1
Vraag
2
Reacties
-VicDB-

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Instabiel internet direct na aansluiten Connectbox

Hallo,

 

Na jaren trouwe dienst moest ook mijn EPC3925 vervangen worden door een Connectbox vorige week, en sindsdien is het internet traag of instabiel zoals bij meer mensen op dit forum.

Als ik de stroom van de modem afhaal doet het allemaal wel weer even maar na verloop van tijd (dagelijks), zakt de snelheid in tot 4Mbps of is er geen verbinding. 

 

Met de Cisco haalde ik vrijwel volledige snelheid zonder problemen.

Ik heb zelf een router en draai de modem in bridge modus.

 

Bijgevoegd de down/up stream gegevens en mijn AOP. 

Ik had al begrepen dat de MCP-03 verouderd was..?

 

Alvast bedankt

-Vic

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream vertoont zeer duidelijk instraling van Digitenne, 4G en 5G. Resultaat is hoge CER (RS errors) en lage MER op de betreffende kanalen en kanaaluitval (RCS partial service, MDD timeout).

 

De installatie is in het geheel verouderd. Het AOP moet vervangen worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk. De splitter MCP-03 moet vervangen worden door een POA-01-B met nieuwe IEC/F-kabel voor het modem. Een nieuwe IEC/IEC-kabel voor de TV/decoder van 1,5/3/5 meter kan kosteloos toegestuurd worden, 7,5/10 meter kun je bestellen via Ziggo Randapparatuur of laten plaatsen door de monteur.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @-VicDB- en welkom hier! 

Aan hulp geen gebrek, zo te zien schiet tobiastheebe al te hulp en is Bert ook nog van de partij om het topic bij ons onder de aandacht te brengen. Helemaal super 🙂 Ik heb je op mijn beurt de aansluitmaterialen toegestuurd en ook de monteur ingepland voor woensdag 1 juni tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt dit niet uit of heb je de aansluitmaterialen op 31 mei nog niet binnen dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> MIjn monteursafspraken) 

En voor nu: Geniet van je dag 🙂

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream vertoont zeer duidelijk instraling van Digitenne, 4G en 5G. Resultaat is hoge CER (RS errors) en lage MER op de betreffende kanalen en kanaaluitval (RCS partial service, MDD timeout).

 

De installatie is in het geheel verouderd. Het AOP moet vervangen worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk. De splitter MCP-03 moet vervangen worden door een POA-01-B met nieuwe IEC/F-kabel voor het modem. Een nieuwe IEC/IEC-kabel voor de TV/decoder van 1,5/3/5 meter kan kosteloos toegestuurd worden, 7,5/10 meter kun je bestellen via Ziggo Randapparatuur of laten plaatsen door de monteur.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

-VicDB-
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dank je wel Tobias voor de reactie, ik wacht deze af.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie nu dat @Bert het topic al onder de aandacht heeft gebracht van de moderators.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @-VicDB- en welkom hier! 

Aan hulp geen gebrek, zo te zien schiet tobiastheebe al te hulp en is Bert ook nog van de partij om het topic bij ons onder de aandacht te brengen. Helemaal super 🙂 Ik heb je op mijn beurt de aansluitmaterialen toegestuurd en ook de monteur ingepland voor woensdag 1 juni tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt dit niet uit of heb je de aansluitmaterialen op 31 mei nog niet binnen dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> MIjn monteursafspraken) 

En voor nu: Geniet van je dag 🙂

-VicDB-
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt allen voor de reacties en hulp, monteur is langsgeweest en het signaal is beduidend beter en stabieler.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic