Sinds vandaag (7-3-2025) krijg ik plots deze melding als ik thuis wil inloggen.
Het probleem speelt alleen als ik via mijn thuis internetverbinding mijn mail wil gaan ophalen.
Wifi of bekabeld maakt niks uit.
Via browser ( Firefox, Chrome, Edge) of via Outlook ook niet.
Wachtwoord al veranderd, stroom van het modem gehaald, zelfs modem harde reset gegeven.
Is dus IP-adres dingetje.
Gebruik ook geen VPN.
Als ik via VPN een ander NL IP-adres genereer, werkt het wel gewoon.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Meer klanten ervaren op dit moment hetzelfde probleem, zie geen mails , melding Temporarily blacklisted IP Address - try again later en Geen toegang tot imap.ziggo.nl via WiFi. Circa een maand geleden speelde hetzelfde probleem ook bij een aantal klanten.
Je wachtwoord veranderen in Mijn Ziggo van dit emailadres wil de blokkade nogal eens wegkrijgen.
Wijzig je wachtwoord en probeer dan 15 minuten later of het wel werkt.
Hi @JoJ1 - In de meeste gevallen komt dit voor als er (in korte tijd) veel foutieve inlogpogingen zijn gedaan met verkeerde gegevens of als er gebruik wordt gemaakt van een VPN met een slechte reputatie.
In jouw geval kunnen we dat laatste al uitsluiten, want bij jou werkt het juist wél met een VPN. Hoewel we dit eerder ook hebben besproken, moet ik je toch opnieuw vragen om te controleren of er niet (per ongeluk) apparaten zijn ingesteld op één van de mailadressen met oude/foutieve gegevens voor zowel ingaande als uitgaande mail. Als deze bijv. constant pogingen doen om je mail op te halen met deze gegevens, dan loop je uiteindelijk tegen deze problemen aan. De tijdelijke blokkade gaat er als het goed is vanzelf weer af na een bepaalde periode.
Ga ik doen.
Geduld is een schone zaak. 😊
Alex, ik heb hetzelfde probleem. Heb al contact gehad met de klantenservice. Hebben alles uitgezocht ( ook met cameratoezicht) maar alles was goed ingesteld. Ze hebben er nu een case van gemaakt. Vreemd dat meerdere mensen nu ineens hier problemen mee hebben
Hi @Peter57, we zien inderdaad weer meer meldingen voorbij komen, daar waar eerder juist alles weer beter verliep de afgelopen tijd. Het is voor ons helaas niet inzichtelijk wat de reden/trigger per individuele melding, maar dat het vaker voorkomt dan voorheen staat buiten kijf. Ik zie de case terug en ben erg benieuwd wat er uitkomt.
Alex, na 18.00 uur kreeg ik weer mails binnen en kon ik ook weer versturen. Ik weet niet of er aan gesleuteld is, maar nu werkt alles weer , zowel op mijn pc als op mijn mobiel
Bij mij ook.
Dank.
Helaas, vandaag 12.02u weer hetzelfde probleem.
Inloggen vanaf dit IP-adres is tijdelijk niet mogelijk vanwege eerder misbruik. Probeer het morgen nog een keer.
Welk misbruik, werkte gewoon (weer) tot 12.01u.
Grrrrrrrr.............
Hi @JoJ1 - Zonder actie/oorzaak verwacht ik eigenlijk dat dit voorlopig een terugkerend iets gaat zijn. In mijn laatste bericht gaf ik aan om voor de zekerheid opnieuw alle apparaten te controleren waar je e-mail op is ingesteld en te checken of ze allemaal gebruik maken van de juiste gegevens. Heb je dat nog gedaan en is daar nog iets uitgekomen?
Ja, als ik Outlook bijv. opstart, hoef ik nergens in te loggen.
Alle mail wordt automatisch opgehaald.
Via de webbrowser krijg ik die melding.
Wachtwoorden al veranderd.
Op mijn telefoon wordt mail ook automatisch opgehaald.
Ik krijg nooit ergens foutmeldingen e.d. dat ik verkeerde wachtwoorden gebruik.
Het is telkens een 24u blokkade, na 1 dag werkt het weer.
Zoals gezegd, ik hoef nooit ergens in te loggen, als ik Outlook opstart, worden automatisch mijn mails opgehaald.
Ook op mijn telefoon.
Ik krijg dus ook nooit een foutmelding.
Wist ik maar wat het misbruik inhield, zodat ik daar dan iets aan kan doen.
Heel aardige collega van U heeft bij de vorige melding en ook vanmorgen weer uitgebreid met mij gebeld.
Ook zij staat voor een raadsel en komt ook niet verder.
Alles speelt zich alleen af binnen mijn Wifi gebied.
Hi @JoJ1 - Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad en het is doorgezet naar een gespecialiseerde afdeling. Laten we dat afwachten, ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.