1
Vraag
2
Reacties
Lupatico

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inloggen op connectbox zonder opnieuw installeren

Hallo, Ik heb een probleem met toegang naar mijn SmartWifi connectbox. Dat vergt enige uitleg.
Ongeveer een jaar geleden heb ik de TP-Link DECO M4 wifiboosters gekocht bij Ziggo. Installeren daarvan leverde problemen op. Telefonische ondersteuning vanuit de 2e-lijns helpdesk van Ziggo bracht na terugzetten van het modem naar de fabrieksinstelling de oplossing.
De helpdeskmedewerker heeft na die stap de wifi op het modem uit gezet; want dat loopt via de DECO’s. De verbinding van mijn laptops loopt of bekabeld of via wifi op de DECO’s.
De helpdeskmedewerker gaf bij het opnieuw opstarten vanuit de fabrieksinstelling aan dat ik géén netwerk opnieuw hoefde te configureren. Heb ik ook niet gedaan want alles werkte perfect.

Nu, bij de overstap van Win 8.1 laptops naar nieuwe met Windows11 home loop ik tegen een probleem aan. Omdat ik de connectbox niet opnieuw door het installatieproces heb gehaald (was niet nodig zei helpdeskmedewerker, hij deed de juiste instellingen wel even voor mij) kan ik nu niet zien via welke IP-adressen mijn beide NASsen (bekabeld) gekoppeld zijn aan het modem.
Dus heb ik een probleem met het aanmaken van nieuwe netwerkverbindingen op de Win11 laptop.

Mijn vraag: weet iemand hoe ik in mijn connectbox kom ZONDER door het installatieproces te gaan; want dan veranderen alle instellingen weer en moet ik mijn hele netwerk en alle verbindingen van mijn machines naar de beide NASsen helemaal opnieuw gaan configureren.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kijk hier eens?

 

Zoeken | Ziggo

 

Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo

 

Typ http://192.168.178.1 in de adresbalk van je browser en druk op Enter.

 

Opnieuw installeren moet alleen als je je wachtwoord vergeten bent.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kijk hier eens?

 

Zoeken | Ziggo

 

Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo

 

Typ http://192.168.178.1 in de adresbalk van je browser en druk op Enter.

 

Opnieuw installeren moet alleen als je je wachtwoord vergeten bent.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

 

Er zijn tools genoeg, waarmee u uw lokale netwerk kan scannen en zo kan zien welk IP nummer uw nas heeft.

Maar, als u dit netwerk technische goed wilt doen, dan geeft u de nas een vast IP nummer. Dat kan/moet u in de Ziggo router instellen.

 

Lupatico
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste SteefB,

Je oplossing klopt niet. Als ik via http:''192.168.178.1 naar het modem ga, en ik tik mijn wachtwoord in, kom ik in een scherm Wifi instellen. Als ik daar verder ga schop ik mijn hele netwerk overhoop. Vandaar mijn vraag: hoe kom ik met mijn inlog langs al die schermen heen direct naar het home scherm van mijn moden,

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

En als je je laptop bekabeld rechtstreeks op de modum aansluit?

 

Ik vermoed dat je nu in je  TP-Link zit.

 

Probeer  anders via de app.

Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo

Lupatico
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via SmartWifiWeb op mn laptop kom ik niet verder dan een zwarte balk met Ziggo erop en 2 knipperende punten. Dat springt na 1 secode weer weg en wordt dan weer gestart en springt weer weg. Kom niet verder.

En met de SmartWifi app kom ik niet verder dan een foutmelding op mijn wachtwoord terwijl ik 100% zeker de juiste gegevens heb ingevoerd. Modeloos wordt ik hier van.

Denk dat het tijd wordt naar een andere provider om te zien, want dit schiet niet op zo.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Steefb, wil je nog eens meelezen? Wat is jouw advies? 😄

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@Madelon  schreef:

@Steefb, wil je nog eens meelezen? Wat is jouw advies? 😄


Laptop bekabeld rechtstreeks op de modem aansluiten.

Lupatico
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn meest gebruikte laptop zit bekabeld rechtstreeks op het modem. Maar kom nooit het instelscherm voorbij.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

@Lupatico Ik heb het voor alle zekerheid nog nagevraagd voor je en er is geen manier om de installatiestappen te omzeilen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic