1
Vraag
2
Reacties
J.dijken7

Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Instabiel internet + blokkerig beeld tv

Goedemorgen,

 

Wij hebben al weer enige tijd last van een instabiele internetverbinding en daarnaast ook met regelmaat blokkerig beeld / geen beeld op een aantal televisiezenders.

 

De verbinding (in elk geval wifi) valt met enige regelmaat uit (te merken op mobiels en laptops). Na enige tijd krijgen we dan met moeite weer verbinding. Met internetkabel op de laptop lijkt het niet heel veel beter / sneller overigens.

 

Ook lijkt de sterkte van de wifi minder goed te zijn. Op 5 meter heb ik internet op m'n werklaptop en aan het einde van de tafel valt de verbinding elke keer weg...

 

Wij maken ook gebruik van Wifi-Pods voor de bovenverdieping. Mijn kids klagen daar ook met regelmaat over dat er geen / nauwelijks verbinding is.

 

Opnieuw opstarten (uitzetten / resetten) van de modem helpt soms, maar lang niet altijd.

 

Afgelopen jaren zijn er genoeg monteurs langs geweest om kabels, AOP enz te vervangen en ook hebben ze eenmaal de buitenkabel halverwege de straatkast en ons huis opnieuw gerepareerd.

 

Vreemde wel is dat het lang niet altijd ellende is. Zo gaat het maanden goed en zo lopen we weer maanden te klooien hiermee.

Kan iemand eens beoordelen of er ergens iets mis is bij ons?

 

Bijgevoegd alle benodigde stukken (als ik het goed heb) waar jullie altijd om vragen.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Johan

 

35 Reacties 35
J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Het werken via de netwerkkabel ging goed vanmorgen. Tenminste geen gekke dingen geconstateerd. Zelfde geldt voor de TV vandaag...

 

Halverwege de middag heb ik de TP-link Deco P9 aangesloten op de Connect Box en een aantal apparaten daarop verbonden.  Moet nog meer apparaten verbinden, maar de tijd ontbrak me hiervoor...

Ook hier een wisselend beeld overigens. Van 350 mb tot 50 mb. Net als eigenlijk de wifi van de Connect Box zelf. Maar tot op heden nog geen verbroken verbinding via de TP-Link...

 

Even een ander vraagje tussendoor: Ik heb 2 Wifi Pods van Ziggo (1e jaar gratis). Hoe kan ik die opzeggen en retourneren? Kan niks vinden qua opzeggen op mijnziggo.nl namelijk.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De snelheden die je noemt zijn vrij typisch (en goed) voor resp. 5 en 2,4 GHz. Het is goed mogelijk dat het apparaat waarmee je hebt getest, tussen beide frequentiebanden schakelde.

 

Zelf ben ik voornamelijk benieuwd of er een verband is tussen problemen met internet en TV. In dat geval kan de oorzaak buitenshuis liggen.

 

Zodra een moderator langskomt in dit topic, kan deze de SmartWifi pods ontkoppelen van je abonnement, waarna je ze kunt retourneren.

 

Nog iets vergeten: de Deco's kun je het beste in AP mode configureren: zie Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Qua TV kijken zou je toch denken, dat als het ergens aan een coaxkabel of versterker ligt, dat je er continue last van hebt?

Mijn gedachte althans hoor... Alleen is dit bij ons niet het geval. De ene dag kan ik probleemloos Spike (kanaal 16) kijken en de andere dag is het geen doen qua blokkerig beeld of foutmelding...

 

Qua internet / wifi: kan m.i. de modem zijn of dan toch stiekem buitenshuis.

 

Een jaar of 2 geleden (ergens half 2020) hebben ze van de buitenkabel een las opnieuw gerepareerd. Die was niet goed meer volgens de monteur. De straatkast zit zo'n 60 meter van ons huis vandaan. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Spike (tegenwoordig Paramount Network) maakt deel uit van een mux die op 434 MHz wordt uitgezonden. Dat ligt vlakbij de frequentie 433 MHz, welke veel wordt gebruikt voor allerlei (laagvermogen) licentievrije toepassingen. Blokvorming op specifiek die zender kan dus door instraling worden veroorzaakt en daar hoeft zeker niet continu sprake van te zijn. Al blijft de constructie met twee versterkers twijfelachtig.

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Het zijn een aantal zenders die gek doen, maar Spike (Paramount Network) is daar één van....

Volgens mij ook SBS als ik me niet vergis.

 

Even denken dan als instraling een veroorzaker kan zijn. Kan in theorie van alles zijn toch? Van afstandsbedieningen tot weerstations...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Alles wat actief is in het frequentiegebied waarin Ziggo DVB-C uitzendt (266-538 MHz), Digitenne is daarvan een voorbeeld. Daarentegen zie ik geen instraling van 4G of 5G in de downstream van het modem. Mijn bovenstaande reactie was dan ook alleen speculatie.

 

Als je een TV hebt waarop direct een coaxkabel is aangesloten, dan kun je eens het diagnostiek-scherm openen bij problemen.

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Snap dat het speculatie is. Zit zelf ook van alles te bedenken waar het aan zou kunnen liggen.

Ook het proberen van andere settings om het probleem op te lossen.

Het maakt het er allemaal niet makkelijker op...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik heb in ieder geval net de moderators ingelicht, zij zijn dus op de hoogte van dit topic. Ik heb ook aangegeven dat je de SmartWifi pods wenst te retourneren.

 

Een monteur zal het Arris-modem door een Compal-modem willen vervangen, omdat dat laatste merk nu de standaard is voor het SmartWifi modem 'non-Giga'.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@J.dijken7 al die kuren, daar word je niet gelukkig van. Top dat je wel zelf al zoveel hebt getest. Even voor de samenvatting en ultieme beeldvorming, zodat ik niks over het hoofd zie:

- de SmartWifi pods wil je stopgezet zien
- je wil een nieuw modem, in combinatie met een monteur? Of is alleen het modem opsturen voldoende?

Laat het maar weten, dan regelen we dit! 

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hoi Jacob,

 

Al doende leert men hè 😉

Iets roepen en niks ondernemen schiet ook niet op...

 

Ik wil inderdaad de Wifi Pods opzeggen en graag retourneren(retourdoos?). Ze hebben voor mij niet de het gewenste resultaat en heb inmiddels zelf een tp-link deco p9 mesh set gekocht.

 

Als het mogelijk is ook graag een nieuwe modem. Wellicht ligt daar de oorzaak. 

 

Grappig overigens dat nu een nieuwe modem geen probleem is, terwijl mij laatste telefonisch contact dat absoluut niet aan de orde was...

 

Ik hoor graag!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Enkel gelet op het type modem (SmartWifi modem/Connectbox) is dit het laatste type, maar ook gelet op het merk (Arris) is wel vervanging mogelijk (door Compal). Waarschijnlijk heeft de klantenservice-medewerker alleen naar het type gekeken en zag daarom geen reden voor vervanging. De 'echte' typenummers zijn uiteraard wel verschillend: TG2492LG-ZG (Arris) en CH7465LG-ZG (Compal).

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@J.dijken7 helemaal helder. 

Dit gaan we regelen, een nieuw modem is onderweg. Voor je oude model krijg je keurig een retourdoos. 

 

Hetzelfde geldt voor je SmartWifi pods. Die zijn stopgezet. Ook daarvoor krijg je netjes een retourdoos. Tip, bewaar de verzendbewijzen wel even goed, dan ben je altijd safe. Dankje!

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hi Jacob,

 

Mij maakt het niet uit hoe de modem heet, als het maar werkt 😇

 

Thx voor het stopzetten van de wifipods en het regelen van een nieuwe modem.

 

Zal ze netjes terugsturen per post en de bewijzen goed bewaren.

 

Ik meld me weer als de nieuwe modem geïnstalleerd is

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Vanavond eindelijk de tijd gehad om de modem te vervangen. 

Het vervangen zelf is niet zo lastig, maar om weer verbinding te krijgen met de aangesloten apparaten vergt wat tijd 😇😇

 

Ik heb alleen wel het wifi-signaal uitgeschakeld en alle verbindingen op de tp-link deco gezet. Verstandig?

Of is het verstandig om een paar apparaten aan te sluiten op de Wifi van Ziggo om de verbinding te testen?

 

De oude modem gaat iig retour in dezelfde doos, top geregeld! 

Ik heb alleen nog geen retourdoos ontvangen voor de wifipods. Komt die nog?

 

Groeten,

Johan

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@J.dijken7 helemaal goed, mooi dat het gelukt is. Top.

En yes, de wifi op je modem uitzetten in combi met de Deco M4 wordt ook geadviseerd op deze pagina

De retourdoos voor de wifipods is onderweg! 

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hoi Jacob,

 

Thx voor je antwoord!

Sinds aansluiten nieuwe modem en wifi via Deco werkt goed! Nog geen uitval gehad (volgens mij)....

 

De retourdoos voor de wifipods kwam een dag na mijn bericht en is ook al onderweg of zelfs al geleverd!

 

Nogmaals dank voor alle moeite!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic