vKEMPeN
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instabiel internet/ping

Ik had al 6+ maanden problemen met mijn internet/ping, dit is toen eindelijk na die lange tijd opgelost. Nu is er onlangs een algemene ziggo storing geweest en onderhoud hier in de buurt. Sindsdien is het weer zoals 6+ maanden geleden? Komt dit nog door de eerdere algemene storing en/of laatste keer onderhoud (beiden nog geen 1,5/2 weken geleden).

 

Dit is vooral te merken tijdens het gamen (CS:GO). Om de 5-10 seconden een keer een pingstutter waardoor ik aan het warpen ben.

 

Hoe het probleem de vorige keer is opgelost: toen 6+ maanden geleden hetzelfde probleem actief was, vroeg ik onder andere of er eventuele capaciteits problemen aan de hand waren in mijn buurt/regio. Dit bleek volgens Ziggo niet het geval te zijn. Opmerkelijk genoeg kreeg ik nog geen anderhalve week later een mail met daarin de aankondiging dat er onderhoud zou zijn in mijn buurt. Sinds die dag van onderhoud was alles voor mij opgelost en was er niks meer van te merken.

34 Reacties 34
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47901Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10578Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

vKEMPeN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, bij deze de up- en downstream waardes. En de netwerkhistorie.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47901Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10578Likes

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

 

Ik zie heel veel ruis binnenkomen op het modem, dus ergens moet er iets niet goed verbinden buiten of binnen of er zijn niet meer hedendaagse aansluitmaterialen in gebruik, die gratis vervangen kunnen worden door Ziggo als deze zich bevinden op en bij de 1e plaatst waar Ziggo je huis binnenkomt.

vKEMPeN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, bedankt voor de reactie.

Als er foto's missen hoor ik het graag!

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47901Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10578Likes

OK, duidelijk, hier gaat iets goed mis.

Ik vermoede al dat je modem achter een versterker zat, gezien de upstream waarden.

Een modem achter een versterker kan problemen opleveren, de standaard aansluitwijze is al jaren als volgt om deze reden.

AOP -> splitter POA-01 B -> 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang naar je versterker.

Een Ziggo moderator kan je daarom een gratis splitter toesturen met een passende kabel naar je modem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

vKEMPeN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de gegevens ingevuld! Dus ik hoef nu nog enkel te wachten todat er een Ziggo moderator/medewerker reageert op deze topic om volgende stappen de kunnen ondernemen?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47901Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10578Likes

Een Ziggo moderator komt hier vanzelf binnen afzienbare tijd langs.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 910Posts
  • 96Oplossingen
  • 219Likes

Hallo @vKEMPeN Welkom op de Ziggo Community!

Ik kan mij voorstellen dat de schrik er weer flink in zat toen je de problemen weer voor het eerst na 6 maanden ervoer. Goed dat je dit bij ons voorgelegd hebt.

Ik zie dat @Bert zijn visie los gelaten heeft op jouw aansluiting en ben het dan ook volledig met hem eens. Nu wilde ik je een splitter sturen, maar kan ik geen bestaande klant vinden onder de gegevens die jij ingevuld hebt. Wil je dit nog eens goed controleren en waar nodig aanpassen? 

vKEMPeN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Jiri, ik zie dat ik perongeluk 2 cijfertjes in m'n postcode had verwisseld ;). Alles zou nu moeten kloppen!

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 910Posts
  • 96Oplossingen
  • 219Likes

@vKEMPeN Een foutje is gauw gemaakt 😉

Ik heb je gevonden en de splitter en kabel zijn naar je onderweg. Zodra het binnen is mag je de splitter rechtstreeks op jouw eerste aansluitpunt aansluiten met het modem daarop aangesloten. Aan de andere kant sluit je de versterker aan en dan moet het weer helemaal goed gaan allemaal.

Laat je even weten of het gelukt is?

vKEMPeN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zal je zeker up-to-date houden zodra de splitter + kabel zijn aangesloten! Dankjewel alvast 🙂

vKEMPeN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Jiri ,

Ik heb zojuist de splitter aangesloten en laat vanavond/morgen weten of het nu stabiel blijft. Fijn dat deze al snel is bezorgd!

vKEMPeN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: helaas ervaar ik nogsteeds dezelfde instabiele problemen..

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 175Posts
  • 19Oplossingen
  • 39Likes

Nu de coaxopstelling beter is, @Bert heb jij nog aanvullingen wat hier de oplossing mag zijn? 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6128Posts
  • 247Oplossingen
  • 2546Likes

Opnieuw plaatsen van schermopnamen van up- en downstream waarden en netwerkhistorie kán nieuwe informatie opleveren.

vKEMPeN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier de nieuwe up- en downstream waardes + netwerkhistorie na aansluiting van de splitter.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6128Posts
  • 247Oplossingen
  • 2546Likes

Er is ruis aanwezig. 

Daardoor ondervindt de configuratie tussen modem en ACS hinder. (TR069 meldingen)

Ook vond op 9-10-2021 een modem reboot plaats.

Ik denk dat een storing/netwerkmonteur nodig is.

Ik heb het issue neergelegd bij het moderatie-team.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1577Posts
  • 211Oplossingen
  • 275Likes

Dankjewel voor de heads-up, @KBX458! Erg jammer dat je nog steeds instabiliteit ervaart ondanks het aansluiten van de nieuwe splitter en kabel @vKEMPeN 😞 Dat komt je gameplezier natuurlijk niet ten goede. Heb je de splitter direct op je hoofdaansluiting gezet met vanuit die splitter een kabel naar 1) je modem en 2) je versterker? Maak hier desnoods nog eens een foto van zodat we precies weten hoe het nu zit aangesloten!

Verder ben ik het met KBX eens dat er waarschijnlijk een monteur aan te pas moet komen als het probleem blijft. Sta je hiervoor open? Het bezoek van de monteur is kosteloos als blijkt dat de instabiliteit veroorzaakt wordt door iets in ons netwerk (van buitenshuis t/m je hoofdaansluiting) of onze apparatuur (je modem). Zit het probleem in je binnenshuisbekabeling? Dan berekend de monteur € 50,- voor zijn bezoek. Deze kans is echter klein omdat je nu al gebruik maakt van een nieuwe coaxkabel en splitter.

We horen graag van je! 🙂

vKEMPeN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoals hier te zien is, heb ik de splitter aangesloten op de hoofdaansluiting. De linkerkabel gaat naar de versterker en rechterkabel naar mijn modem.

Uitgelicht topic