PatrickDB1

Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Instabiel internet / T3/T4

Goeie dag.

Samenvatting:
Gezien omstandigheden helaas niet gelijk aan de bel kunnen trekken doormiddel van de issues op mijn huis adres betreft betrouwbaarheid internet.
2021 - Abbo afgesloten -- > 27 augustus 2021 heeft de monteur de AOP vervangen en na gemeten.
2022 - Februari -- > Intrek woning na complete Renovatie/Verbouwing en aldus inbruik name 

-
Met de huidige installatie wat door Ziggo wordt geadviseerd vliegt het internet met regelmaat er uit,
Met name de ochtend 9:00 t/m 12:00 (10min up en gelijk weer plat)
*Aansluiting -1 (Dit komt bijna elke dag voor en soms momenten dat het weer een week weg is)
-
Gelijk daarna een oude splitter aangesloten van vroeger (Aansluiting-2) en was het probleem voor 80% opgelost.
Aldus internet vloog er enkel nog uit rond 9:00 en 10:00 1 a 2 maal en was binnen 3min weer online.
En voor de rest geen issues en voor mij tijdelijk acceptabel.
-
Sinds (begin Mei) alle problemen weer terug.
Welke splitter ik ook aansluit het internet is zeer onbetrouwbaar.
*20 april 2022 reeds onderhoud gepleegd aan het netwerk door ziggo 

Issues momenteel:
Geen internet // Herstart modem // Langzaam internet / Veel T3 errors (55 in 4min geteld) / Af en toe als afsluiter de eindknaller met een T4 error waardoor alles langere tijd plat ligt.
ConnectBox - Registreert de meldingen maar zodra alles er uit klapt reset de modem alles.
(Zonder af te lezen dat er een herstart is geweest) en alle error's zijn weg waardoor de fouten niet achterhaald kunnen worden.


Aansluiting / FotoModem - ConnectBox SplitterAOP
Aansluiting - 1Compal - CH7465LG-ZGBraun POA-01-BBraun -Btv 01-SET
Aansluiting - 2Compal - CH7465LG-ZGUMU-01 // B0951/02RBraun -Btv 01-SET
Aansluiting - 3Compal - CH7465LG-ZGGeenBraun -Btv 01-SET

UTP1:NextBox // UTP2: Vaste Pc // Wifi: Draagbaar apparatuur.
*Note: Geen smart meuk of witgoed wat staat gekoppeld aan het internet.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hierbij van alle 3 de aansluitingen, de waardes gemonitord van ± 2 uur tijd.
*Deze zijn vrij clean met weinig issues, wel af en toe crashes van het internet.

Zie Bijlage: Aansluiting - 1 (Meting 10-05-2022  -   9:00 t/m 11:00 (Screen Shot waardes ± 10:00)

Lees meer
Zie bijlage Aansluiting - 1
*Bijlage downloaden en niet bekijken via forum (Slechte kwaliteit)

Aansluiting-1.jpgAansluiting-1-AOP.jpg

 

Zie Bijlage: Aansluiting - 2 (Meting 10-05-2022  - 11:00 t/m 13:00 (Screen Shot waardes ± 11:00)

Lees meer
Zie bijlage Aansluiting - 2|
*Bijlage downloaden en niet bekijken via forum (Slechte kwaliteit)

Aansluiting-2.jpgAansluiting-2-AOP.jpg


Zie Bijlage: Aansluiting - 3
 (Meting 10-05-2022  - 13:00 t/m 17:45 (Screen Shot waardes ± 11:00)

Lees meer
Zie bijlage Aansluiting - 3
*Bijlage downloaden en niet bekijken via forum (Slechte kwaliteit)

Aansluiting-3.jpgAansluiting-3-AOP.jpg


Voor Aansluiting - 1 heb ik nog een bijlage met de "Spook" meldingen

Lees meer
Zie bijlage Aansluiting - 1 Spookmeldingen
*Bijlage downloaden en niet bekijken via forum (Slechte kwaliteit)

Aansluiting-1 - SpookMeldingen.jpgAansluiting-1 - SpookMeldingen-Log.jpg


Deze heb ik nog snel kunnen maken op 08-05-2022 toen het internet totaal onbetrouwbaar was.

Dit is uiteraard opgeslagen terwijl het internet nog actief en beschikbaar was.
Kanalen die weg vallen en enkel nog maar Kanaal 1 over hebt voor de upstream komt met regelmaat voor.
Ook de T3 errors komen met regelmaat binnen van 30 tot 70x in 1 minuut terwijl het internet nog actief is.
De Upstrean vliegt met regelmaat ook naar de 51 dBmV
Post RS Errors vallen mee op de eerdere screenshots maar deze lopen ook in de honderden op binnen no time.

Vindt het vreemd dat de modem restart (Prima) maar daarna alle waardes en fout meldingen verdwenen zijn
Meest gekke is dat het altijd in de ochtend of begin middag plaatsvind en in de avond komt het niet heel veel voor.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Modem heb ik nu bewust geen factory reset gegeven en lijkt mij niet handig en slim omdat ziggo wellicht nu nog de gegevens er uit kunt halen van de errors doormiddel van log bestanden.

Note naar de Ziggo:
Aansluiting-1 Is nu van toepassing zodat de modem uitgelezen kan worden op afstand. 

Alvast bedankt voor het behandelen van deze klacht/Issue 


Let op !
Bijlages downloaden van de juiste weergave.
Forum van ziggo ondersteund grote foto's niet en met inzoemen gaat het ook niet goed.

28 Reacties 28
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 8770Posts
  • 502Oplossingen
  • 3138Likes

Dank voor het verzamelen van al deze foto's en gegevens, dat helpt enorm met de troubleshooting.

 

De problemen lijken zich hoofdzakelijk in de upstream voor te doen (fluctuerend en/of te hoog vereist zendvermogen). Direct op het AOP is het vereiste zendvermogen 43~44 dBmV, terwijl dit naar 50~51 dBmV steeg toen het modem via de POA-01-B aangesloten was. Deze stijging komt niet overeen met de demping van een tweewegsplitter (~4 dB). De upstream wordt mogelijk verstoord.

 

Bij de aansluitwijze modem direct op AOP zie ik na de registratie om 12:57 in elk geval geen problemen in de log tot 17:43 en is het upstream-vermogen met 43~44 dBmV in orde. De hogere CER (RS errors) op de hogere frequenties zijn daarentegen wel opvallend.

 

Een T4 timeout geeft aan dat er gedurende 30 seconden geen communicatie mogelijk was met het CMTS, dit heeft een tuner reset tot gevolg, waarbij inderdaad de T3/T4 timeouts en RS errors naar 0 teruggezet worden.

 

Is de Mediabox Next direct aangesloten op de splitter of er is nog een extra splitter of versterker aanwezig?

PatrickDB1
topicstarter
Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt zeker voor je tijd om hier een kijkje in te nemen!
Problemen bij de upstream had ik ook zeker de vermoede.
En tevens ook mijn vraagtekens bij de werkzaamheden van 20 april 2022 dat misschien wellicht nieuwe apparatuur heeft bezorgd in de straatkast.
-
Heb juist extra de info verzameld om zonder splitter ook de waardes te laten zien.
Echter heb ik dit ook geprobeerd in de maanden er voor als "tijdelijke" oplossing.
Maar hier wat internetten gewoon totaal niet mogelijk.
Wel verbonden toen maar leek een 56k modem.
Sta er zeker van verbaast dat "Zonder splitter" de verbinding stabiel is gebleven in de middag.

Betreft uw vraag over de splitter..
Er is maar 1 splitter aanwezig en dat is de gene die op de AOP zit.
Vervolgens loopt er een directe kabel van de AOP/Splitter naar de Next!V2 zonder extra tussen stukken,
En of versterkers. (uiteraard met de gecertificeerde kabel van ziggo)

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 8770Posts
  • 502Oplossingen
  • 3138Likes

Het lijkt mij verstandig als een moderator de US MER en CER controleert, eventueel op wijkniveau.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

PatrickDB1
topicstarter
Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Nogmaals dank om even je blik er op te werpen, wordt zeker gewaardeerd.
Wachten idd de medewerker even af wat zijn bevindingen zijn.

Uiteraard adres gegevens al bekend (voor moderators)
Toppie dat je mensen hier aan herinnerd om de moderators gelijk hun gang kunnen gaan.

PatrickDB1
topicstarter
Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

*Hier bij nog een extra log van de ochtend 11-05-2022
Uiteraard op Aansluiting-1 gebaseerd. 

Tijd Prioriteit Omschrijving

11-05-2022 11:33:11noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 11:29:32noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=152.228.207.113 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:37:56noticeTR069 start;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:37:04noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:36:51warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:36:17noticeTR069 stop ;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:35:37criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:31:30criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:27:58noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=35.240.8.125 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:23:24criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:23:24criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:22:59criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:20:35noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=94.140.14.14 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:15:04criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:01:41noticeTR069 start;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:00:50noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:00:37warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 10:00:16criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 09:59:57noticeTR069 stop ;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2022 09:59:17criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 8770Posts
  • 502Oplossingen
  • 3138Likes

Er zijn duidelijk problemen zichtbaar, herhaaldelijke T3 en T4 timeouts.

PatrickDB1
topicstarter
Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Even willekeurige greepje uit aantal meldingen, internet houd amper stand nog de laatste 2 dagen...

Netwerk historie

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

 

11-05-2022 14:49:43

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 14:48:53

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=37.228.117.232 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:57

notice

TR069 start;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:55

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:53

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:51

notice

TR069 start;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:49

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:46

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:42

notice

TR069 start;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:40

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:37

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:34

notice

TR069 start;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:32

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:29

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:27

notice

TR069 start;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:25

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:22

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:18

notice

TR069 start;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:16

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-05-2022 13:01:13

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

 

12-05-2022 11:36:58

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=68:02:b8:22:f6:0d;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 11:36:31

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2606:4700:4400:0000:0000:0000:6812:23b8 MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=68:02:b8:22:f6:0d;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:12:15

notice

TR069 start;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:11:23

notice

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:11:10

warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:10:39

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:10:00

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:06:00

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:04:00

notice

TR069 start;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:03:08

notice

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:02:55

warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:02:27

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:02:09

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 10:01:28

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 09:57:15

critical

Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 09:57:15

critical

Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 09:56:50

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 09:55:29

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=222.75.176.114 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 09:35:46

notice

TR069 start;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 09:34:53

notice

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

 

12-05-2022 21:37:31

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:37:11

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:36:47

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:35:57

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:35:33

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:34:43

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:34:33

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:34:29

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:34:19

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:33:43

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:29:43

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:28:45

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=172.64.152.104 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:23:56

notice

TR069 start;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:23:55

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:23:52

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:23:48

notice

TR069 start;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:23:46

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:23:43

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:23:40

notice

TR069 start;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12-05-2022 21:23:37

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


*TR069...
Modem wordt hier momenteel 0,0% aangeraakt enkel log raadpleegt.
Dus geen handmatig resetten doormiddel van stroom er af of kabels ect.
 
Uiteraard hopje om dit topic weer boven aan te krijgen zodat de ziggo Medewerker/Moderator het opmerkt.


tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 8770Posts
  • 502Oplossingen
  • 3138Likes

De logs zien er inderdaad belabberd uit met alle T4 timeouts en TR-069 stops/unexpected exits.

 

Naar verwachting komt een moderator morgen in het topic langs.

PatrickDB1
topicstarter
Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

1405.jpg

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

 

14-05-2022 14:03:31

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 14:02:42

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 14:02:19

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 14:01:30

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

14-05-2022 14:01:02

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 14:00:12

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:59:48

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:58:58

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:58:36

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:46

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:23

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:22

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:21

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:21

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:20

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:19

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:18

critical

REG RSP not received;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:18

error

T6 Timeout and retries exceeded;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:17

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:05

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:57:02

warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:56:50

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:56:34

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:56:34

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:56:15

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:55:36

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-05-2022 13:51:35

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Vrijdag 13-05-2022, niet veel kunnen monitoren, wel gemerkt dat savonds het internet "even" stabiel was
Zaterdag 14-05-2022... Zie wederom hier boven weer extreem veel T3/T4 Error's 
Wederom weer hopje van dit topic

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 8770Posts
  • 502Oplossingen
  • 3138Likes

Zojuist heb ik de moderators ingelicht.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11125Posts
  • 811Oplossingen
  • 3451Likes

Goedemorgen allemaal,

 

@PatrickDB1,
Bedankt voor je uitgebreide omschrijving en toelichting van al je handelingen!

 

@tobiastheebe
Jij bedankt voor het signaleren en de geboden hulp 🙂

 

Over de afgelopen 7 dagen zie ik ook dat de Upstream TX veelvuldig in signaalwaardes is gewijzigd. Dit komt (ook) door de verschillende manieren van aansluiten. 

Als ik naar de huidige situatie kijk, dan is de Upstream TX nog wel aan de hoge kant, maar nog wel binnen de marges wat het modem probleemloos moet af kunnen handelen.

Sinds gisteren +/- 17.00 uur zie ik geen T3 Time-outs meer, en is de maximale waarde wat mijn systemen heeft gemeten een Upstream TX van 50.8dB. Het schommelt tussen de 46.5 en 50.8dB. 

Quote @tobiastheebe
Direct op het AOP is het vereiste zendvermogen 43~44 dBmV, terwijl dit naar 50~51 dBmV steeg toen het modem via de POA-01-B aangesloten was. Deze stijging komt niet overeen met de demping van een tweewegsplitter (~4 dB). De upstream wordt mogelijk verstoord.

Dat valt mij ook op en het modem zou de 2-weg splitter met gemak aan moeten kunnen.


@PatrickDB1

- Hoe is de verbinding nu aangesloten? Heb je het modem nu weer achter de 2-weg splitter?

- Heb je zelf gistermiddag nog rond 17 uur gewijzigd en wat is je ervaring sindsdien? 

Ik denk dat we nog een paar mogelijke oplossingen kunnen proberen.

1: Kun je de splitter eens een kwartslag draaien (naar de buitenkant toe) en de coaxkabel laten bungelen ipv oprollen? 
Het kan zijn dat de splitter nét niet goed een contact maakt, of dat het signaal wordt verstoord. (De kans is klein, maar we kunnen het uitsluiten)
 

2: Splitter toesturen.

De demping na het aansluiten van de 2-weg splitter is hoog. Vandaar optie 1, en anders kunnen we de splitter nog uitsluiten.

 

3: Monteur inplannen

Situatie 1 is eigenlijk zoals het hoort. Je hebt een (zoals het lijkt) een geschikt AOP, de juiste 2-weg splitter, en direct daarna met het modem verbonden.

Ik kan niet uitsluiten dat er iets is gewijzigd in april, na de onderhoudswerkzaamheden. Helaas is deze data van daarvoor niet voor mij inzichtelijk.

Heb je toevallig vandaag tijd om stap 1 uit te kunnen testen? 
Ik kan vandaag nog een 2-weg splitter jouw kant op sturen, maar wil het liefst eerst jouw handeling nog zien om te bepalen of misschien een monteur toch verstandiger is. 

We zien je reactie graag tegemoet en help je graag verder.
 

PatrickDB1
topicstarter
Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Goeie dag @Serkan 
Bedankt voor het in behandeling nemen van de klachten/Issues.

"- Hoe is de verbinding nu aangesloten? Heb je het modem nu weer achter de 2-weg splitter?"
Sinds het plaatsten van dit topic (Dinsdag 10-05-2022)
is de apparatuur aangesloten volgens Aansluiting-1
Aldus: Braun POA-01-B Braun -BTV 01-SET

Sinds dinsdag heb ik niks aangepast aan de aansluiting of zelf handmatig of instellingen verandert.
*Puur om uw collega's de mogelijkheden te geven om alles na te kunnen laten lopen en met testen achter de schermen te laten uitvoeren.

"- Heb je zelf gistermiddag nog rond 17 uur gewijzigd en wat is je ervaring sindsdien? "
Gisteren (14-05-2022) Niks rond 17uur aangepast.
Na 21:00 begonnen de craches weer en heeft het internet zelfs 45min plat gelegen.
*Helaas geen log van.


"Kun je de splitter eens een kwartslag draaien (naar de buitenkant toe) en de coaxkabel laten bungelen ipv oprollen? "
Al meerdere keren op andere manieren opgehangen, ofwel dat de coaxkabel naar de router op een andere manier hangt geeft geen andere resultaten helaas.
*Dit heb ik al meerdere keren gedaan voor dat ik het topic plaatste.
Hoe die tevens nu hangt worden alle ontlastingen ontzien van de kabel en splitter.

2: Splitter toesturen.
Een nieuwe of een andere variant van een splitter opsturen is prima om dit te testen.
Zoals ik al eerder aangaf met andere testen heeft voor mij bijna ruim een half jaar het internet wel goed gewerkt met een UMU-01 // B0951/02R splitter.
Maar helaas doet deze dit ook niet meer sinds een aantal weken.
En betreft de Braun POA-01-B heb ik in het verleden altijd slecht internet gehad en issues.
-

U gaf aan sinds 14-05-2022 na 17:00 geen T3 Errors meer heeft plaatsgevonden.
Kan u teleur stellen... Na 21:00 wel plaatsgevonden (geen log van opgeslagen)
En ik kom net thuis in de middag en internet ligt er wederom weer compleet uit met T3/T4 errors.

Lees meer

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

 

15-05-2022 19:27:43

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:21:37

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=185.41.251.179 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:18:10

notice

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:17:59

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:17:58

warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:17:50

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:17:29

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:16:38

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:12:26

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=51.137.14.81 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

5-05-2022 19:12:18

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:11:30

critical

Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:11:30

critical

Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:11:27

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=51.137.14.81 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:11:05

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:10:55

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:b200:0185:0000:0000:0000:29f9 MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:10:54

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:10:35

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=204.79.197.222 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:08:54

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:08:21

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:08:13

notice

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

15-05-2022 19:08:05

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.10 MAC=EC:C3:02:42:C8:01;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:08:00

warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:07:56

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.10 MAC=EC:C3:02:42:C8:01;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:07:36

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:07:09

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:06:16

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:05:46

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:04:51

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:04:27

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:03:32

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:03:08

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:02:14

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:01:49

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:00:52

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 18:59:59

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 18:55:47

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Ik hoor graag van u welke stappen u wilt ondernemen en zal de gehele tijd aansluiting-1 hanteren hoe Ziggo het verwacht van de aansluiting.
Maar helaas vervelend voor mij dat het om de haverklap er uit vliegt en soms een dag niet, maar het is even niet anders.

Of er nieuw spul wordt langs gestuurd Splitter/Modem/AOP/CoaxKabel naar de modem.
Vindt ik allemaal goed als de issues maar verdwijnen.
Monteur mag ook ingepland worden indien mogelijk naar uwe inzichten.
----------------------------------------------------------------
Edit-- 19:40 
Mijn oog valt ook op dat al geruime tijd mijn upload maar 1 kanaal heeft, en niet boven de 17mbit upload uitkomt
Kanaal 1.jpg

PatrickDB1
topicstarter
Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

*Poging 2... (Uitgebreide reactie geplaatst rond 19:40 en nu compleet verdwenen op Ziggo forum)
*Vermoedelijk omdat het internet er weer compleet uitvloog.
-
Goeie dag @Serkan 
Bedankt voor het in acht nemen van de issues.

*Sinds gisteren +/- 17.00 uur zie ik geen T3 Time-outs meer
Helaas moet ik u teleur stellen en later in de avond zijn deze er wel degelijk geweest.
Helaas geen logs van, en internet heeft ruim 45min er uitgelegen met non stop crashes.
15-05-2022 Kom ik thuis en internet ligt er compleet weer uit T3/T4 Errors 

Lees meer

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

 

15-05-2022 19:27:43

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:21:37

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=185.41.251.179 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:18:10

notice

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:17:59

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:17:58

warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:17:50

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:17:29

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:16:38

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:12:26

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=51.137.14.81 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

5-05-2022 19:12:18

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:11:30

critical

Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:11:30

critical

Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:11:27

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=51.137.14.81 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:11:05

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:10:55

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:b200:0185:0000:0000:0000:29f9 MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:10:54

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:10:35

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=204.79.197.222 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:08:54

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:08:21

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=00:D8:61:79:D1:A5;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:08:13

notice

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

15-05-2022 19:08:05

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.10 MAC=EC:C3:02:42:C8:01;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:08:00

warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:07:56

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.10 MAC=EC:C3:02:42:C8:01;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:07:36

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:07:09

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:06:16

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:05:46

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:04:51

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:04:27

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:03:32

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:03:08

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:02:14

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:01:49

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:00:52

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 18:59:59

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 18:55:47

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Lees meer

15-05-2022 20:22:49

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 20:18:49

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 20:07:41

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:17:29

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:16:38

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-05-2022 19:12:18

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 



Heeft u toevallig ook de kanalen van de upload beperkt als test?
Zie dat ik nog maar beschik momenteel over 1 kanaal. En tevens gaat de upload niet verder dan 17mbit

Lees meer
Kanaal 1.jpg

 

 

- Hoe is de verbinding nu aangesloten? Heb je het modem nu weer achter de 2-weg splitter?
Sinds het aanmaken van dit topic 10-05-2022 is alles aangesloten,
via Aansuiting-1 (Ofwel: Braun POA-01-B / Braun -BTV 01-SET)
En zelf heb ik niks aangepast hier aan zowel hardware als software.
Enkel de logs uit te kunnen lezen.

- Heb je zelf gistermiddag nog rond 17 uur gewijzigd en wat is je ervaring sindsdien? 

Gisteren avond na 21:00 problemen en zeker 45min het internet er uit geweest.
Vandaag 15-5-2022 niet overdag thuis geweest maar bij thuis komt weer ellende T3/T4 errors en internet er compleet uit, Zie log boven aan deze post.


Kun je de splitter eens een kwartslag draaien (naar de buitenkant toe) en de coaxkabel laten bungelen ipv oprollen? 
Dit heb ik al meerdere malen anders geprobeerd in de tijd voordat ik dit topic online zette.
En helaas geen succes.
Hoe die nu hangt wordt de splitter en kabel zo min mogelijk belast door (hang) effect.

 

Splitter toesturen / Monteur inplannen
U geeft aan om eerst te proberen om een splitter toe te sturen..
Het meest gekke vindt ik dat aan het begin van gebruik van  "POA-01-B" het internet al continu er uit vloog en tijdelijk kon verhelpen met de "UMU-01 // B0951/02R" die wellicht maar 1x per week een crash gaf.
Ofwel "UMU-01 // B0951/02R" oud spul van zeker uit het jaar 2010.
Maar deze werkt helaas ook niet meer en geeft vele crashes.

Dit allemaal sinds er onderhoud is gepleegd aan het netwerk.
Of het er mee te maken heeft vraag ik mij af.

Ik laat de keuze aan u over de issues en hoe u via protocol moet werken...
Het is helaas vervelend voor mij en zou er even mee moeten dealen maar zou graag zien dat dit wordt opgelost.
Of dit met nieuwe randapparatuur moet gebeuren Splitter/AOP/Kabel/Modem of via een monteur moet gaan vindt ik allemaal prima als het maar een oplossing komt.
Ofwel stap 1 wat u aangaf is allang uitgevoerd zonder succes.

Edit:-> Log file aangepast naar juiste datum. (Had verkeerde geselecteerd, ofwel staat nu goed)

 

PatrickDB1
topicstarter
Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

ssssss.jpg
*Upload kanalen weer hersteld, tevens upload is ook weer correct.
Vaag dat de Connectbox zeer slecht is in log's bij houden.
Voor de klant verdwijnt alles maar hopelijk op afstand wel afleesbaar.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 8770Posts
  • 502Oplossingen
  • 3138Likes

Het upstream-vermogen is nog steeds te hoog, dit moet op alle kanalen maximaal ~49 dBmV zijn. De geringste fluctuatie in vermogen gaat zorgen voor T3/T4 timeouts en partial bonding.

PatrickDB1
topicstarter
Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Precies.
Lijkt wel of het komt door bepaalde pieken dat die steeds tegen de 49/50/51 aan zit.
Drukte op de lijn van de wijkkast?

*Vaag dat mijn eerdere post opeens weer online staat sinds vandaag.
Gisteren gereageerd en was compleet verdwenen zowel op de pc als via mobiel.
Vandaar dubbel post (Bugje forum?)

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 8770Posts
  • 502Oplossingen
  • 3138Likes

Een te hoog upstream-vermogen heeft niets met drukte te maken, dit houdt in dat er teveel demping/weerstand optreedt.

PatrickDB1
topicstarter
Raadgever
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

1970.jpg
Modem denkt dat die nu ineens uit het jaar 1970 stamt.

Hoe kan ik als klant normaal beter contact krijgen met ziggo.
Bellen aldus klantenservice is gewoon schofterig om iemand aan de lijn te krijgen die totaal 0,0% ervaring heeft en wat wordt uitbesteed.

Ziggo chat is meestal stukken beter, maar dat gaat niet omdat mijn internet er om de haverklap er uit vliegt.


Ziggo community forum duurt extreem lang met de hulp die je krijgt.
Mijn werk begint er behoorlijk onder te lijden, snap als er een storing is dat het overmacht is.
Enkel @tobiastheebe is de gene die actief reageert.
Snap dat het niet 123 gelijk opgelost is, maar met het online komen van nieuwe topic's van andere gebruikers wordt wel direct op gereageerd.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 8770Posts
  • 502Oplossingen
  • 3138Likes

Een datum van 1970 houdt in dat er een reset is geweest en het modem nog niet de ToD (Time of Day) heeft opgehaald bij het CMTS. Het modem heeft duidelijk veel moeite om het CMTS te bereiken, ook gezien de TFTP errors.

 

Heb je de mogelijkheid om de stabiliteit voor een langere periode te testen met het modem direct op het AOP aangesloten?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic