Goedenavond,
Al enige tijd heb ik last van een instabiele verbinding. Dit merk je vooral in online games waarin de verbinding happert. De bekende oranje boxen in CoD Warzone. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd namelijk modem in bridge mode en router mode. Rechtstreeks bedraad aansluiten en via meerdere draadloze routers namelijk mijn eigen Netgear R7000, Ziggo Smart Wifi Pods en de Smart Wifi Boosters. In Router mode of als Access Point maakt allemaal geen verschil. In geen enkel geval blijft de verbinding stabiel en blijf ik last hebben van happeringen. Een tijd geleden (langer dan 1 jaar) heeft een storingsmonteur een nieuwe wandcontactdoos geplaatst. De monteur gaf toen al aan dat het signaal enigzins te sterk de woning in kwam. Helaas had de monteur geen sleutel bij zich voor de groepsversterker. Sinds enige tijd game ik weer online en merk daarom de problemen.
Downloadsnelheden zijn goed en haal gewoon 600Mbps/40Mbps bedraad en draadloos 240Mbps/40Mbps maar dat is het limiet van Wifi 5GHz. De problemen lijken mij enkel op de stabiliteit van de upload.
Ik heb de Downstream, Upstream en Netwerk historie bijgevoegd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat merk ik door niet constante ping tijden en hakkelen/haperen tijdens het online gamen.
@H6rdc0re Wil je de komende dagen in de gaten houden hoe het gaat en dan eventuele storingsmomenten noteren (Datum+tijd)? Ik laat in tussentijd een meting lopen om de verbinding nauwkeurig te monitoren.
Beste Paul,
Ik heb de afgelopen 2 weken de verbinding in de gaten gehouden en heb altijd problemen met lag spikes tijdens het online gamen. Dit op verschillende apparaten en in verschillende configuraties. PC bedraad, PS5 bedraad en draadloos, Xbox Series X draadloos en Switch draadloos. De verbinding blijft last hebben van lag spikes. Volgens de monteur is het signaal op de AOP prima en hij gaf aan dat er waarschijnlijk problemen zijn met jitter in het modem vanwege de Intel Puma 6 chipset. Hij gaf aan dat als ik problemen bleef ervaren dat er dan het beste met een modem swap gedaan kon worden. Hij had het over een zakelijk modem met een Broadcom chipset. Vermoedelijk bedoeld hij de Ubee UBC1318ZG? Zou jij voor de modem swap kunnen zorgen?
Alvast bedankt.
@H6rdc0re Goed dat je het de afgelopen dagen in de gaten hebt gehouden! Wel balen dat het probleem zich nog steeds voordoet! Ik lees inderdaad in de monteursbon dat er het omruilen van het modem naar een Ubee1318ZG geopperd is. Ik heb dit gelijk voor je in orde gemaakt. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het Ubee1318ZG modem met de pakkedienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray.
Let op: bewaar het afgiftebewijs goed, hiermee toon je aan dat het oude modem retourgestuurd is. Tip: maak een foto met je smartphone of camera v.h. afgiftebewijs.
Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn op het moment dat je het Ubee1318ZG een paar dagen in gebruik genomen hebt?
Bedankt voor je snelle reactie en oplossing. Uiteraard laat ik weten of dit mijn probleem oplost.
@H6rdc0re Graag gedaan! We houden dan even contact en kijken dan of het probleem met het nieuwe modem is opgelost.
Hoe gaat het nu @H6rdc0re, top fragging?
@Mark Ja het gaat een stuk beter. Nagenoeg geen problemen meer sinds, enige hiccups hier en daar kunnen volgens mij toegeschreven worden aan Wifi. Deze mag gesloten worden en zal binnenkort het andere modem terugsturen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.