1
Vraag
2
Reageer en help mee
Donpaco

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instabiel internet

Hallo allemaal,

 

We zijn sinds 2 maanden klant bij ziggo en kunnen helaas niet anders concluderen dat draadloos internet ontzettend instabiel is. 

 

Tot nu toe is er 3 keer een monteur langsgeweest en uiteindelijk is de aansluiting in orde gemaakt. 

 

Omdat wij geen stroom in de meterkast hebben is de modem in de woonkamer geplaatst bij de tv. Volgens Ziggo niet de beste manier omdat de connectbox binnen 1,5 m waar het signaal binnenkomt, aangesloten moet zijn.

 

Ok, zo gezegd zo gedaan,  wandcontactdoos laten plaatsen in de meterkast en daar de modem aangesloten. De kabel die doorgetrokken is door de ziggo monteur, meterkast naar woonkamer, daar past helaas geen internetkabel meer door. (Had hij eigenlijk direct kunnen doen, maar jammer genoeg niet gebeurd) dus er is geen bekabeld internet in de woonkamer en alle overige kamers. Noodgedwongen omdat we een zoon van 13 hebben die graag online gamed op zolder met zijn ps5, loopt er nu een internetkabel vanaf de meterkast door de hal, gang, trappengat naar zolder. Mijn vrouw en ik zijn daar niet blij mee. 

Bekabeld downloadsnelheid is helemaal prima! Upload is echt ondermaats, wel noodzakelijk zo ver ik heb begrepen van mijn zoon. Is daar iets aan te doen? En kunnen jullie een oplossing bieden voor het probleem met de kabel? In de woonkamer heb ik een splitter die nu niet gebruikt wordt omdat er geen kabel is vanaf de modem. (Ik kan de modem terugplaatsen in de woonkamer en dan wel via de splitter alle kamers voorzien van bekabeld internet, maargoed dat is dus net niet de bedoeling)

 

Daarnaast werken wij ook allebei thuis dus een beetje goede stabiele verbinding zou fijn zijn. 

In ons huis hebben we 3 smartpods geïnstalleerd! De snelheid komt niet boven 200 mbits en valt ook regelmatig weg. Op mijn zakelijk laptop wordt telkens de vpn eruit gegooid. Hoe kan dit? En nog belangrijker hoe gaat Ziggo dit oplossen ? Want als nieuwe klant levert dit heel veel irritaties op. 

 

Als er nog meer informatie nodig is hoor ik dat graag. TV, ziggo next 4k kastje volgens mij werkt trouwens prima 🙂  

 

 

 

 

23 Reacties 23
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het modem dient inderdaad bij het AOP geplaatst te worden en al of niet met een splitter op het AOP te worden aangesloten met een kabel van 1,5 meter. Gezien het AOP zich in de meterkast bevindt, is dat de juiste locatie voor het modem. Het aansluiten van het modem op een contactdoos elders in huis is mogelijk en kan probleemloos werken, maar wordt niet geadviseerd.

 

Welk type pods gebruik je, de zeshoekige of cylindervormige?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Tobias,

 

Dank voor je bericht.

 

We gebruiken de zeshoekige pods.

Ik kan de link met instructies niet openen, wil je opnieuw versturen? Ik zal vanavond de foto's maken zoals gevraagd.

 

Groet

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is niets mis met de link, zie hieronder de instructies die op de gelinkte pagina staan vermeld:

 


Stap 1:
Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.

Staat je modem in bridge? Gebruik dan http://192.168.100.1/ om de Web Pages te kunnen openen van je modem/router.

Stap 2: Klik links op de pagina op ‘Geavanceerde instellingen’.

Stap 3: Klik op ‘Hulpmiddelen’.

Stap 4: Klik op ‘Netwerk status’.

Stap 5: Klik boven aan de pagina op ‘Downstream’ of ‘Upstream’.

Stap 6: Het is gelukt! Je ziet nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij deze alvast de gevraagde gegevens van de modem. Foto's volgen zsm

 

Wifi werk laptop 1e verdieping

20220203_150936.jpg

Wifi oude laptop woonkamer

20220203_151116.jpg

Bekabeld rechtstreeks aan de modem

20220203_151327.jpg

 modem uitgelezen

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dit zijn niet de gevraagde gegevens. Ik ben benieuwd naar de downstream/upstream-gegevens, niet de download/upload. Zie mijn vorige reactie.

Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

image.jpg

image.jpg

image.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik mis de upstream-gegevens nog, maar zie wel dat er ruis aanwezig is op het OFDM-kanaal (vermeld onder 'D3.1 Downstream kanalen'), de uncorrectable errors zouden 0 moeten zijn.

Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Excuus

20220203_174046~2.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Op de ruis op het OFDM-kanaal na, zien de downstream en upstream er prima uit. Ik kijk uit naar een foto van het AOP.

 

De snelheden die je via Wifi haalt, zijn overigens niet slecht. Om de stabiliteit te verhogen, kun je nog experimenteren met de plaatsing van pods.

 

Op de foto van de werklaptop zie ik dat de snelheidstest via VPN verliep, dat gaat uiteraard te koste van de te behalen snelheden. Op de foto's van de Fujitsu-laptop zie ik vreemds, het IP-adres 213.127 impliceert voormalig UPC-gebied maar het modem staat, gezien de upstream, niet in voormalig UPC-gebied.

Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat kan er aan de ruis gedaan worden?

De aansluiting is niks lijkt me, dit heeft de ziggo monteur in orde gemaakt. Hierbij de foto's. Geen idee waarom er 2 verschillende IP adressen zijn op de laptops, de een is idd via vpn voor werk en ander is een oud gebakje om dvds mee te kijken;)

20220203_215644.jpg

20220203_215656.jpg

Woonkamer

20220203_215810.jpg

20220203_215831.jpg

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Enige verbeterpunt: de splitter in de woonkamer is overbodig en kan verwijderd worden. Op de open aansluiting kan ruis binnentreden.

Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De splitter heb ik er tussenuit gehaald maar of dat veel uitmaakt lijkt me niet. De wifi pods heb ik op verschillende plekken gehangen maar wifi blijft haperen of valt soms helemaal weg. En nu?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het kan een dag duren voordat de SmartWifi pods onderling de optimale configuratie hebben bepaald.

Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier zijn we al anderhalf maand zoet mee... heb regelmatig contact gehad met jullie chat en zij kunnen me niet verder helpen dus dacht probeer het hier ook, maar dit klinkt ook niet echt hoopvol. Nog andere ideeën? Oplossingen die jullie kunnen bieden?

Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Screenshot_20220203-231848_SmartWifi.jpg

 alles meerdere keren nagelopen, opnieuw opgestart, verplaatst en daarna status gecheckt en app geeft overal verbinding 'goed' aan

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Voor de zekerheid: ik ben geen Ziggo-medewerker maar een medeklant en probeer zo goed mogelijk mee te denken voor mogelijke oplossingen en verbeterpunten.

 

Voor nu zou ik de situatie even aankijken met de pods op een andere locatie aangesloten.

Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je hulp zo ver, wordt gewaardeerd.

Donpaco
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zijn er überhaupt Ziggo medewerkers in de community aanwezig? 

Dommels2010

Level 5
  • 51Posts
  • 5Oplossingen
  • 21Likes

Ik kan je een setje (van 3 stuks) Deco P9 aanbevelen. Deze dingen werken perfect en maken naast onderling contact via WiFi, ook contact via een powerline verbinding. Werkt ideaal en op elke verdieping top-wifi. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic