Hallo allemaal,
We zijn sinds 2 maanden klant bij ziggo en kunnen helaas niet anders concluderen dat draadloos internet ontzettend instabiel is.
Tot nu toe is er 3 keer een monteur langsgeweest en uiteindelijk is de aansluiting in orde gemaakt.
Omdat wij geen stroom in de meterkast hebben is de modem in de woonkamer geplaatst bij de tv. Volgens Ziggo niet de beste manier omdat de connectbox binnen 1,5 m waar het signaal binnenkomt, aangesloten moet zijn.
Ok, zo gezegd zo gedaan, wandcontactdoos laten plaatsen in de meterkast en daar de modem aangesloten. De kabel die doorgetrokken is door de ziggo monteur, meterkast naar woonkamer, daar past helaas geen internetkabel meer door. (Had hij eigenlijk direct kunnen doen, maar jammer genoeg niet gebeurd) dus er is geen bekabeld internet in de woonkamer en alle overige kamers. Noodgedwongen omdat we een zoon van 13 hebben die graag online gamed op zolder met zijn ps5, loopt er nu een internetkabel vanaf de meterkast door de hal, gang, trappengat naar zolder. Mijn vrouw en ik zijn daar niet blij mee.
Bekabeld downloadsnelheid is helemaal prima! Upload is echt ondermaats, wel noodzakelijk zo ver ik heb begrepen van mijn zoon. Is daar iets aan te doen? En kunnen jullie een oplossing bieden voor het probleem met de kabel? In de woonkamer heb ik een splitter die nu niet gebruikt wordt omdat er geen kabel is vanaf de modem. (Ik kan de modem terugplaatsen in de woonkamer en dan wel via de splitter alle kamers voorzien van bekabeld internet, maargoed dat is dus net niet de bedoeling)
Daarnaast werken wij ook allebei thuis dus een beetje goede stabiele verbinding zou fijn zijn.
In ons huis hebben we 3 smartpods geïnstalleerd! De snelheid komt niet boven 200 mbits en valt ook regelmatig weg. Op mijn zakelijk laptop wordt telkens de vpn eruit gegooid. Hoe kan dit? En nog belangrijker hoe gaat Ziggo dit oplossen ? Want als nieuwe klant levert dit heel veel irritaties op.
Als er nog meer informatie nodig is hoor ik dat graag. TV, ziggo next 4k kastje volgens mij werkt trouwens prima 🙂