vKEMPeN

Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Instabiel internet/ping

Ik had al 6+ maanden problemen met mijn internet/ping, dit is toen eindelijk na die lange tijd opgelost. Nu is er onlangs een algemene ziggo storing geweest en onderhoud hier in de buurt. Sindsdien is het weer zoals 6+ maanden geleden? Komt dit nog door de eerdere algemene storing en/of laatste keer onderhoud (beiden nog geen 1,5/2 weken geleden).

 

Dit is vooral te merken tijdens het gamen (CS:GO). Om de 5-10 seconden een keer een pingstutter waardoor ik aan het warpen ben.

 

Hoe het probleem de vorige keer is opgelost: toen 6+ maanden geleden hetzelfde probleem actief was, vroeg ik onder andere of er eventuele capaciteits problemen aan de hand waren in mijn buurt/regio. Dit bleek volgens Ziggo niet het geval te zijn. Opmerkelijk genoeg kreeg ik nog geen anderhalve week later een mail met daarin de aankondiging dat er onderhoud zou zijn in mijn buurt. Sinds die dag van onderhoud was alles voor mij opgelost en was er niks meer van te merken.

54 Reacties 54
vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je kan ook nog het witte kapje van de POA01B verwijderen en daarna de splitter stevig terug drukken in het AOP om te zien of dat verbetering geeft. https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Ziet er prima uit, dankjewel voor de foto! Het witte kapje kun je inderdaad nog eens verwijderen van de splitter voor alle zekerheid. Hoe denk je verder over het monteursbezoek als het probleem blijft? Ben je akkoord met de eerder benoemde voorwaarden? Zo ja, laat het weten hier, dan zorgen we ervoor dat een monteur bij je op locatie dit verder komt onderzoeken 😉

vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zal het witte kapje er zeker afhalen om dat ook uit te sluiten 😁 Maar ik sta zeker open voor een monteursbezoek!

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @vKEMPeN, hoe gaat het nu zonder het kapje? Heeft dit geholpen of is een monteur nog nodig? Ik hoor het graag, dan plan ik waar nodig een afspraak voor je in. 

vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey,

Zonder het kapje gebeurt het wel minder frequent, maar het probleem is nogsteeds aanwezig helaas ☹️ Ik denk dat een monteur hiervoor nodig zal zijn.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dan gaan we rap een afspraak voor je realiseren, @vKEMPeN. Ik heb nu een afspraak voor je ingepland voor zaterdag 16 oktober tussen 12:00 en 18:00 uur. De monteur komt tussen die tijden bij je langs om de boel onder de loep te nemen en verder op te lossen. 

 

Kun je op die dag of tussen die tijden niet? Dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen naar een andere dag en moment. 

Laat je hier weten hoe de afspraak is verlopen? 🙂

vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo monteur is vanochtend langsgekomen. Ik geef vanavond/morgenmiddag verdere updates.

vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem is nogsteeds aanwezig 😢

vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier de nieuwe up- en downstream waardes + netwerkhistorie. De monteur is gisteren (19-10-2021) langsgeweest ergens tussen 8.30-9.15

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op de downstream is nog lichte ruis aanwezig. Het signaal is met 9 dBmV  nog steeds aan de hoge kant, maar is  aanvaardbaar.

Door de ruis ontstaan T3 meldingen, evenals TRO69 stop, een teken dat de configuratie tussen modem en  Auto-Configuration Server was verbroken.

Mede door ruis de SYNC failure melding, waarbij het modem tijdelijk de kluts kwijt is.

Ik heb de mods een seintje gegeven.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @vKEMPeN,

 

Wat zuur dat dat je direct alweer problemen ervaart 😞 Ik zie dat de monteur ter plaatse alles bij langs is gelopen en uiteindelijk uit zijn laatste test en meting geen bijzonderheden meer zag. Ik kan de analyse van @KBX458 helemaal volgen. Ik heb een nauwkeurige meting gestart op je modem om er nog wat meer inzicht in te krijgen en/of waar dit precies misgaat.

 

Normaal gesproken zou ik je vragen om dagen en tijden bij te houden wanneer je problemen ervaart, maar in je eerste bericht geef je aan dat het ingame in ieder geval constant (elke 5-10 seconden) gebeurt. Dat is nog steeds zo? Mochten er toch momenten zijn dat het erger is dan de andere keer, noteer dan de tijd, dan leggen we dat naast de meting.

vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Alex,

 

Het gebeurt nu niet misschien elke 5-10 seconden maar wel echt vaak. Ook midden in de nacht dus het ligt ook niet aan te veel mensen op het netwerk. 

vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ervaar het probleem nogsteeds iedere dag ^

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @vKEMPeN

Begrijpelijk dat met elke dag problemen je niet optimaal geniet en actie vanuit ons verwacht. Terecht ook!
Op basis van onze bevindingen hebben we dit doorgezet naar onze netwerk afdeling. Zij gaan onderzoeken of er mogelijk capaciteitsproblemen ontstaan in het buiten netwerk.

Het is voor ons dus even afwachten op de uitkomst. We zullen je zeker op de hoogte houden.

 

 

vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is er al meer bekend over de meting of eventuele capaciteitsproblemen? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb je vraag bij het moderatie-team neergelegd.

vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel @KBX458  😄

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb om een update gevraagd, er is een ticket gelogd door de netwerk afdeling. Dat betekent dat ze de situatie goed in de gaten houden, als er meer informatie is zullen we dat hier aan je laten weten @vKEMPeN

vKEMPeN
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update: Ik ben sinds 16:00 uur op mijn mobiele internet (usb tethering) gaan spelen. Dit is wel stabiel alleen zou dit geen permanente oplossing mogen zijn voor het probleem wat hier zich nogsteeds afspeelt.

Uitgelicht topic