1
Vraag
2
Reacties
Hightree90

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Instabiel internet i.c.m. VPN

Gaan we weeeer.. Het internet is zo lekker dat mijn vorige post opeens weg is 😞 

 

Ons internet is al instabiel sind we verhuisd zijn een half jaar geleden. We hebben het modem meegenomen uit ons oude appartement, maar is nog geen 3 jaar oud. De vorige eigenaar had de ziggo kabel doorgeknipt, maar naar veel graafwerkzaamheden heeft een monteur van ziggo het in de meterkast gekregen. Af en toe werkt het internet prima, maar heel vaak is het enorm sloom. Soms word je er ook zo'n 20 seconden uitgegooid. Best irritant als je in een call met een klant zit. Op de telefoons werkt het al helemaal dramatisch. Ook als we VPN van het werkt moeten gebruiken duikt de snelheid omlaag. De Ziggo app zegt dat het overal 'GEWELDIG' is, maar dat is dus niet echt het geval.. Ik las al iets over IP4 en IP6, maar wat dat precies inhoudt weet ik niet 😄 

Heeft iemand een idee wat ik kan proberen?

 

Alvast bedankt!

39 Reacties 39
Hightree90
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

31/10/2021 10:37:45noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2021 20:51:28Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2021 20:51:23Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2021 20:51:23criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2021 20:51:23Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2021 20:51:23criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2021 20:22:52Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2021 20:22:48criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2021 20:22:48Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2021 20:22:48criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:38criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2021 18:08:10Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2021 18:08:5criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2021 18:08:4Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2021 18:08:4criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2021 18:07:55Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2021 18:07:51criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2021 18:07:51Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2021 18:07:51criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2021 18:07:50Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het vermogen is met de 10 dB FPA op goed niveau. Er is echter nog veel ruis aanwezig op het signaal ((un)correctable codewords). In de log is instabiliteit in de downstream zichtbaar (SYNC timing failure, MDD timeout, RCS partial service), welke onderbrekingen in de internetverbinding veroorzaakt.

 

Ik heb de moderators ingelicht, mogelijk zal er een netwerkmonteur moeten komen voor signaalonderzoek.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Hightree90,

Balen dat de problemen ook na het recente monteursbezoek nog opspelen! Wat expert @tobiastheebe zegt klopt, ook ik zie ruis terug op het signaal wat zorgt voor (un)correctables. Hierdoor zul jij uitval ervaren op de connectie. Het lijkt mij goed dat er opnieuw een monteur koment kijken om het signaal vanaf het AOP naar het netwerk grondig door te lichten. Ik heb hiervoor gelijk een afpspraak geregeld op dinsdag 2 november 2021 tussen 12 uur en 18 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Hightree90
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Monteur van dinsdag was geen netwerkmonteur dus die kon niets doen. Vandaag wel een netwerk monteur over de vloer gehad en hij heeft de demper vervangen naar een 6db. Het grootste probleem wat hij zag was in de wijk kast. Sommige signalen waren te hoog, andere te laag, het klopte in ieder geval niet. Hopelijk kunnen wéér andere monteurs de wijk kast voor het weekend rechtzetten... to be continued...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De 10 dB attenuator was een betere keuze, met de 6 dB attenuator komt het vermogen in de DS boven de aanbevolen grens van 10 dBmV uit. Mogelijk wordt de demping later nog aangepast in de EV (eindversterker c.q. straatkast).

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Hightree90 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ik zie dat de montueur inderdaad een vervolgacties heeft uitgezet om het signaal vanuit de wijkkast aan te pakken. Ik stel voor dat we deze werkzaamheden even afwachten en daarna kijken hoe het met de verbinding gaat.

Hightree90
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Weet je wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd? Internet is zo slecht dat we al meer dan een week op onze hotspots aan het werk zijn..

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Hightree90

Het is natuurlijk waardeloos dat je op de wifispots moet omdat je eigen verbinding te wensen overlaat.

Ik heb even navraag gedaan hoe het ervoor staat. De eindversterker is al helemaal opnieuw ingeregeld en het probleem zou opgelost moeten zijn
Wil je weer eens verbinding maken het modem? Hoe gaat dat? 🙂

Hightree90
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Het werkt nog steeds slecht. Ik kan niet fatsoenlijk bellen (Teams) met klanten. Elk kwartier wordt ik er weer een minuut of wat uitgegooid. Op mn mobiel werkt het ook erg slecht. Mijn vriendin kan de helft van de tijd niet eens verbinden. Ik zal vanavond het modem even restarten, maar dit was echt niet de oplossing. KPN begint steeds beter te klinken -_- - verstuurd vanaf mn hotspot weer

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat ontzettend raar zeg.
Ik ben in het signaal gedoken maar zie wel wat het een stuk beter is dan 5 dagen geleden. Ik snap dan ook niet dat je geen verbetering ervaart, dat zou zeker moeten. 

Een reset is inderdaad wel een goede stap.
Daarnaast ben ik benieuwd of je ook apparaten bekabeld op het modem aangesloten hebt en of het internet hierop wel goed werkt of ook wegvalt?
Wat voor apparaten zijn dit? 

Ik hoor graag van je.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een printscreen maken van hoe nu de down en upstream eruit zien 

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Als je met goede signaal waarden nog steeds een slechte verbinding hebt met een VPN dan kan het ook wel eens helpen om de VPN om te zetten naar TCP/IP, mits de server dat ondersteund.

 

Standaard lopen de meeste VPN over UDP alleen als er een netwerklink ergens tussen jou en je werkgever vol loopt dan is UDP verkeer vaak het eerste wat gedumpt word.

 

Ik heb bijvoorbeeld een OpenVPN verbinding lopen tussen mijn huis in Nederland en mijn huis in Azie en heb die naar TCP omgezet omdat de resultaten op lange afstanden gewoon veel beter zijn. Ik kan van daar gewoon op mijn server thuis werken als het nodig is, alleen is het wat laggy doordat de ping door afstand 200ms is. Maar verder neemt het meeste remote spul maar weinig bandbreedte in. Als ik remote in log en een speedtest doe dan haal ik nog steeds 38mbit upload terwijl de VPN + Remote Desktop open staan 🙂

Hightree90
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

De afgelopen dagen ging het eindelijk weer beter. Dus ik had goede hoop dat alles nu opgelost was. Maar helaas, vanavond was het weer bar slecht. Netflix laadt niet, telefoon zegt wel verbinding , geen internet. Hoe kan het dat het de afgelopen dagen prima werkte en nu weer terug bij af? 😞 Ik zal die up/downstreams nog een keer sturen

 

Hightree90
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
11/11/2021 22:40:59noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11/11/2021 22:40:6Let op!LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11/11/2021 22:36:25noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11/11/2021 22:34:4Let op!LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03/11/2021 14:34:38criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2021 12:54:19criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2021 12:51:59Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2021 12:51:53criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:f4:1e:53;CMTS-MAC=00:01:5c:87:c2:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Hightree90
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000538256 qam3
26020000004.938256 qam1
3610000000538256 qam2
4626000000537256 qam4
5634000000537256 qam5
66420000005.137256 qam6
76500000005.338256 qam7
86580000005.538256 qam8
96660000005.938256 qam9
106740000006.438256 qam10
116820000006.538256 qam11
126900000006.638256 qam12
136980000006.938256 qam13
147060000006.938256 qam14
157140000006.838256 qam15
167220000006.538256 qam16
177300000006.538256 qam17
18738000000738256 qam18
19746000000738256 qam19
20754000000738256 qam20
217620000006.638256 qam21
227700000006.138256 qam22
237780000005.938256 qam23
247860000005.838256 qam24



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.9650
2Locked38.6530
3Locked38.6470
4Locked37.6760
5Locked37.6730
6Locked37.6760
7Locked38.6500
8Locked38.6570
9Locked38.6600
10Locked38.6510
11Locked38.6410
12Locked38.6390
13Locked38.6540
14Locked38.9430
15Locked38.6240
16Locked38.6320
17Locked38.6320
18Locked38.9260
19Locked38.6270
20Locked38.9250
21Locked38.9380
22Locked38.6330
23Locked38.6270
24Locked38.627

0

 

Hightree90
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14450000040.8512064 qam2
25880000041.5512064 qam4
33600003940.3512064 qam3
45200000041.3512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0020
2ATDMA0000
3ATDMA0010
4ATDMA0000
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Afgezien van enige ruis op de US (36 MHz) zijn er sinds 2-11 helemaal geen (signaal)problemen meer geweest vanaf Ziggo t/m het modem die de door jou beschreven problemen kunnen verklaren. Misschien was (is?) dit iets incidenteels.

 

Gebruik je naast de Connect Box nog andere apparatuur zoals een losse router of access point?

 

Je kunt deze instellingen nog toepassen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Hightree90 Wil je nog eens kijken naar de tips die expert @tobiastheebe gegeven heeft?

Hightree90
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb die instellingen aangepast en een dag of wat later was het een stuk beter. We hebben eigenlijk geen problemen meer ondervonden deze week, dus dat is helemaal top! Geen idee wat nu exact het probleem was, maar het werkt, dus daar zijn we blij mee.  Wel balen dat het een paar maanden duurde, maja, het werkt nu 🙂 bedankt allemaal!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Hightree90 Dankjewel voor de terugkoppeling. Ontzettend fijn dat alles nu naar wens werkt en je geen problemen meer ondervonden hebt! Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen? We staan hier dan graag voor je klaar. Alvast een prettig weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic