Goedenavond,
Al enige tijd heb ik last van een instabiele verbinding. Dit merk je vooral in online games waarin de verbinding happert. De bekende oranje boxen in CoD Warzone. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd namelijk modem in bridge mode en router mode. Rechtstreeks bedraad aansluiten en via meerdere draadloze routers namelijk mijn eigen Netgear R7000, Ziggo Smart Wifi Pods en de Smart Wifi Boosters. In Router mode of als Access Point maakt allemaal geen verschil. In geen enkel geval blijft de verbinding stabiel en blijf ik last hebben van happeringen. Een tijd geleden (langer dan 1 jaar) heeft een storingsmonteur een nieuwe wandcontactdoos geplaatst. De monteur gaf toen al aan dat het signaal enigzins te sterk de woning in kwam. Helaas had de monteur geen sleutel bij zich voor de groepsversterker. Sinds enige tijd game ik weer online en merk daarom de problemen.
Downloadsnelheden zijn goed en haal gewoon 600Mbps/40Mbps bedraad en draadloos 240Mbps/40Mbps maar dat is het limiet van Wifi 5GHz. De problemen lijken mij enkel op de stabiliteit van de upload.
Ik heb de Downstream, Upstream en Netwerk historie bijgevoegd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In de downstream lijkt een probleem te spelen. De 'Pre RS Errors' (unerrored codewords) zouden op alle kanalen gelijkmatig moeten oplopen, dat is nu niet het geval. Alleen kanaal 1 heeft een 'correct' aantal unerrored codewords en de andere kanalen hebben significant lagere aantallen. Verder zie ik dat er regelmatig T3 timeouts zijn. Het vermogen in de downstream is inderdaad iets aan de hoge kant, maar nog acceptabel.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Dat ziet er inderdaad goed uit.
Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Ja dat had ik vorige week ook gelezen en geprobeerd maar heeft helaas niets uitgehaald. Ik denk dat het probleem zitten tussen de groepsversterker en de AOP.
Dat is ook mijn vermoeden. Tussen GV en AOP bevindt zich echter nog de EV (eindversterker).
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Top ik wacht het af. Vermoed dat er een storingsmonteur langs dient te komen.
Goedemiddag @H6rdc0re en een warm welkom op de Community,
Wat ontzettend vervelend dat de internetverbinding op dit moment niet werkt zoals het hoort! Ik kan me voorstellen dat dit met name tijdens een potje Call of Duty: Warzone erg frustrerend is. Zo te lezen heeft onze expert @tobiastheebe al een aantal belangrijke mogelijk oorzaken in de binnenhuisinstallatie uitgesloten. Ondanks de aanpassingen in de installatie begrijp ik dat de problemen zicht nog steeds voordoen. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op de verbinding en er is enige ruis op zowel de down- als upstream terug te zien. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt om de oorzak van de ruis te achterhalen en daarmee het probleem op te lossen. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur voor jou ingepland op zaterdag 15 januarii 2022 tussen 12 uur en 18 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door zo houden wij het voor iedereen veilig. Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn?
De monteur is vandaag geweest. Aardige kerel die een nieuwe splitter heeft geplaatst die minder storingsgevoelig zou moeten zijn. Ook ging hij in de eindverstrekker het signaal bekijken en indien nodig aanpassen. Ga het de komende week aankijken en dan zien we verder. Tobiastheebe en Paul bedankt.
Ik ben benieuwd. Welk type splitter heeft de monteur geplaatst, toevallig een POA-085?
Ja dat klopt
@H6rdc0re Onzettend bedankt voor je terugkoppeling. Fijn dat je goed geholpen bent door onze monteur. We zijn heel benieuwd wat de komende dagen jouw bevindingen zijn m.b.t de werking v.d. diensten na zijn bezoek. Laten we even de vinger aan de pols houden. Deel je anders over 2 a 3 dagen opnieuw je bevindingen?
@H6rdc0re We zijn heel erg benieuwd wat je bevindingen zijn van de afgelopen 2 dagen sinds de monteur is geweest. Laat je het weten? Als we nog ergens mee kunnen helpen staan wij hier graag voor je klaar.
Inderdaad nog een vrij groot aantal T3 timeouts voor een uptime van 4 dagen.
Zou je nogmaals de downstream-gegevens willen plaatsen? Ik ben benieuwd of hier nog grote verschillen in unerrored codewords ('Pre RS Errors') zichtbaar zijn.
Dat ziet er helaas nog niet goed uit. Het oorspronkelijke probleem lijkt nog aanwezig. Ik heb de moderators ingelicht, zij reageren binnen 24 uur.
@H6rdc0re Hartelijk dank voor je terugkoppeling!
De verbinding lijkt een stuk beter te zijn maar het is nog niet helemaal perfect. Zie alleen nog wel wat T3 timeouts in het modem.
Kun je toelichten wat er op dit moment nog niet perfect werkt? Valt de verbinding weg of ervaar je andere storingsklachten?
@H6rdc0re Hoe merk je dit precies? Valt de verbinding weg, is de verbinding traag of merk je het op een andere manier op het moment dat je de verbinding gebruikt? Kun je anders bijhouden op welke momenten dit gebeurd (Datum+ tijd) ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.