1
Vraag
2
Reacties
petervandersman

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inloggen op Sagemcom modem gaat niet (meer)

L.S.,

ik heb net een nieuw modem aangesloten en ingesteld via ziggo smartWifi app. Werkt allemaal naar behoren. Echter wilde ik nog een port forward instellen, en nu blijkt dat ik niet (meer) kan inloggen op het modem. la ik dat probeer via 192.168.178.1 kom ik op een pagina terecht waar ik het modem kan instellen als nieuwe gebruiker (wat ik al gedaan heb via de app). Er wordt daarbij alleen een password gevraagd. Het maakt niet uit of ik het originele password (dat bij het modem voor installatie dient) gebruik of het nieuwe (dat ik via de app heb ingesteld). Het probleem zal hem wel zitten in het feit dat het nieuwe password niet past bij de oude gebruikers naam. Hoe kan ik het modem overtuigen om de via de app ingestelde inlog gegevens te gebruiken zodat ik weer toegang krijg om wat geavanceerde instellingen te wijzigen? Ik hoop dat ik het modem niet hoef terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat is slechts een tijdelijke en omslachtige fix, want dan kan ik het de volgende keer weer doen… of is er een andere manier om port forwarding te doen via de app???

Alvast bedankt voor de hulp 🙂

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
petervandersman
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Carlien,

Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb het apparaat uitgezet en vervolgens ging het inloggen goed. Nog ging dat via het instel menu, maar daar kon je doorheen stappen zodat ik uiteindelijk de instellingen kon maken die ik nodig had (port forward).

Bedankt allemaal voor de hulp 🙂

Bekijk in context

10 Reacties 10
S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Reset naar fact. Dat is de enige oplossing.

petervandersman
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Was ik al bang voor 😞

Dankjewel

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Je kan het modem ook beter managen via een webbrowser dat met zo'n waardeloze App.

http://192.168.178.1 en dan inloggen.

En dan het beste een bekabelde verbinding gebruiken en geen WiFi.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@petervandersman Is het al gelukt?

Zo niet, laat het hier weten, dan kan er verder gekeken worden of door Ziggo actie ondernomen worden.

petervandersman
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi S4R,

De optie die je beschrijft (via een webbrowser) werkt dus niet (meer). Je komt sowieso in een omgeving terecht waar je het modem kan instellen alsof je het net nieuw hebt geïnstalleerd en de app niet gebruikt. Er wordt echter alleen een password gevraagd (geen gebruikersnaam!), en het fabrieksmatige passwoord werkt niet meer, terwijl ook het nieuwe password niet werkt (mogelijk omdat ik geen gebruikersnaam kan ingeven). Heb nog niet de weg bewandeld om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen...

petervandersman
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert,

Zou aardig zijn als je er eens naar wilt kijken. Ik zou na instelling van het modem via de app niet verwachten dak ik daarna via een webbrowser in een soortgelijk opstart menu terecht kom.

merger, Peter

petervandersman
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

8C1E5B96-D148-4CD0-AB66-490185F736D8.jpeg

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Dit is toch goed. Je kan alles nu weer opnieuw instellen.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @petervandersman! Kan je ondertussen alweer inloggen op het modem? 🙂 Laat het ons dan weten of het gelukt is! 

petervandersman
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Carlien,

Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb het apparaat uitgezet en vervolgens ging het inloggen goed. Nog ging dat via het instel menu, maar daar kon je doorheen stappen zodat ik uiteindelijk de instellingen kon maken die ik nodig had (port forward).

Bedankt allemaal voor de hulp 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic