TazioNuvolari

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instabiel netwerk na installatie Orbi RBS350

Besten,

 

Wie kan mij helpen? Ik ben afgestapt van de Powerline Adapters van TP in de hoop een beter netwerk te verkrijgen. Ik heb een Multiroom Wifi Systeem gekocht van Netgear. De Orbi RBS 350. Alleen is mijn systeem nu niet stabiel. Regelmatig gooit hij mij uit teams-vergaderingen of uit Zwift (online fietsen). Ook lukt het mij niet mijn SONOS-geluidssystemen aan te sluiten.

 

Wie kan mij helpen? Ik heb de modem van Ziggo nog niet op bridge gezet.

 

Btw: ik ben niet extreem technisch in dit soort systemen...

 

Groetjes

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk levert het instellen van de Orbi-router als access point verbetering op.

 

Om andere mogelijke problemen uit te sluiten:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

TazioNuvolari
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

 

Dankjewel. Ik heb de Orbi-router als access point ingesteld. Het systeem lijkt wat stabieler geworden te zijn. Hierbij ook de foto's. 

 

Heeft het omzetten van de Ziggo-modem naar bridge-modus nog veel invloed? Ik heb thuis nog steeds 2 netwerken nl.

 

 

TazioNuvolari
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En hierbij de screenshots van downstream/upstream

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt ofwel van bridge mode op de modemrouter of van AP mode op de eigen router gebruikmaken, nooit beide. Voor de meerdere netwerken (neem aan dat je SSID's bedoelt) dien je de configuratie van de eigen router na te lopen.

 

In de downstream is vrij veel ruis aanwezig. Heb je een andere F/F-kabel (rood/rood) beschikbaar om aan te sluiten tussen ONT (XON50.CFN) en modem? Dit om een defecte kabel uit te sluiten.

Uitgelicht topic