Wlh

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instabiel internet/Archer C5400 bridge

Sinds anderhalve week heb ik last van instabiel internet in de zin dat de verbinding zowel bedraad als via wifi wegvalt. Opstelling: Connectbox in bridge met TP Link Archer C5400 erachter als router, heeft al geruime tijd stabiel gedraaid, laatste storing dateert van 31 december 2021. Router krijgt keurig WAN IP-adres toegewezen van Ziggo, IP-adres is ook niet gewijzigd.

 

Na contact met Ziggo helpdesk is Connectbox uit en weer in bridge gezet en tevens is de Connectbox naar fabrieksinstellingen teruggezet. Monteur heeft ook al signaal in meterkast uitgemeten, dat is goed. Toch blijft verbinding dagelijks wegvallen. Opnieuw opstarten router verhelpt probleem tijdelijk, maar niet structureel.

 

Ziggo helpdesk weet niet waar het aan ligt, wie heeft een goede tip voor mij?

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Op zoek naar een mogelijke oorzaak:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Wlh
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie Bert. Ik heb de up- en downstream en history  even als tekstbestandjes bijgevoegd. Tevens de foto waar je om vroeg. Mvg, Willem

Wlh
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nabrander: dinsdag heeft monteur van Ziggo het binnenkomende signaal doorgemeten, dat was goed volgens hem.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat super mooi dat de monteur geweest is, @Wlh
Hoe gaat het nu met het internet? Merk je verbetering?

Uitgelicht topic