1
Vraag
2
Reacties
Mr.internet23

Level 6
  • 113Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Instabiel internet

Na mijn vorige problemen met instabiel internet "zie vorige topics van mij" waren die gesloten dus begin ik een nieuwe

 

ik heb weer last van instabiel internet en ook via mijn telefoon als ik via google iets opzoekt geeft die soms aan "geen internet verbinding" maar na 2 seconden doet die het gewoon weer. Het zijn nooit vaste tijden dat dat gebeurd. Hierbij de fotos van de laatste logs etc. Ik heb nu net de modem en alle deco's uit de stroom gehaald en er weer opnieuw ingedaan dus ff kijken hoe dat gaat

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mr.internet23
Topicstarter
Level 6
  • 113Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Bert 

 

ja klopt, maar wij hebben geen stopcontact in de meterkast. En er zijn voorheen "half jaar terug nog" ook metingen gedaan en toen was alles gewoon goed. Nu merk ik wel dat in de woonkamer "1-2m van de hoofd deco" via een speedtest de mbps rond de 325/330 zijn en dit was voorbeen 350/360. Maar toen de laatste keer was er in de wijk wel het een en ander gedaan want daarom had ik voorheen soms problemen maar nu kwam het opeens weer terug. Maar ik heb hem dus gisteren gereset en tot nu toe geen problemen. Heeft denk te maken met dag die misschien op een verkeerd kanaal zat of gewoon ff een reset nodig had

 

het gaat op een 350/35 abonnement

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Mr.internet23
Topicstarter
Level 6
  • 113Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Bert 

 

groene kabel, op de aop een coax naar de contactdoos die de woonkamer binnen komt en dan via een coax naar de connectbox "ubee modem" die in bridge staat en aangesloten via een internet kabel "cat7" op de hoofd deco "deze fotos zijn van een jaar geleden ofso" nu is alles hetzelfde alleen dus sommige witte coax kabels vervangen.

 

er is vaker naar gekeken en alles is gewoon goed aangesloten etc alleen soms heb ik dus last van dat onstabiele internet vandaar gelijk de fotos van de logs

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

OFDMA upstream power level is net aan genoeg dit moet hoger dan 30 zijn en mag tegen de 45 zijn

 

Mr.internet23
Topicstarter
Level 6
  • 113Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@MR_CHIP Wat moet ik daar tegen doen, is daar iets aan te doen?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Een monteur kan de kabel pulsen om te zien of er schade is. Of de kabel op een andere positie in de ev aansluiten zodat er een hoger signaal door de kabel komt zodat het binnen de grenswaarden valt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Mr.internet23 Ik zie Uncorrectables in je Downstream, die zouden 0 moeten zijn.

 

 "groene kabel, op de aop een coax naar de contactdoos die de woonkamer binnen komt en dan via een coax naar de connectbox "ubee modem" die in bridge staat"

 

Ziggo garandeert alleen een optimaal werkend modem als die aangesloten is aan de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt.

Als er nu een monteur bij je langskomt en die sluit het modem aan, aan de 1e plaats en het signaal is goed, dan krijg je een rekening voor de monteur en laat hij het modem achter aan de 1e plaats.

 

Kijk eerst of de verbinding wel goed werkt aangesloten aan de 1e plaats waar Ziggo binnenkomt.

Mr.internet23
Topicstarter
Level 6
  • 113Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Bert 

 

ja klopt, maar wij hebben geen stopcontact in de meterkast. En er zijn voorheen "half jaar terug nog" ook metingen gedaan en toen was alles gewoon goed. Nu merk ik wel dat in de woonkamer "1-2m van de hoofd deco" via een speedtest de mbps rond de 325/330 zijn en dit was voorbeen 350/360. Maar toen de laatste keer was er in de wijk wel het een en ander gedaan want daarom had ik voorheen soms problemen maar nu kwam het opeens weer terug. Maar ik heb hem dus gisteren gereset en tot nu toe geen problemen. Heeft denk te maken met dag die misschien op een verkeerd kanaal zat of gewoon ff een reset nodig had

 

het gaat op een 350/35 abonnement

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Mr.internet23, wat ontzettend vervelend om te lezen dat de problemen weer terug zijn. Uit je laatste berichtje maak ik op dat het na een reset weer verbeterd is, zijn de problemen sindsdien niet meer teruggekomen? Mocht dit wel het geval zijn dan wil ik een monteur inplannen die het een en het ander komt onderzoeken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic