bj.de.haas

Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Inloggen webinterface van Compal Connectbox niet mogelijk

Zo als eerder besproken in dit Topic van een maand geleden heb ik dus hetzelfde probleem, na de installatie van de TP-Link Deco M4  kan ik dus niet meer inloggen in de connectbox om hier aanpassingen te doen bvb Wifi uitschakelen.

Via de helpdesk ( die trouwens zeer slecht bereikbaar is ) al 2 keer een reset gehad naar Fabrieksinstellingen en dit zelf ook al zeker 5 keer gedaan, kreeg bij het laaste contact te horen dat er problemen waren met de Compal Connectbox heb toen voorgesteld de huidige box te vervangen door een ander soort box maar kreeg toen te horen dat dit niet door de Klantenservice geregeld kon worden. Wie kan mij dan aan de oplossing voor dit probleem helpen, misschien heeft een moderator wel de mogelijkheid om hier voor een oplossing te zorgen,

de eerder aan gedragen oplossingen hebben in mijn geval niet gewerkt en werken nog steeds niet.

Ik heb dit via Safari en Google Chrome geprobeerd bij beiden blijft het probleem bestaan ook door het opnieuw installeren van de Connectbox lukt het niet.

 

Hopenlijk weet iemand hier het verlossende antwoord op.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen allemaal,

 

Inmiddels heeft er een update plaatsgevonden op het Connectbox modem. Zouden jullie opnieuw willen testen of het probleem zich nu nog voordoet? 

Bekijk in context

105 Reacties 105
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Vermoedelijk staat de Deco ingesteld als router (deze staat standaard zo ingesteld) en staat de Connect Box niet in bridge mode, aangezien je aangeeft dat deze nog WiFi uitzendt. In dat geval zijn er twee gescheiden LAN's ontstaan en kun je vanaf het CB LAN geen apparaten in het Deco LAN bereiken i.v.m. de firewall op de Deco. Andersom (vanaf Deco LAN naar CB LAN) zou overigens wel moeten werken en de webinterface van de CB zou hiermee ook bereikbaar moeten zijn, heb zelf alleen geen ervaring met de Deco's en weet niet hoe deze met twee LAN's omgaan.

 

Er zijn twee oplossingen: ofwel de Connect Box in bridge mode (laten) zetten (in voormalig UPC-gebied kun je dit zelf doen, anders is een moderator of de klantenservice nodig) of de Deco's in AP mode zetten. In beide gevallen ga je van twee LAN's weer naar één LAN en moeten er geen bereikbaarheidsproblemen meer zijn.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @bj.de.haas en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je niet meer in kunt loggen op de router interface van de Connectbox sinds je de TP LInk Deco M4 Mesh routers hebt aangesloten.  Het is heel goed mogelijk dat je last hebt van het probleem wat @tobiastheebe beschrijft. Kun je eens proberen of je in kunt loggen door de volgende stappen uit te voeren.

- Open je internetbrowser

- Type dan 192.168.100.1 in in je zoekbalk en druk op Enter
- Als het goed is kom je nu op de inlogpagina van het Connetboxmodem. Log in met de juiste gebruikersgegevens om de instellingen op het modem aan te passen. 
- Afhankelijk van het feit of je in voormalig UPC of voormalig Ziggo gebied woont kun je de switch modus aanpassen op het modem van router naar bridged en vice versa.

Gebruik vervolgens de informatie van onze expert @Pasi om ook je TP Link Deco's optimaal in te stellen i.c.m. je thuisnetwerk. Laat onder dit topic maar weten of het hiermee gelukt is, anders helpen wij je hier graag verder.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@tobiastheebe  schreef:

....Er zijn twee oplossingen: ofwel de Connect Box in bridge mode (laten) zetten (in voormalig UPC-gebied kun je dit zelf doen, anders is een moderator of de klantenservice nodig) of de Deco's in AP mode zetten. In beide gevallen ga je van twee LAN's weer naar één LAN en moeten er geen bereikbaarheidsproblemen meer zijn.


Inderdaad !!

Anders gezegd, hebt u de Deco M4 aangeschaft voor beter wifi, dan de Deco Set in Access Point mode zetten.

bj.de.haas
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dank Paul  maar dat is allemaal al uitgeprobeerd en heeft tot op heden niets opgeleverd, het eindresultaat blijft het zelfde, zie foto, verder als zo kom ik niet ook staat de TP link op Acces Point ingesteld.

Schermafbeelding 2021-06-19 om 16.31.44.png

 

 Klopt dat ik de Deco M4 heb aangeschaft om beter bereik te hebben na 2 inbraken in auto en huis is er nu dus een camera systeem aangelegd die trouwens alleen via een eigen recorder en router loopt en alleen maar gebruik maakt van WIFI om meldingen te doen via mijn telefoon.

Wat voor de installatie van de Deco wel normaal bereikbaar was, dus vermoedelijk ligt het aan de connect box waar ik geen aanpassingen in kan doen. Ook geeft de Deco in zijn app aan dat je minimaal 1 wifi  5G in stand moet laten.

bj.de.haas
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Reeds gebeurd bij installatie.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De webinterface is duidelijk wel bereikbaar maar de (webserver van de) CB laat het afweten. Heb je het modem al eens kort stroomloos gemaakt?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@bj.de.haas  schreef:

...

Schermafbeelding 2021-06-19 om 16.31.44.png

...


Als ik naar de afbeelding kijk, wordt er dus wel verbinding met de ConnectBox gemaakt, maar verschijnt het inlogvenster niet !!!

Is er misschien een AD blocker actief ?

 


"... Ook geeft de Deco in zijn app aan dat je minimaal 1 wifi  5G in stand moet laten..."
De wifi op de Deco set kan niet geheel uitgezet worden. Of de 2,4GHz of 5GHz frequentie moet minimaal aanstaan.

Ik kan geen reden bedenken waarom, na de installatie van de Deco M4 in AP mode, er geen inlogvenster verschijnt op de CB. Terwijl het inlogscherm voor de installatie wel verschijnt. Of er moet ergens wel iets behoorlijk van slag zijn, maar aangezien alles al eens gereset is, zou ook dat niet het geval kunnen zijn.

Of de CB is gewoon defect.


@tobiastheebe: Tegelijkertijd hetzelfde gezien !!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Pasi Controleren of er een adblocker actief is, is ook een goede gedachte. Echter bij de twee CB's die ik tot nu heb geconfigureerd was mijn adblocker (Adblock Plus) nooit een probleem. Vandaar mijn gedachte dat het aan de webserver van de CB ligt, die niet bekend staat om stabiliteit en snelheid.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes


@tobiastheebe  Ik heb ook 'van alles' actief in m'n browsers, maar ook nooit dit soort probleem gehad met de CB.

"...Vandaar mijn gedachte dat het aan de webserver van de CB ligt, die niet bekend staat om stabiliteit en snelheid...". Ja, dat ding en ik zijn beslist ook geen vriendjes. Grote kans dat deze ( waarschijnlijk maar ) paar tientjes kostende bak weer eens onzin uitbraakt.

Misschien door een Ziggo mod de bak laten vervangen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Pasi Als stroomloos maken geen oplossing biedt, dan lijkt modem laten vervangen mij ook de beste vervolgstap.

bj.de.haas
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dat was ook mijn gedachte dat het bakkie aan zijn einde was, maar de klantenservice mag hier niets mee,

het Compal bakkie geeft meer problemen als men iets doet was niet binnen de standaarden licht.

 

Hopelijk leest een moderator dit en zorgt hij/zij voor een betere bak.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@bj.de.haas  schreef:
...het Compal bakkie geeft meer problemen als men iets doet was niet binnen de standaarden licht.

Hopelijk leest een moderator dit en zorgt hij/zij voor een betere bak.

Inderdaad. En er zitten al zoveel ( kuch ) opties in de CB. De paar die er inzitten hebben minimale opties, waarvan het soms ook nog afwachten is of ze echt werken en ook nog doen waarvoor ze gemaakt zijn.

Een Ziggo mod kan inderdaad deze CB vervangen door ..... ..... ..... ..... ..... ..... een andere CB.

bj.de.haas
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Had het zelfde probleem met de Next Box (sinds 4-2020) inmiddels via omwegen probleem opgelost, hopelijk gaat dit nu ook gebeuren door een nieuw bakkie ????????? via de moderator anders misschien is uitkijken nar een andere P....... , ze gaan in de toekomst ook de F1 kwijtraken. Ben daar niet blij mee.😡😡😡

WhiteKnight

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Blij dat ik dit topic gevonden heb! Onlangs ook een Deco M4-set geïnstalleerd en kan vanaf de iPhone en MacBook middels Safari ook niet meer in de webinterface komen. Althans, ik kan het wachtwoord invoeren en krijg daarna de melding dat ‘het nog niet is gelukt de Connectbox te bereiken’. Middels Chrome op de MacBook lukt het overigens wel! Vanmorgen ge-chat met een Ziggo-medewerker, Connectbox meermaals gereset en naar fabrieksinstellingen gezet. Daarna werkte het weer (webinterface vanaf iPhone met Safari), maar zodra ik de achterliggende installatie weer had aangesloten lukte het weer niet. Van de medewerker kreeg ik het advies het hier eens te proberen. Ik ben écht benieuwd wat er aan de hand is/hoe dit kan. Heeft me helaas weer een groot deel van de vrije zaterdag gekost! 😅

- Deco’s staan als acces point

- Deco’s vallen dus binnen de ip-range van de Connectbox

- IPhone, MacBook en Connectbox zijn allen up to date

- Het heeft voorheen allemaal gewoon gewerkt, dus graag geen vragen/opmerkingen over de aansluiting van de Connectbox

- Connectbox is vandaag meermaals op afstand uitgelezen en laat keurige waardes zien

bj.de.haas
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, waarschijnlijk gaat het hier ook om een Connectbox van Compal. helaas heeft hierop nog geen enkele Moderator van Ziggo gereageerd, komt zeker omdat het Weekend is, hopende dat ze dit Maandag oppikken en hier met een oplossing voor komen. Dit probleem moet al langer bekend zijn bij Ziggo, alleen heeft men nog geen oplossing voor dit probleem.

 

Net weer even geprobeerd maar weer geen verbinding met de Connectbox kunnen krijgen.

 

Via Safari geen verbinding.

Met Adblock aan geen verbinding.

Met Adblock uit geen verbinding.

 

Via Chrome geen verbinding.

Met Adblock aan geen verbinding.

Met Adblock uit geen verbinding.

 

Moedeloos wordt men hiervan.

bj.de.haas
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Goedenavond Paul,

Heden nog van alles geprobeerd maar het blijft huilen met de pet op, met andere woorden ik kom niet in mijn modem hij vraagt iedere keer om een nieuwe installatie, dat volg je en dan komt iedere keer weer het grijze scherm voor wat ik ook probeer. Misschien is het toch mogelijk om het modem om te ruilen voor een die het wel doet, dit moet toch niet zo moeilijk zijn voor Ziggo. hopende op een positief antwoord en een goede oplossing. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@bj.de.haas Ontzettend vervelend dat het nog niet wil lukken! Heb je al gekeken of je in kun loggen op het modem na het uitvoeren van de fabrieksinstellingen?  Als het ook daarna nog niet lukt, dan kunnen wij uiteraard het modem nog voor je vervangen. 

WhiteKnight

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen Paul,

 

Het lijkt niet te liggen aan de Connectbox (denk ik). Er lopen intussen meerdere topics die hier op lijken (https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Webinterface-Connectbox-werkt-niet-vanaf-iPad-en-iphone-maar-...). Ik kan bevestigen dat ook na de fabrieksherstel de webinterface vanaf mijn Apple-apparaten (Safari) niet werkt. Daarbij lijkt het me stug dat van al deze mensen de Connectbox ineens ‘stuk’ is…

bj.de.haas
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Goedemorgen Paul,

Alles is al meerdere keren geprobeerd en het blijft onmogelijk om in te loggen, zelfs heb ik de resetknop op de Connectbox gebruikt in overleg met de klantenservice, werkte ook niet. dit hele probleem is begonnen na het installeren van de TP-link WIFI versterker.

Uitgelicht topic