1
Vraag
2
Reacties
jaantje_nl

Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Instabiel Internet (uitval) met Partial Bonding Error (US)

Beste Ziggo members,

Ik zit met het volgende - ik heb in een vorige topic een zoektocht gehad waarom mijn internet zeer instabiel werkte met uitval van WiFi en internet snelheden. Er is een Connect box gestuurd en met een paar laatste aanpassingen werkte het perfect. (300Mbps/30Mpbs) - Heel stabiel.

 

Er zijn geen wijzigingen bij mijn aansluitingen op kabels geweest. Ook mijn router (Ubiquity Dream Machine) is verder niets mee gebeurd. Kabels niet aangepast en geen extra apparaten. 

 

Maar sinds de laatste dagen hebben we continu uitval van het Internet. Via de Router app (Unify app) komt er geen internet binnen op de WAN poort. Dus gaan kijken in de modem en daar viel me op dat de twee pijltjes knipperen. Ook heb ik nu de melding gezien (partially bonding US). Op andere fora zag ik vooral toch dat er dan evt nieuwe AOP moeten komen? Maar dat lijkt me wel vreemd omdat het goed heeft gewerkt. 

 

De waardes post ik even in een andere post.

Oplossing
35 Reacties 35
jaantje_nl
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Door een foutje bij Ziggo heb ik nog niet de nieuwe splitter ontvangen. Heb nu wel alles even direct op het AOP aangesloten. Hierbij de nieuwe waardes:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1602000000638256qam1
2610000000740256qam2
3618000000640256qam3
4626000000638256qam4
5634000000738256qam5
6642000000738256qam6
7650000000738256qam7
8658000000738256qam8
9666000000740256qam9
10674000000740256qam10
11682000000740256qam11
12690000000738256qam12
13706000000738256qam14
14730000000638256qam17
15738000000638256qam18
16746000000638256qam19
17754000000538256qam20
18794000000438256qam25
19802000000338256qam26
20810000000438256qam27
21818000000438256qam28
22826000000438256qam29
23834000000338256qam30
24850000000438256qam

32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.983367803200
2Goed (Locked)40.366355560655
3Goed (Locked)40.366355507635
4Goed (Locked)38.983355574216
5Goed (Locked)38.605355541724
6Goed (Locked)38.605355564034
7Goed (Locked)38.983355531185
8Goed (Locked)38.983355495655
9Goed (Locked)40.366355551186
10Goed (Locked)40.366355477875
11Goed (Locked)40.366355554954
12Goed (Locked)38.983355468445
13Goed (Locked)38.983355572185
14Goed (Locked)38.605355556927
15Goed (Locked)38.983355575705
16Goed (Locked)38.605355475514
17Goed (Locked)38.605355579221
18Goed (Locked)38.605355485445
19Goed (Locked)38.605355582432
20Goed (Locked)38.605355488848
21Goed (Locked)38.605355585766
22Goed (Locked)38.605355549716
23Goed (Locked)38.605305987661742
24Goed (Locked)38.605355594061

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000465.12064qam4
245200000465.12064qam3
352000000475.12064qam2
458800000475.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00000
42.00000

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

03-02-2023 20:20:51noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.114.52.100];CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 20:03:59noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 20:03:51warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:24noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:51:33warningRCS Partial Service;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:51:30warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:50:50criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:46:50criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:46:47criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:46:47criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:46:46criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:26:24noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:26:22warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:25:46noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:25:46warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:22:58noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:22:52warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:20:05noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:20:02warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-02-2023 19:18:40noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

jaantje_nl
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

@tobiastheebe, lijkt me er wel goed uit te zien - maar als het echt de splitter is, zal die toch er wel snel weer uit vallen. Ik kan nu nog weinig zeggen over het internet. Dat was behoorlijk onstabiel de afgelopen dagen. Even afwachten dus. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32795Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16589Likes

In de downstream zie ik nog afwijkende hoeveelheden unerrored + correctable RS codewords op kanaal 23, maar de waarden zijn beduidend beter dan de vorige situatie. De MER is nu goed op alle kanalen. In de upstream is het zendvermogen iets verbeterd.

jaantje_nl
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Hi Tobias, zou dat door die splitter kunnen komen denk je? Waarschijnlijk wordt die dinsdag geleverd - dan doe ik weer een update. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32795Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16589Likes

Ik verdenk eerder het AOP, dat niet specifiek is afgeschermd tegen instraling van 4G en 5G. Het kanaal met de afwijkende waarden overlapt met frequenties voor 4G uplink van T-Mobile. Idealiter zou naast het vervangen van de PTS-02KK door een POA-254 dus ook de DIO-01 nog vervangen moeten worden door een btv 01-SET (door een monteur).

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19865Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7632Likes

Goedemiddag @jaantje_nl en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat de internetverbinding op dit moment niet lekker werkt! Het is dan ook goed dat je door middel van dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien is onze expert @tobiastheebe  al druk met jou aan het analyseren geslagen om een een ander na te lopen en uit te sluiten. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het signaal en ik zie de nodige ruis terug op de verbinding. Daarnaast is het aansluitpunt (DIO-01) een verouderd type en dient deze kosteloos te worden vervangen door een monteur. Ik heb hiervoor dan ook direct een afspraak geregeld op  donderdag 9 februari 2023 tussen 08:00 en 13:00 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak tot uiterlijk 24 uur voorafgaand aan de afspraakdatum wijzigen via Mijn Ziggo. 

Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

jaantje_nl
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Hallo @Paul , dank je wel hiervoor. Ik ga even kijken of ik kan zorgen dat er iemand thuis is voor het opnieuw aansluiten van het AOP. We hebben nog één mogelijke test en dat is de splitter. die was eerst verkeerd besteld, maar die krijg ik nu als het goed is dinsdag binnen. Ik zal - na dat goed aan te sluiten - ook de nieuwe waardes hier neer zetten. Wellicht krijgen jullie dan een nog beter beeld. 

 

Dank tot zover!

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19865Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7632Likes

@jaantje_nl Goed dat je de splitter nog even gaat testen. Mocht dit het ook niet verhelpen dan raad ik aan het monteursbezoek af te wachten. 

jaantje_nl
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Hallo @Paul en @tobiastheebe , nou - de nieuwe AOP zit erop inclusief nieuwe splitter en setup zoals het hoort. Dus modem direct op het AOP (splitter) en Ziggo Next Mediabox.

 

Modem even uit (30 sec) en aan, en dat geeft dan nu de volgende waardes:

 

Onderdeel Status Status

Ingesteld Downstream kanaal (Hz)610000000Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)38400000Goed (Ranged)
Provisioning statusVerbondenGoed (Operational)

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1610000000740256qam2
2650000000640256qam7
3658000000740256qam8
4666000000740256qam9
5690000000740256qam12
6706000000638256qam14
7714000000638256qam15
8722000000640256qam16
9730000000640256qam17
10738000000638256qam18
11746000000638256qam19
12754000000638256qam20
13762000000538256qam21
14770000000538256qam22
15778000000538256qam23
16786000000438256qam24
17794000000438256qam25
18802000000438256qam26
19810000000438256qam27
20818000000438256qam28
21826000000438256qam29
22834000000438256qam30
23842000000438256qam31
24850000000438256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)40.366643805905
2Goed (Locked)40.366643847164
3Goed (Locked)40.366643877236
4Goed (Locked)40.366643813795
5Goed (Locked)40.366643818419
6Goed (Locked)38.983643802775
7Goed (Locked)38.983643879175
8Goed (Locked)40.366643869695
9Goed (Locked)40.366643889455
10Goed (Locked)38.983643822895
11Goed (Locked)38.983643889695
12Goed (Locked)38.605643809641
13Goed (Locked)38.983643893230
14Goed (Locked)38.983643898604
15Goed (Locked)38.983643903487
16Goed (Locked)38.9836439084212
17Goed (Locked)38.605643865986
18Goed (Locked)38.983643919058
19Goed (Locked)38.605643924036
20Goed (Locked)38.605643908887
21Goed (Locked)38.605643926976
22Goed (Locked)38.6056439304813
23Goed (Locked)38.983643939587
24Goed (Locked)38.605643943991

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000475.12064qam4
245200000475.12064qam3
352000000475.12064qam2
458800000475.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00000
42.00000

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

08-02-2023 14:24:20noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.114.52.100];CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:55:06noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:54:57warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:49:51criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:46:06warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:45:59criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:25:03noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:24:55warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:21:57criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:18:07warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:18:01criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:07:43noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:07:35warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:04:50criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:01:15warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:01:09criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 07:57:40errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-02-2023 21:27:48criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-02-2023 19:57:40errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Ik zie nu al wel dat die downstream errors (uit vorige posts van Tobias) er nu wel goed uit lijkt te zien. @Paul - zie jij dat de ruis ook weg is?

 

Hoor het graag, dank weer!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32795Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16589Likes

Vooralsnog zien de waarden er prima uit in zowel downstream als upstream, geen afwijkende hoeveelheden RS errors meer. Misschien kun je de waarden vanavond nogmaals plaatsen? De uptime is nog wat te kort voor een definitieve conclusie.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19865Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7632Likes

@jaantje_nl  Zojuist heb ik ook even het signaal bekeken en ik sluit mij op basis van mijn constateringen aan bij expert @tobiastheebe . Het signaal ziet er vooralsnog prima uit op zowel down- als upstream. Laten we de komende dagen even aankijken hoe het blijft gaan. Indien je onverhoopt toch een probleem constateert, noteer dan de eventuele datum en tijdstip waarop dit gebeurd. 

jaantje_nl
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Hallo beide! Dank jullie wel - goed om te horen. Ik hou het in de gaten. Vooralsnog heeft de modem dichterbij het AOP er voor gezorgd dat we geen uitval meer hebben gehad. (Gezien in mijn dashboard van ubiquity) Dus we gaan het aanzien. Ik post later vanavond of morgen nog even een update van de waardes. Dan tag ik jullie, zodat jullie een blik mee kunnen werpen. Fijne dag!

jaantje_nl
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Hallo @Paul en @tobiastheebe , hierbij even een update van het internet hier. We hebben geen drop-outs meer gehad. Wat wel gebeurd was dat mijn internet via wifi ineens van 350 dropte naar 60 bijv. Ik heb mijn ubiquity dream machine nu het Mhz verhoogd, en dit lijkt te werken. Geen drop-out en met geregelde steekproeven haal ik via speedtest of KPN glasvezel speedtest de 350Mbs. So far so good. Zoals beloofd de nieuwe waardes na een paar dagen:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1610000000740256qam2
2650000000740256qam7
3658000000740256qam8
4666000000740256qam9
5690000000840256qam12
6706000000740256qam14
7714000000738256qam15
8722000000740256qam16
9730000000638256qam17
10738000000638256qam18
11746000000738256qam19
12754000000638256qam20
13762000000538256qam21
14770000000538256qam22
15778000000538256qam23
16786000000538256qam24
17794000000438256qam25
18802000000438256qam26
19810000000438256qam27
20818000000438256qam28
21826000000538256qam29
22834000000538256qam30
23842000000438256qam31
24850000000438256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)40.94615714304842374
2Goed (Locked)40.36615714305212576
3Goed (Locked)40.36615714306458462
4Goed (Locked)40.36615714300269395
5Goed (Locked)40.36615714300014773
6Goed (Locked)40.946157142982241061
7Goed (Locked)38.605157143059121014
8Goed (Locked)40.36615714305051848
9Goed (Locked)38.98315714307200676
10Goed (Locked)38.98315714300533663
11Goed (Locked)38.60515714307641573
12Goed (Locked)38.60515714299326793
13Goed (Locked)38.983157143074591030
14Goed (Locked)38.983157143073791590
15Goed (Locked)38.983157143078111688
16Goed (Locked)38.983157143076652305
17Goed (Locked)38.605157143029952779
18Goed (Locked)38.983157143077403276
19Goed (Locked)38.605157143090152543
20Goed (Locked)38.983157143080121970
21Goed (Locked)38.605157143100581766
22Goed (Locked)38.605157143100792038
23Goed (Locked)38.983157143112501836
24Goed (Locked)38.605157143118811728

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000465.12064qam4
245200000475.12064qam3
352000000475.12064qam2
458800000475.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00020
42.00000

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

13-02-2023 21:59:53noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.114.52.100];CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-02-2023 19:54:56errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-02-2023 11:43:27criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-02-2023 07:54:55errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 20:54:19noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.114.52.100];CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 19:54:49errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 19:01:39warning[AC:22:05:A0:F0:A2][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 60 to 48
08-02-2023 14:24:20noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.114.52.100];CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:55:06noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:54:57warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:49:51criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:46:06warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:45:59criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:25:03noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:24:55warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:21:57criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:18:07warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:18:01criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:07:43noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-02-2023 13:07:35warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:96:41:e5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Ik hoor graag wat jullie verbindingen zijn. Maar vooralsnog lijkt het met de nieuwe setup - AOP en ubiquity settings goed te werken door mijn hele huis. Nog geen videocalls gedaan - dat weet ik na deze week denk ik pas met thuiswerken.

 

Dank weer!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32795Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16589Likes

Sinds het monteursbezoek op 8-2 vertoont de event log geen bijzonderheden meer. De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed. Een terugval van downloadsnelheid van 350 naar 60 Mbps klinkt alsof het betreffende apparaat van 5 GHz wisselde naar 2,4 GHz, voor die laatste frequentieband is 60 Mbps (op 802.11n) een acceptabele snelheid. De kanaalbreedte van 5 GHz kun je verhogen van 40 naar 80 MHz of eventueel 160 MHz, indien ondersteund, op 2,4 GHz zou je 20 MHz moeten gebruiken.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19865Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7632Likes

@jaantje_nl Dank voor het delen van je bevindingen! Ik heb ook even een blik geworpen op de verbinding en zie aan netwerkzijde geen ongeregeldheden terug. Ik sluit mij dan ook volledig aan bij de terugkoppeling van expert @tobiastheebe. Je zou voor wat betreft terugval in wifisnelheid nog eens kunnen kijken naar zijn tips. Op deze pagina lees je meer m.b.t. het optimaliseren van wifi. 

jaantje_nl
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Hi @Paul en @tobiastheebe - dank voor de antwoorden. Goed om te horen, dan is het mooi opgelost! Heel fijn. Tobias, ik heb die Mhz aangepast een paar dagen terug en nu pak ik vaak de 350Mhz. Dus dat werkt ook! Wat mij betreft kunnen we dit onderwerp dan ook sluiten. Als oplossing (voor anderen):

 

- Aansluiting nieuwe connect box modem dichter bij een nieuw AOP met nieuwe splitter (vooral handig voor mensen in oudere huizen)

- Aanpassing in router voor frequentie (Mhz) ivm drop in snelheid bij het wisselen van AP (2.4Ghz versus 5Ghz)

 

Dank jullie wel voor de hulp en oplossing!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic