Sinds de laatste update van mijn Connectbox en in het bijzonder na de mail over SmartWifi (en het downloaden en activeren van de app) is mijn internetverbinding extreem instabiel.
- ander punt is dat het modem via Safari niet meer benaderbaar is.
Mijn netwerk is volgens mij prima (er is hiervoor nog een monteur geweest voor optimalisatie) en ik krijg keurig 300/30 oid uit de speedtest.
De oorzaak van het instabiele internet is het Compal modem dat steeds over zijn nek gaat en aan en uitgezet moet worden. Ik vermoed problemen met de interne DHCP server (gezien het niet toekennen van IP-adressen)
Zo langzamerhand is het Compalmodem tot een brak #*!@-modem verworden.
Ik ben het eigenlijk wel zat, maar voor de goede orde:
- iemand met een oplossing hiervoor?
- kan Ziggo de firmware verbeteren (wanneer komt er dan een update?)/is een downgrade mogelijk?
Mocht deze mail wat ge-irriteert van toon zijn, dat klopt! Ik vind het geen humor om 3x per week mijn modem te resetten en mijn domotica weer op de rails te krijgen, de tijd dat het ging over 'wat surfwerk' is wel voorbij.