Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
jaantje_nl
Level 4

Instabiel Internet (uitval) met Partial Bonding Error (US)

Beste Ziggo members,

Ik zit met het volgende - ik heb in een vorige topic een zoektocht gehad waarom mijn internet zeer instabiel werkte met uitval van WiFi en internet snelheden. Er is een Connect box gestuurd en met een paar laatste aanpassingen werkte het perfect. (300Mbps/30Mpbs) - Heel stabiel.

 

Er zijn geen wijzigingen bij mijn aansluitingen op kabels geweest. Ook mijn router (Ubiquity Dream Machine) is verder niets mee gebeurd. Kabels niet aangepast en geen extra apparaten. 

 

Maar sinds de laatste dagen hebben we continu uitval van het Internet. Via de Router app (Unify app) komt er geen internet binnen op de WAN poort. Dus gaan kijken in de modem en daar viel me op dat de twee pijltjes knipperen. Ook heb ik nu de melding gezien (partially bonding US). Op andere fora zag ik vooral toch dat er dan evt nieuwe AOP moeten komen? Maar dat lijkt me wel vreemd omdat het goed heeft gewerkt. 

 

De waardes post ik even in een andere post.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

Hi @Paul en @tobiastheebe - dank voor de antwoorden. Goed om te horen, dan is het mooi opgelost! Heel fijn. Tobias, ik heb die Mhz aangepast een paar dagen terug en nu pak ik vaak de 350Mhz. Dus dat werkt ook! Wat mij betreft kunnen we dit onderwerp dan ook sluiten. Als oplossing (voor anderen):

 

- Aansluiting nieuwe connect box modem dichter bij een nieuw AOP met nieuwe splitter (vooral handig voor mensen in oudere huizen)

- Aanpassing in router voor frequentie (Mhz) ivm drop in snelheid bij het wisselen van AP (2.4Ghz versus 5Ghz)

 

Dank jullie wel voor de hulp en oplossing!

Bekijk in context

35 Reacties 35
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Partial bonding (US) houdt in dat een of meerdere kanalen in de upstream niet gekoppeld kunnen worden, m.a.w. een signaalprobleem.

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

0 Kudos
jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

Het wordt nog vreemder - ik zat weer in de modem en zag de melding CM-IP Adres opvragen. Daarna liep de inlog met modem vast en kon ik daarna niet meer inloggen. Met de melding dat er een andere gebruiker was. Zie in bijlage. Ik probeer zometeen de waardes van de modem te posten - als ik erin kom.

0 Kudos
jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

Op verzoek. De fotos van de aansluiting - waarbij er niets veranderd is. Dus het heeft stabiel gewerkt met vervangen van de modem. Dit zijn de waardes in de modem:

Status:

Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz)602000000Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)38400000Goed (Ranged)
Provisioning statusVerbondenGoed (Operational)

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1602000000440256qam1
2610000000438256qam2
3618000000438256qam3
4626000000440256qam4
5634000000438256qam5
6642000000440256qam6
7650000000440256qam7
8658000000440256qam8
9666000000440256qam9
10674000000438256qam10
11682000000440256qam11
12690000000438256qam12
13698000000438256qam13
14714000000438256qam15
15722000000438256qam16
16730000000338256qam17
17738000000338256qam18
18746000000338256qam19
19754000000238256qam20
20818000000137256qam28
21826000000138256qam29
22834000000132256qam30
23842000000134256qam31
24850000000138256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)40.36611510436111
2Goed (Locked)38.98310261576114
3Goed (Locked)38.98310252030132
4Goed (Locked)40.36610257804138
5Goed (Locked)38.98310261968135
6Goed (Locked)40.36610262201118
7Goed (Locked)40.36610255761114
8Goed (Locked)40.36610254797119
9Goed (Locked)40.36610252076110
10Goed (Locked)38.98310256556125
11Goed (Locked)40.36610260131131
12Goed (Locked)38.98310260758109
13Goed (Locked)38.98310256799127
14Goed (Locked)38.9831026136499
15Goed (Locked)38.98310250626121
16Goed (Locked)38.98310253217127
17Goed (Locked)38.60510247805117
18Goed (Locked)38.98310261408123
19Goed (Locked)38.60510262318154
20Goed (Locked)37.63610262689204
21Goed (Locked)38.605102600561498
22Goed (Locked)32.154292011423848
23Goed (Locked)34.4846968388280
24Goed (Locked)38.6051024139420008

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000475.12064qam4
245200000485.12064qam3
352000000485.12064qam2
458800000485.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00000
42.00000

 

Algemene configuratie

Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand

Toegang tot internet
2
Ingeschakeld
DOCSIS 3.0
bac101000106ac22059641e5

 

Primaire Downstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid

254642
20000 bps
8000 bytes
0 bps
254641
64000000 bps
96000 bytes
0 bps
254639
374500000 bps
42600 bytes
0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype

254640
20000 bps
8000 bytes
0 bps
1522 bytes
Best effort
254638
37450000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes
Best effort

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

01-02-2023 12:36:59noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.114.52.100];CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:33:36noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:33:28warningRCS Partial Service;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:33:27warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:28:59noticeGUI Token verify failed; client ip=[80.114.52.100];CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:27:34criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:26:42noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:26:35warningRCS Partial Service;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:26:31warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:26:11noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.100.25];CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:25:35criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:22:58noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:22:56warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:21:34criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:21:27criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:21:27criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:21:27criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:20:29criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:20:29criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Er is geen sprake meer van US partial bonding, alle vier ATDMA-kanalen zijn gekoppeld. Wel mislukte de maintenance ranging tussen 12:20 en 12:21, waarbij er sprake van US partial bonding kan zijn geweest. In de downstream is instraling van 4G aanwezig, duidelijk zichtbaar aan de (te) lage MER-waarden en afwijkende aantallen RS codewords op kanaal 23 en 24. Dit veroorzaakt RCS partial service (kanaaluitval) c.q. DS partial bonding.

 

Zowel het AOP als de contactdoos (beide DIO-01) zijn verouderd, echter is het aannemelijker dat de instraling door de TV-kabel wordt veroorzaakt. De splitter (PTS-02KK) is ook verouderd. Is het modem op het AOP of de einddoos aangesloten? De PTS-02KK zou vervangen moeten worden door een POA-254 met F/F-kabel voor het modem, welke op het AOP wordt geplaatst.

 

Je kunt testen of de stabiliteit verbetert als je de TV-kabel tijdelijk afkoppelt.

0 Kudos
jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

Misschien iets heel stoms wat ik zag zeggen, maar ik zag dat ik wel een stroomkabel rondom het accespoint had gedraaid. Dat is denk ik wel een verschil van de laatste tijd. Kan die voor interference zorgen denk je?

 

Einddoos en AOP is wat verwarrend voor me. De modem zit op (denk ik) de eind doos. Dus er loopt een kabel van het AOP naar de einddoos. Daarop zit de modem.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het gaat echt om instraling van 4G, wat veroorzaakt wordt door onvoldoende afgeschermde onderdelen. Meest logische oorzaak is de TV-kabel.

 

Het is wat onduidelijk omdat het modem in de meterkast is geplaatst, maar aangesloten is op de einddoos in de woonkamer? De splitter dient op het AOP te worden aangesloten, niet op einddoos.

0 Kudos
jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

De splitter zit ook op de AOP. En vanaf de splitter een kabel naar de einddoos waarop de modem zit. 

Wat ik vreemd vind - hoe kan dat 'ineens' werken. Er is geen noemenswaardige aanpassing geweest aan kabels of afgeschermde onderdelen. Ook niet in de meterkast. Dan zou dat toch al langer moeten hebben gespeeld? Of zie ik dat verkeerd?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het AOP bevindt zich dus in de woonkamer i.p.v. de meterkast. In dit geval zou ik het modem verplaatsen naar de woonkamer en direct op de splitter aansluiten.

 

Instraling kan spontaan een probleem vormen als het modem na een reset of nieuwe verbindingsopbouw een nieuwe kanalenset (RCS) koppelt in de downstream.

0 Kudos
jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

Ik heb de TV kabel er eens uitgehaald. Nu zag ik (met beperkt inzicht) in de downstream waarde, wel meer wat gelijk lijkt op die andere lijnen:

 

22Goed (Locked)37.6364057703626481
23Goed (Locked)38.6053814882810706

 

Hiervoor zag ik op 22 en 23 hele andere waardes die uit de toon vielen - zoals jij aangaf in jou post eerder.

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De MER-waarden op kanaal 22 en 23 zijn nu goed.

 

Ik dacht dat de witte kabel links op de splitter de TV-kabel was, maar dit zou dus de kabel moeten zijn waarop de einddoos in de meterkast aangesloten is. Het is een ongebruikelijke situatie, normaliter is het precies andersom: het AOP in de meterkast en een einddoos in de woonkamer.

 

Als ik het goed begrijp, heb je de zwarte kabel rechts op de splitter ontkoppeld? Is hierop direct een TV/decoder aangesloten of heb je nog een versterker of tweede splitter in gebruik?

0 Kudos
jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

Hi Tobias, 

 

Sorry voor de verwarring. In mijn eerdere topic waren er andere members die dezelfde bemerking hadden, maar dat dit uiteindelijk geen probleem vormde.

 

De splitter zit aangesloten waar internet van Ziggo binnenkomt. (AOP?)

Op de splitter zit de TV (direct de mediabox) - zwarte kabel rechts en een coax kabel.

Die kabel gaat ondergronds naar een doos in de meterkast. Daar hebben we de modem staan. Van de modem gaat er een UTP terug naar de router (woonkamer) en verdeel ik mijn internet.

 

Het klinkt allerminst logisch wellicht 😉 maar dit is hoe wij het gekocht hadden.

 

Ik had de kabel losgetrokken en toch ging de modem weer in die partial bonding US stand

0 Kudos
jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

Dit is de nieuwe netwerk historie overzicht:

 

Netwerk historie
01-02-2023 13:39:26noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.114.52.100];CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:28:03noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:27:54warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:27:10criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:23:10criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:23:07criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:23:07criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:23:06criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:22:31criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:22:31criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:22:30criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:22:09criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:22:09criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:22:06criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:12:39noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:12:30warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:12:26criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 13:10:20noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.114.52.100];CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2023 12:43:53criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk hebben de vorige bewoners voor deze aansluitwijze gekozen om gemakkelijk UTP-kabels te kunnen trekken naar slaapkamers. In jouw geval is er geen enkele reden om het modem op de einddoos in de meterkast te plaatsen. Je kunt het modem verplaatsen naar de woonkamer en met de zwarte IEC/F-kabel op de splitter aansluiten. Dit is de aanbevolen aansluitwijze. Idealiter zou de PTS-02KK wel vervangen moeten worden door een POA-254 met F/F-kabel voor het modem. Daarnaast is een monteursafspraak wenselijk voor het vervangen van de DIO-01 door een btv 01-SET.

 

Ik zie nog steeds signaalproblemen in de event log, in zowel de downstream als de upstream. Mogelijk levert bovenstaande verbetering op.

jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

Hi Tobias, ik ga in ieder geval die modem eens naar de huiskamer halen. En kijken of het dan stabieler blijft. Ik kan eventueel een overzicht posten als ik de nieuwe setup heb staan.

 

Kan iemand van Ziggo wellicht die vervangingen regelen? Het vervangen van de AOP en die splitter en kabel? (Dit is wat we allemaal hebben gekregen bij het aanvraag van Ziggo)

 

Thanks  voor de hulp so far!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Na het verplaatsen van het modem zou ik eerst de PTS-02KK + IEC/F-kabel naar het modem door een POA-254 + F/F-kabel (of POA-01-B + IEC/F-kabel, zie mijn vraag hieronder) en inderdaad het modem direct op deze splitter aangesloten. De DIO-01 voldoet nog voor EuroDOCSIS 3.0 (jouw Compal CH7465LG-ZG is van dit soort), maar dient wel te worden vervangen als je overstapt naar een DOCSIS 3.1-modem, zoals de Sagemcom F3896LG-ZG.

 

Een moderator kan kosteloos nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

 

Overigens: gebruik je nog steeds een Mediabox XL? De POA-254 is niet geschikt voor dit type decoder. Je kunt de Mediabox XL het beste laten vervangen door een Mediabox Next.

0 Kudos
jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

Hi Tobias, dank; ik gebruik inderdaad nog steeds de XL - die ik ook graag zou laten vervangen - maar daar doet Ziggo (zelfs met trouwe klanten) best moeilijk over.

 

Meest ideaal zou zijn om dit allemaal in 1x mee te pakken. Ik wacht rustig af op de moderator.

 

Dank!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De Mediabox XL wordt uitgefaseerd en kan kosteloos worden vervangen door een Mediabox Next of Next Mini. Bij de Next Mini is geen coax vereist en kun je het modem rechtstreeks op het AOP aansluiten.

jaantje_nl
Level 4
Topicstarter

Ziggo's klantenservice is behoorlijk verbeterd. Met jouw tip Tobias, ben ik richting klantenservice gegaan. A.s. vrijdag krijg ik de Next TV Box (handiger mocht het internet toch niet werken) en de nieuwe splitter en kabel. Dus dan sluit ik alles in één keer goed aan op de AOP. 

 

Mocht er een moderator zijn die de AOP kan vervangen (weet niet wat hun 'checklist' is) dan mag dat, maar wat ik begrijp is dat niet direct nodig. 

 

Ik zal als ik de nieuwe setup heb staan eens een post plaatsen met de data - kijken of je ziet dat het dan verbeterd is. 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen, ik kijk alvast uit naar je bevindingen. Het vervangen van het AOP is in principe pas noodzakelijk als overstapt op een nieuwer type modem.

0 Kudos