verbonden.

Het probleem speelt voor zowel het bekabelde netwerk als het wireless segment. Ik heb hieronder screenshots gemaakt van de tijden wanneer de netwerkverbinding wegvalt. In dit specifieke geval +/- 21.06 uur. In de logging op het modem zie ik op alle kanalen meerdere T3 timeouts (ik vermoed dat deze verdwijnen bij een herstart van het modem). Ik heb ook screenshots toegevoegd van de icmp unreachable's als bewijs dat er geen netwerkverbinding is.



















Ik hoor graag van jullie hoe we dit probleem kunnen oplossen. Het begint nu helaas wel vervelend te worden ๐Ÿ˜ž

Groetjes,
Yaron
29 Reacties 29
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6762Reacties
  • 770Oplossingen
  • 1573Likes

Hoi Yaron,

Ik zie zo geen fouten in het signaal, maar er gaat toch blijkbaar iets niet goed.
Kun je ook een screenshot posten van het tabblad Netwerk Historie?
En kun je ook een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Groet,
Evert
Li nda
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wij hebben in het verleden ook problemen gehad met wisselende internet verbinding. Ook zowel bekabeld als via Wifi. Het probleem bleek te zitten in dat de mediabox xl ook als modem fungeerde. Dan krijg je dus een "strijd" tussen de connectbox en de mediabox die IP Adressen uit gaan delen. Dus de vaste bekabelde pc had een half uurtje/kwartiertje internet en dan was het weer over en even later deed ie het weer.
De oplossing was het verwijderen van de netwerk kabel tussen de mediabox en de connector die was echt overbodig. En de wifi mogelijkheid van de mediabox uitzetten. Nu hebben we goed internet en de wifi is ook tot zolder zonder versterking en zonder uitvallen.
Ik hoop dat dit voor u ook wat is, succes.
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16514Reacties
  • 1302Oplossingen
  • 2827Likes

Wat mij opvalt is dat bij kanaal soort ATDMA staat, bij mij staat daar 2.0. De betekenis van het verschil is mij niet duidelijk. Misschien kan een moderator daar enig licht over laten schijnen?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3661Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1228Likes

Hallo YaronR, welkom op onze Community.

T3 errors zijn niet goed, dat wijst meestal op ruis op de lijn. De zoektocht gaat dan beginnen in de coax aansluiting in huis, Evert heeft je een paar vragen gesteld daarover. We lezen graag mee met je antwoorden.

Als jullie niets vinden ben ik er na het weekend weer om de wijk door te meten. Stuur mij in dat geval een privรฉbericht met je postcode, huisnummer en klantnummer ๐Ÿ™‚

@Jan F. Ik kan dit vinden over ATDMA. Volgens mij heeft dat met de QAM modulatie te maken.
YaronR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Excuses voor de late reactie. Nogal druk gehad. Hierbij de gevraagde screenshots van het aansluitpunt en netwerk historie. De netwerkmogelijkheden van de Mediabox XL zijn overigens uitgeschakeld. Bekabeling is +/- 6 maanden oud.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3661Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1228Likes

Dank voor je log. 29-10 en 5-11 een T3 error. Dat is niet veel.

Vanaf welke datum heb je hier al last van, en maakt het ook verschil als je alle downloads uitzet?

Ik zie aan de hand van het mac adress uit je foto de afgelopen 7 dagen 1 kleine uitschieter in de downstream ruis, en ik zie elke dag een lichte ruis stijging in de avond. Maar dat heeft meestal maar een kleine invloed op de lijn, dat wil zeggen het heeft invloed op je maximaal te halen snelheid. Uitval van internet zie ik niet terug.
YaronR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er zijn nogal wat meer T3 errors dan aangegeven. Het modem is afgelopen zondag tijdelijk stroomloos geweest, vermoedelijk verdwijnt er dan logging.

Ik heb al sinds het begin van mijn aansluiting dezelfde problemen. Het geluid van de mediabox valt overigens ook wel eens weg voor +/- 1 seconde, en dat meerdere keren per dag. Het maakt niet uit of er gedownload wordt of niet. Ik merk het vooral tijdens het downloaden/streamen via Netflix, het valt dan natuurlijk ook het meeste op. De verbinding valt daadwerkelijk weg, wanneer Netflix begint te laden en ik een ping request naar bijvoorbeeld Google doe krijg ik alleen maar timeouts... +/- 5 minuten later is de verbinding weer actief en zie ik direct de ping reply terug. Er gaat toch echt iets niet lekker...
Reitze
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik ervaar netwerk problemen.. Wat hierboven word beschreven lijkt aardig overeen te komen met de klachten die ik heb. Meerdere malen per uur valt mijn verbinding (draadloos) weg.. Het duurt meestal ongeveer z'n 30 รก 60 seconden voordat de verbinding weer terug is. Soms is het langer en moet ik het modem resetten voordat ik weer een verbinding wil krijgen.. Ik heb een Arris Connect Box TG2492LG-ZG.
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6762Reacties
  • 770Oplossingen
  • 1573Likes

Reitze Wil je ook de up- en downstreamwaardes posten met de netwerk historie? Die geven een hoop inzicht namelijk ๐Ÿ™‚
Waar je dit kunt vinden, wordt hier uitgelegd.
Reitze
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik die link open kom ik op een pagina waar het gaat over wifi kanalen wijzigen en verschillende frequenties.. Ik neem aan dat het een verkeerde link is? Ik heb hier namelijk niet veel verstand van..
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43605Reacties
  • 2537Oplossingen
  • 9293Likes

Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6762Reacties
  • 770Oplossingen
  • 1573Likes

Oeps, inderdaad de verkeerde link, blijkbaar heb ik vergeten de juiste link te kopiรซren. Gelukkig heeft Be rt de juiste geplaatst ๐Ÿ™‚
Reitze
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de gevraagde gegevens:
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6762Reacties
  • 770Oplossingen
  • 1573Likes

Dit ziet er heel prima uit ๐Ÿ™‚
Kun je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

En wil je ook een screenshot plaatsen van de netwerkhistorie? Die kun je op dezelfde plek vinden als de up- en downstream waardes, je moet dan het laatste tabblad hebben ๐Ÿ™‚
Reitze
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Reitze
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb zelf de splitter er tussen weg gehaald om te kijken of het daar aan lag.
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6762Reacties
  • 770Oplossingen
  • 1573Likes

Af en toe een T3 melding zie ik, daar valt je internet niet van weg.
Valt bekabeld internet ook weg of is het alleen het draadloze signaal wat wegvalt?
Reitze
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aangezien ik alleen over een laptop beschik heb ik geen idee wat het bekabelde segment doet.
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6762Reacties
  • 770Oplossingen
  • 1573Likes

Heeft je laptop geen ethernetpoort? Zo niet, dan valt er weinig te testen.

Ik zou in ieder geval een ander wifikanaal instellen. Kies met behulp van een wifi analyzer app, te vinden in de PlayStore of Windows Store, wat het beste kanaal is. Kies voor de 2,4Ghz uit kanaal 1, 6 of 11. Hoe dit moet, kun je hier vinden.

Geef ook de 5Ghz een andere naam, zodat duidelijk wordt op welk netwerk de problemen zich voordoen. De stappen daarvoor, kun je hier vinden.

Uitgelicht topic