1
Vraag
2
Reacties
ArjenDijkstra

Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Instabiel modem

Hoi Allemaal 🙂

Geruimde tijd hebben we last dat het Ziggo modem kort de verbinding verliest. In het begin gebeurde het af en toe. Nu regelmatig waardoor online vergaderen minder prettig wordt.

Achter de Technicolor TC7200 in bridge mode draait een stabiel (nieuw) Ubiquiti netwerk. Mijn router detecteert de drop-outs en stuurt vervolgens een mail wat samenkomt met het wegvallen uit meetings 😊

Ik heb contact gehad, via de ziggo app, met een medewerker en het signaal zou in orde zijn. Echter is mij verteld dat de DHCP server uit staat?

Het modem staat in bridge mode en ik kan weinig vinden over DHCP. Mijn programmeurs gevoel zegt dat de Technicolor aan het omvallen is na zoveel jaar stabiele dienst.

Tijdelijk heb ik het modem in ‘router modes’ gezet en de laptop rechtstreeks verbonden en ook dan valt regelmatig de verbinding weg.

Op de community heb ik gelezen dat er een Ubee modem bestaat zonder wifi. Kan ik hier voor in aanmerking komen?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1700Posts
  • 205Oplossingen
  • 517Likes

Geen enkel probleem, @ArjenDijkstra

Ik heb een monteur ingepland voor 29-03-2022 tussen 8:00 & 13:00 uur om het eerste aansluitpunt te vervangen.
Daarnaast zijn er een nieuwe splitter en 2 kabels naar je onderweg. 

Per mail ontvang je bevestigingen van bovenstaande 🙂

Als laatste moet het modem vervangen worden. Wil je een seintje geven wanneer de nieuwe aansluitmaterialen bij je binnen zijn? Dan bestel ik dan het nieuwe modem voor je.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57692Posts
  • 3849Oplossingen
  • 14078Likes

Je programmeurs gevoel is goed, deze modems worden al een tijdje uitgefaseerd.

\Maar mogelijk heb je ook niet meer hedendaagse aansluitmaterialen, nieuwe kunnen dan ook direct gratis meegestuurd worden.

Om de juiste materialen te ontvangen:

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

ArjenDijkstra
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert,

Bedankt voor je reactie! Zie hieronder een foto van de situtatie

20220321_223915.jpg

De spitter en coaxkabel heb ik gisteren vervangen. De coax met het witte kapje (rechts op de foto) gaat rechtstreeks naar het modem 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1700Posts
  • 205Oplossingen
  • 517Likes

Bedankt voor jouw foto @ArjenDijkstra en welkom op de Ziggo Community

Eigenlijk kan alles wel een update gebruiken begrijp ik.
Wil je jouw gegevens eens invullen in jouw profiel. @Bert heeft uitgelegd waar je dit kunt vinden. Dan gaan wij voor je aan de slag.

ArjenDijkstra
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jiri aangepast! Bedankt voor je hulp

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1700Posts
  • 205Oplossingen
  • 517Likes

Geen enkel probleem, @ArjenDijkstra

Ik heb een monteur ingepland voor 29-03-2022 tussen 8:00 & 13:00 uur om het eerste aansluitpunt te vervangen.
Daarnaast zijn er een nieuwe splitter en 2 kabels naar je onderweg. 

Per mail ontvang je bevestigingen van bovenstaande 🙂

Als laatste moet het modem vervangen worden. Wil je een seintje geven wanneer de nieuwe aansluitmaterialen bij je binnen zijn? Dan bestel ik dan het nieuwe modem voor je.

ArjenDijkstra
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jiri wat een goed nieuws 🙂 , ik wacht de nieuwe splitter en kabels af en laat weten wanneer het binnen is. 

Ik ga ervan uit dat het nieuwe modem alleen aangesloten kan worden als het eerste aansluitpunt is vervangen?

En dit modem kan ook in bridgemode draaien toch?

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1700Posts
  • 205Oplossingen
  • 517Likes

Helemaal goed hoor. Dankjewel alvast voor het laten weten.

Ja, klopt inderdaad. Dit komt doordat de hele aansluiting verandert. Wanneer het eerste aansluitpunt niet verandert, past de rest van de materialen ook niet en gaat het aansluiten ook niet lukken. 

Uiteraard kan het modem in bridgemode draaien. Dat is geen enkel probleem. Je kunt dit zelf regelen zodra het modem aangesloten is 🙂

ArjenDijkstra
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jiri Laatste vraag; moet het nieuwe modem binnen zijn voordat de monteur komt? Of kan het oude modem tijdelijk met een verloop aangesloten worden op het nieuwe aansluitpunt. Een paar dagen geen internet wordt lastig werken 🙂 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57692Posts
  • 3849Oplossingen
  • 14078Likes

@ArjenDijkstra De monteur kan alles op welke manier dan ook aansluiten, later is het dan alleen je modem omwisselen met mogelijk de nieuwe aansluitmaterialen.

ArjenDijkstra
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jiri de monteur is vrijdag langs geweest en heeft het aansluitpunt vervangen en een nieuw modem neergezet!  Internet lijkt weer stabiel en heb tot nu toe geen drops meer gehad. 

Ik test het weekend nog ff door en als alles stabiel is kan de thread dicht. 😄

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3151Posts
  • 278Oplossingen
  • 512Likes

Bedankt voor je update @ArjenDijkstra! Ik hoop dat je ook een goed weekend hebt gehad, met de nieuwe aansluiting en modem 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.