Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Arzu M
Level 1

Instabiel internet

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds 19/12/2020 klant bij Ziggo. Nou was ik persoonlijk heel benieuwd naar wat Ziggo te bieden had sinds ik (blijkbaar) altijd al problemen heb gehad met mijn vorige internetproviders.  Ik kon dus ook niet wachten totdat ik de modem kon aansluiten om 00:00. Na enkele minuten deed ik de speedtest om te kijken of het echt waar was dat ik 250mbp/s kon halen en ik kon mijn ogen niet geloven.  

 

Helaas heb ik nog niet eens een maand kunnen genieten van de hoge snelheden, want de problemen begonnen weer…. Eerst viel het mij niet veel op, hij was wat trager, maar nog steeds goed. (170mbp/s via speedtest). Na 01/01/2021 begon ik het wel steeds meer op te merken. Het internet viel opeens af en toe weg. Ik heb de modem wel een aantal keer opnieuw opgestart, maar geen geluk.

 

Het is vandaag 10/01/2021 en het internet is gezakt naar 8mbp/s. (foto bijgevoegd). Via de speedtest haalt hij eerst 250mbp/s en zakt langzaam tot aan 40mbp/s. En als ik de speedtest voor de tweede keer uitvoer, krijg ik 8mbp/s te zien.

 

Ik heb daarom ook besloten om contact op te nemen met Ziggo, om te kijken wat er precies aan de hand is. Nou kreeg ik een hele lieve dame aan de telefoon die ook zag dat er wat aan de hand was. Ze kon de modem niet eens resetten omdat ze zag dat deze dus was uitgevallen thuis. Wat zij dus heel raar vond. Ze heeft daarom een monteur ingepland op 14/01. Dat duurt helaas nog wel even en ik zou toch nog graag jullie hulp willen.

Any tips would be appreciated. 

 

Groeten,

Arzu

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer

Welkom op de Community @Arzu M! Wat goed dat je even de hulp inschakelt van de Community. Zo heb je weer een paar goede tips meegekregen. Omdat de aansluiting nog geen maand oud is en er toch al flinke dippen ontstaan, vind ik het zeer verstandig dat je een afspraak met een monteur hebt ingepland. Ter plaatste kun je soms nou eenmaal meer dan op afstand. Hou je ons op de hoogte wat er uitkomt?

Bekijk in context

14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
RoWi.
Level 20

Welkom op de Community.

Het lijkt er op dat je al hebt gedaan wat nodig was een monteur laten komen.

Wat je wel kan doen is de hier genoemde modem waarden posten als de modem nog werkt.

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

En eventueel een foto van het aansluitpunt.

Welke leds branden?

Ideaal is alleen een wit Led balkje aan de onderkant.

Doe je die speedtest via wifi?

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als je een Speedtest doet, neem dan deze Speedtest.nl deze is accuraat en werkt beter als die van Ziggo.

Zoals @RoWi. al zegt met een Modem ben je er niet, als u foto’s van het aansluitpunt kunt plaatsen dan kunnen we u hier helpen en eventueel een Ziggo Medewerker inschakelen.

 

0 Kudos
Arzu M
Level 1
Topicstarter

@RoWi. Hierbij de downstream en foto's. Ik heb de speedtest trouwens via kabel gedaan. En een paar keer via de wifi op de laptop. Het gaf dezelfde resultaten aan.

@Dave- Ik heb de speedtest nogmaals via speedtest.nl gedaan. Dit waren de resultaten.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 5 38 256 qam 1
2 626000000 3.4 38 256 qam 4
3 634000000 3.4 38 256 qam 5
4 642000000 3.4 38 256 qam 6
5 650000000 3.7 38 256 qam 7
6 658000000 4 38 256 qam 8
7 666000000 4.1 37 256 qam 9
8 674000000 4.1 38 256 qam 10
9 682000000 4 38 256 qam 11
10 690000000 3.9 38 256 qam 12
11 698000000 3.7 38 256 qam 13
12 706000000 3.5 38 256 qam 14
13 714000000 3.5 38 256 qam 15
14 722000000 3.7 38 256 qam 16
15 730000000 4 38 256 qam 17
16 770000000 3.2 37 256 qam 22
17 778000000 2.9 38 256 qam 23
18 786000000 3 38 256 qam 24
19 794000000 3.2 34 256 qam 25
20 802000000 3.2 26 256 qam 26
21 818000000 3.5 27 256 qam 0
22 826000000 3.9 38 256 qam 29
23 834000000 3.9 38 256 qam 30
24 842000000 4 38 256 qam 31

 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik ga topic wel aan een Ziggo Medewerker voorleggen en die zal dan via hier je verder helpen, als je postcode en huisnummer in je Ziggo Profiel 

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen. 

 

Ik zie dat de AOP (aansluit punt ) wel verouderd is maar kan je het witte kapje van de UPC POA splitter afhalen en dan het nog eens proberen.

 

 

Arzu M
Level 1
Topicstarter

@Dave- Ik heb het kapje eraf kunnen halen. Had meteen de speedtest gedaan en merkte nog geen verschil. Maar het is nu al zo'n half uur later en ik zie dat ik ongeveer 100/150mbp/s heb op dit moment. Ik weet niet of dit meer of minder gaat worden, maar dankjewel voor de tip! 

Ik wacht het verder wel even af tot donderdag!

RoWi.
Level 20

Dat is alweer iets verbetering. Beter dan de 8 down en up 12 dat is op zichzelf al vreemd.

 

Sander
Community Developer
Community Developer

Welkom op de Community @Arzu M! Wat goed dat je even de hulp inschakelt van de Community. Zo heb je weer een paar goede tips meegekregen. Omdat de aansluiting nog geen maand oud is en er toch al flinke dippen ontstaan, vind ik het zeer verstandig dat je een afspraak met een monteur hebt ingepland. Ter plaatste kun je soms nou eenmaal meer dan op afstand. Hou je ons op de hoogte wat er uitkomt?

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Arzu M  gelukkig iets beter en heeft @Sander Ziggo  het opgepakt, omdat ik geen mail krijg van de topic’s is het even lastig schakelen, in ieder geval is de hulp gekomen.

 

@Sander Ziggo probleem ligt bij Folkert, en is er druk mee bezig, is even behelpen zo?

0 Kudos
GijsZiggyStardu
Level 1

Hoe is dit uiteindelijk opgelost? Ik heb namelijk dezelfde problemen. Vooral vervelend bij het (terug)kijken van TV programma’s bijvoorbeeld in de Ziggo app op de Smart TV. het programma stopt dan gewoon geheel en geeft aan dat er een netwerk storing is.

 

Is het witte kapje eraf halen voldoende? (?!)

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@GijsZiggyStardust dat horen we hopenlijk morgen dan komt de monteur bij @Arzu M 

Het witte kapje eraf kan schelen maar is niet altijd genoeg.

Het lijkt mij verstandig een nieuw topic te starten met de modemwaarden, de exacte foutmeldingen en foto's van de aansluiting zoals ook hier is gedaan. Dan lopen antwoorden niet doorelkaar heen.

Dave
Level 20
T.E.A.M.
GijsZiggyStardust wrote:

Hoe is dit uiteindelijk opgelost? Ik heb namelijk dezelfde problemen. Vooral vervelend bij het (terug)kijken van TV programma’s bijvoorbeeld in de Ziggo app op de Smart TV. het programma stopt dan gewoon geheel en geeft aan dat er een netwerk storing is.

 

Is het witte kapje eraf halen voldoende? (?!)

Je kan een foto plaatsen van de aansluiting waar Ziggo huis binnen komt kijken of we je hier kunnen helpen.

0 Kudos
GijsZiggyStardu
Level 1
RoWi. wrote:

@GijsZiggyStardust dat horen we hopenlijk morgen dan komt de monteur bij @Arzu M 

Het witte kapje eraf kan schelen maar is niet altijd genoeg.

Het lijkt mij verstandig een nieuw topic te starten met de modemwaarden, de exacte foutmeldingen en foto's van de aansluiting zoals ook hier is gedaan. Dan lopen antwoorden niet doorelkaar heen.

ik ben inmiddels een eigen topic gestart.

Arzu M
Level 1
Topicstarter

@Dave- @RoWi. @Sander Ziggo

De monteur is langs geweest en heeft de hoofdaansluiting vervangen. Ik wachtte het een paar dagen af om te kijken of het probleem was opgelost. En ik moet eerlijk zijn dat ik er sinds Donderdag geen last meer van heb gehad!   Mijn internetsnelheden zijn weer rond de 250mbp/s. Ik wil jullie heel erg bedanken voor de hulp en de tips! En de monteur natuurlijk. 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Top om te horen @Arzu M  bedankt voor je terugkoppeling ???

0 Kudos