1
Vraag
2
Reacties
J.dijken7

Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Instabiel internet + blokkerig beeld tv

Goedemorgen,

 

Wij hebben al weer enige tijd last van een instabiele internetverbinding en daarnaast ook met regelmaat blokkerig beeld / geen beeld op een aantal televisiezenders.

 

De verbinding (in elk geval wifi) valt met enige regelmaat uit (te merken op mobiels en laptops). Na enige tijd krijgen we dan met moeite weer verbinding. Met internetkabel op de laptop lijkt het niet heel veel beter / sneller overigens.

 

Ook lijkt de sterkte van de wifi minder goed te zijn. Op 5 meter heb ik internet op m'n werklaptop en aan het einde van de tafel valt de verbinding elke keer weg...

 

Wij maken ook gebruik van Wifi-Pods voor de bovenverdieping. Mijn kids klagen daar ook met regelmaat over dat er geen / nauwelijks verbinding is.

 

Opnieuw opstarten (uitzetten / resetten) van de modem helpt soms, maar lang niet altijd.

 

Afgelopen jaren zijn er genoeg monteurs langs geweest om kabels, AOP enz te vervangen en ook hebben ze eenmaal de buitenkabel halverwege de straatkast en ons huis opnieuw gerepareerd.

 

Vreemde wel is dat het lang niet altijd ellende is. Zo gaat het maanden goed en zo lopen we weer maanden te klooien hiermee.

Kan iemand eens beoordelen of er ergens iets mis is bij ons?

 

Bijgevoegd alle benodigde stukken (als ik het goed heb) waar jullie altijd om vragen.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Johan

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@J.dijken7 helemaal helder. 

Dit gaan we regelen, een nieuw modem is onderweg. Voor je oude model krijg je keurig een retourdoos. 

 

Hetzelfde geldt voor je SmartWifi pods. Die zijn stopgezet. Ook daarvoor krijg je netjes een retourdoos. Tip, bewaar de verzendbewijzen wel even goed, dan ben je altijd safe. Dankje!

Bekijk in context

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hoi Jacob,

 

Thx voor je antwoord!

Sinds aansluiten nieuwe modem en wifi via Deco werkt goed! Nog geen uitval gehad (volgens mij)....

 

De retourdoos voor de wifipods kwam een dag na mijn bericht en is ook al onderweg of zelfs al geleverd!

 

Nogmaals dank voor alle moeite!

Bekijk in context

35 Reacties 35
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

weet je zeker dat dit het punt is waar de groene coax kabel van Ziggo het huis binnen komt of zit er nog een aansluiting in de meterkast ?

 

de aop (wandcontactdoos) is verouderd

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen,

 

025158A8-CAC8-4F69-9013-DAE1FB6A5A5E.jpeg

 waar gaat deze kabel naar toe ? lijkt wel of die het aop weer in gaat

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In de downstream zijn uncorrectable errors ('Fouten na RS') zichtbaar op enkele kanalen, deze zouden 0 moeten zijn. Vermogen en MER zijn nagenoeg perfect. In de upstream is het zendvermogen vrij laag, vermoedelijk omdat je vlakbij het LC (lokaal centrum) van Ziggo woont. De historie laat zien dat het modem is vastgelopen op 17-9 om 19:00. Op 16-9 mislukte de initial ranging (opbouw uitgaande verbinding) tussen 2:07 en 2:09.

 

In je eerste topic lees ik dat je twee versterkers in serie gebruikt, is dat nog steeds het geval? Dit zou niet nodig moeten zijn. Daarnaast is de TV-kabel op de (eerste) versterker (FRA-752N) op de aansluiting/tap met hoogste versterking aangesloten.

 

Ervaar je ook problemen met de internetverbinding als je de versterker tijdelijk afkoppelt van de splitter (POA-01-B)?

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Waar de splitter op zit is de AOP. De AOP is overigens recent vervangen door een monteur.

De kabel die omcirkelt is gaat onder de AOP onder de vloer door richting meterkast.

 

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb inderdaad nog 2 versterkers in serie in gebruik. Is ook noodzakelijk anders heb ik geen televisie.

 

Kleine uitleg: huis uit jaren 20. Zo'n 12 meter breed, 8 meter diep. Boven 5 slaapkamers en achter de woning is de keuken aangebouwd.

 

AOP in de woonkamer. De coaxkabels voor alle kamers beginnen in de meterkast.

 

Vreemde overigens is wel dat het heel lang gewoon goed heeft gespeeld. Zowel internet als beeld.

Minder goed tv is dan vervelend, maar internet is bagger. Vanwege vele thuiswerken en kids uiteraard;-)

 

Loskoppelen versterker geprobeerd, maar geen verandering.

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een enkele versterker in de meterkast zou voldoende moeten zijn voor het aansluiten van alle TV's in huis, er is voldoende signaal aanwezig op het AOP. Mogelijk levert de kabel tussen woonkamer en meterkast teveel demping op.

 

Ervaar je ook problemen met internet bij een directe, bekabelde verbinding met de router?

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Tobias,

 

Wat versta je onder een LC- lokaal centrum? De straatkast?

Afstand tot de straatkast is een meter of 50. Verste weg in elk 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het LC is een klein gebouw, soms naast een zendmast. Hierin staat het CMTS (Cable Modem Termination System), een grote router waar alle modems van een woonplaats mee verbonden zijn. Tussen het LC en de woning staan nog drie kasten (WC, GV en EV).

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Ah ok. Nee geen idee waar deze staat bij ons in het dorp 🙂

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Helaas is een enkele versterker niet voldoende om normaal beeld te kunnen krijgen in de keuken. 

Heb ook een nieuwe kabel getrokken vanaf de AOP richting de meterkast, maar ook dat heeft niet geholpen toentertijd.

 

Bekabeld internet is ook heel wisselend. Soms echt lekker vlot en soms heeel langzaam op de laptop.

Zelfde geldt ook voor de Next. Als we weer eens problemen hadden, dan de netwerkkabel in de Next, maar echt helpen doet het dan niet.

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Kan het niet gewoon aan de modem liggen (internet dan...)

Dat de modem aan het hemelen is???

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Om Wi-Fi uit te sluiten, zou je moeten controleren of de problemen ook aanwezig zijn als je de laptop direct op de router aansluit via ethernet/UTP.

 

Ik zag dat het modem op 17-9 om 19:00 is vastgelopen (kernel panic), maar ik kom dat elders in de log niet tegen. Momenteel gebruik je een Arris-modem, terwijl Ziggo alleen nog Compal-modems uitstuurt, voor zover ik weet. Een nieuw modem is echter geen oplossing voor signaalproblemen en blokvorming in het TV-beeld.

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hi Tobias,

 

Deze modem staat alweer een aantal jaartjes te spelen hier in de woonkamer.

Ervaring leert mij dat de wifi in elk geval niet helemaal ok is.

Ook met Wifi-Pods is het bereik op de bovenverdieping slecht. Vandaar ook dat ik in eerste instantie dacht aan de modem. En dan het feit dat ik aan de ene kant van de eetkamertafel kan werken, maar aan het eind van de tafel continue netwerkproblemen heb.

 

Wat mij gewoon bevreemd is dat het tot een maand of 2/3 geleden voor een langere periode gewoon overal goed was. Hoe kunnen er opeens (of langzaamaan) problemen ontstaan, terwijl er qua setting niks veranderd.... 

 

Maar, ik zal morgen een dagje thuiswerken via een internetkabel. Kijken hoe dat gaat verlopen.

Kunnen we dat "uitsluiten". Je hoort van me.

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Goedemorgen hier,

 

Zoals aangegeven zou ik vandaag thuiswerken met de internetkabel.

Aangezien woensdag mijn halve werkdag is, sluit ik straks af.

 

Conclusie van deze morgen thuiswerken: geen enkel probleem qua verbinding via de internetkabel.

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Is er vandaag ook TV gekeken en zo ja, hoe was het beeld?

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

TV staat ook aan. Kan niet alles volgen aangezien ik aan het werk ben, maar wat ik zo heb kunnen zien was het goed beeld. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het lijkt mij verstandig als een moderator het signaal onderzoekt en eventueel een meerdaagse meting naar het modem opstart, eventuele afwijkingen in het signaal komen dan sneller aan het licht.

 

Verder zou je bijvoorbeeld in de avond nog eens de downstream/upstream/historie-gegevens kunnen plaatsen.

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Moet uiteraard kunnen om in de avond de gevraagde gegevens te plaatsen. 

Ga ik vanavond even regelen.

 

Ik ga vanmiddag in elk geval iets anders proberen. Recent de TP-link deco P9 aangeschaft. Hopen dat ik met deze Mesh systeem de Wifi kan verbeteren in ons huis.

J.dijken7
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Tobias,

 

Als een moderator het signaal kan onderzoeken en evt een meerdaagse meting kan verrichten graag.

Hopelijk komt er iets uit, waardoor de problemen opgelost gaan worden.

 

Zoals beloofd hier de downstream/upstream & historiegegevens van zojuist.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De gegevens vertonen geen bijzonderheden, behalve sporadische uncorrectable errors op twee downstream-kanalen. Wat was jouw ervaring m.b.t. internet en TV vandaag?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic