1
Vraag
2
Reageer en help mee
Donpaco

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instabiel internet

Hallo allemaal,

 

We zijn sinds 2 maanden klant bij ziggo en kunnen helaas niet anders concluderen dat draadloos internet ontzettend instabiel is. 

 

Tot nu toe is er 3 keer een monteur langsgeweest en uiteindelijk is de aansluiting in orde gemaakt. 

 

Omdat wij geen stroom in de meterkast hebben is de modem in de woonkamer geplaatst bij de tv. Volgens Ziggo niet de beste manier omdat de connectbox binnen 1,5 m waar het signaal binnenkomt, aangesloten moet zijn.

 

Ok, zo gezegd zo gedaan,  wandcontactdoos laten plaatsen in de meterkast en daar de modem aangesloten. De kabel die doorgetrokken is door de ziggo monteur, meterkast naar woonkamer, daar past helaas geen internetkabel meer door. (Had hij eigenlijk direct kunnen doen, maar jammer genoeg niet gebeurd) dus er is geen bekabeld internet in de woonkamer en alle overige kamers. Noodgedwongen omdat we een zoon van 13 hebben die graag online gamed op zolder met zijn ps5, loopt er nu een internetkabel vanaf de meterkast door de hal, gang, trappengat naar zolder. Mijn vrouw en ik zijn daar niet blij mee. 

Bekabeld downloadsnelheid is helemaal prima! Upload is echt ondermaats, wel noodzakelijk zo ver ik heb begrepen van mijn zoon. Is daar iets aan te doen? En kunnen jullie een oplossing bieden voor het probleem met de kabel? In de woonkamer heb ik een splitter die nu niet gebruikt wordt omdat er geen kabel is vanaf de modem. (Ik kan de modem terugplaatsen in de woonkamer en dan wel via de splitter alle kamers voorzien van bekabeld internet, maargoed dat is dus net niet de bedoeling)

 

Daarnaast werken wij ook allebei thuis dus een beetje goede stabiele verbinding zou fijn zijn. 

In ons huis hebben we 3 smartpods geïnstalleerd! De snelheid komt niet boven 200 mbits en valt ook regelmatig weg. Op mijn zakelijk laptop wordt telkens de vpn eruit gegooid. Hoe kan dit? En nog belangrijker hoe gaat Ziggo dit oplossen ? Want als nieuwe klant levert dit heel veel irritaties op. 

 

Als er nog meer informatie nodig is hoor ik dat graag. TV, ziggo next 4k kastje volgens mij werkt trouwens prima 🙂  

 

 

 

 

23 Reacties 23
Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je bericht, ik heb alle foto's en testjes

Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb alles naar Ziggo verstuurd even wachten op hun reactie. Maar Deco P9 wordt ook door Ziggo geleverd? Thanks

Dommels2010

Level 5
  • 51Posts
  • 5Oplossingen
  • 21Likes

De Deco P9 wordt niet door Ziggo geleverd (voor zover ik weet). Het is een relatief kleine investering voor wat je ervoor terugkrijgt. Pasi heeft een mooie handleiding gemaakt waarin zo'n beetje alles wordt beschreven qua de beste instellingen voor Deco's:

Dan moet je even zoeken naar "Leidraad voor TP-Link DECO"

Succes in elk geval en hopelijk heb je snel een goede en stabiele verbinding! 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Donpaco,

Welkom op de Community! Wat naar dat de internetverbinding nog niet stabiel is! Begrijpelijke en goed dat je hier een topic over bent begonnen.Ook fijn dat er al reacties van anderen hierin staan.
 

In essentie is de Community namelijk een plek waar klanten elkaar helpen en met elkaar in gesprek gaan. Wij bieden service door je te verwijzen naar nuttige topics of naar een andere gebruiker die de gouden tip misschien wel heeft. We praten mee in de topics en zorgen voor de juistheid van de informatie. Zo willen we stimuleren dat iedereen zijn kennis blijft delen en actief aanwezig wil zijn/blijven in de topics. Waar specifieke hulp vanuit Ziggo zelf nodig is, springen wij natuurlijk bij.

Zelf zie ik gelukkig dat er in de tussentijd een afspraak is gemaakt met een monteur. Dat lijkt mij voor nu ook een logische vervolgstap.Laat je weten hoe het gaat met de verbinding nadat de monteur is geweest? Vanuit onze kant is een goede en stabiele verbinding ook het doel natuurlijk 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic