1
Vraag
2
Reageer en help mee
GijsZiggyStardu

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Instabiel Internet

Hi!

 

We zijn sinds oktober dit jaar klant geworden. De eerste paar weken ging het als een zonnetje. Heerlijk snel internet. Echter sinds november hebben we problemen met de instabiliteit van ons netwerk.

De wifi valt regelmatig weg, dit leidt voor mobiel gebruik niet per se tot grote problemen. Echter voor het kijken van TV programma’s of series via de Ziggo app of andere apps wel! Hierdoor stopt het programma en moeten we alles opnieuw starten om weer verder te kunnen kijken. Erg irritant. Hopelijk hebben jullie een oplossing.

zie bijgevoegd wat foto’s (waar ik zelf niet heel veel van begrijp)

ik heb de leasetijd verlengd naar 36000 seconden omdat ik anders problemen heb (ieder uur)om in mijn digitale werkomgeving (via Citrix) te blijven.

We hebben een gastaccount

Overigens baart het: Maximum aantal apparaten (2) mij zorgen - klopt dit?

 

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hoe ziet het AOP en de daarop aangesloten splitter en apparaten eruit?

GijsZiggyStardu
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is dat na de stuc werkzaamheden zo achtergelaten? Klopt het dat je geen TV kijkt dan is die splitter niet echt noodzakelijk. 

De hele aansluiting is in ieder geval toe aan een monteur die dit netjes afwerkt met een ander wand contact.

GijsZiggyStardu
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik had eerst Telfort dus gebruikte de kabel niet. 
toen ik overstapte naar Ziggo heb ik zelf zo’n plaatje gekocht (van het goede merk, ben even de naam kwijt) 

 

zou in de muur schroeven het verschil maken? Dat geloof ik haast niet.  

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is ruis op de kanalen 22 t/m 24 downstream, waarschijnlijk veroorzaakt door instraling van 4/5G op het verouderde AOP. Dit zal door een Ziggomonteur kosteloos moeten worden vervangen. Ik heb het voorgelegd aan het moderatieteam. Een mod kan ook zo nodig een monteur voor je inplannen. Zorg dat je postcode en huisnummer in je profiel staan.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zie vorig antwoord.

GijsZiggyStardu
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt KBX458! 
Zou super zijn als dit kosteloos kan worden opgelost. 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@GijsZiggyStardust het lijkt er ook op dat de POA-01 niet helemaal in de AOP gedrukt zit, deze steekt best wel wat uit.

Er ja, vervangen door een recent exemplaar is zeer aan te bevelen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @GijsZiggyStardust en welkom hier op de Community!

Dit moet zeker opgelost worden, de hoofdaansluiting is verouderd en het ziet er ook niet uit zoals ik zou willen 🙂 Ik heb de monteur voor je ingepland op maandag 20 januari tussen 8.00 en 13.00 uur. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van deze afspraak. In de e-mail staan aandachtspunten i.v.m. corona, neem die even door alsjeblieft. Past de afspraak je niet, dan kun je deze via Mijn Ziggo wijzigen. Laat je ons weten hoe het met de verbinding gaat na de afspraak?

GijsZiggyStardu
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank! 
 

Bedoel je woensdag 20 januari of maandag 18 januari? 

GijsZiggyStardu
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Afspraak is inmiddels gemaakt. Dank daarvoor. 
 

Ik zie echter dat het €50 kost om het probleem van Ziggo op te lossen. Is dat niet een beetje vreemd?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zoals ik eerder schreef, valt het AOP onder de verantwoordelijkheid van Ziggo, evenals de vervanging daarvan én komen de daarmee gepaard gaande kosten ten laste van Ziggo.

 

GijsZiggyStardu
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke. Dan is e-mail best verwarrend maar good to know!
 

 ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic