Vraag
Reacties
Oplossing
WietzeS
Level 2

Inloggen modem lukt niet

Mijn oude modem (Cisco 3925) is vervangen door een Sagecomm F3896LG. Wifi gebruik ik via een TP-LINK Archer c1200. Wifi werkt prima voor de mobieltjes, tablets en ander zaken. Ook een aangesploten nas en next mini achter die tp-link doen het gewoon. Ik kan alleen niet aanloggen aan dat access-point. Al hardwarematig gereset. Nu wilde ik op die sagecomm kijken of ik daar iets kan zien. Maar daar werkt het wachtwoord welke op de sticker aan de achterkant staat ook niet. Ook dat modem een hardware reset gegeven maar dat lostte ook niets op.

Met deze link kan ik aanloggen aan het modem: https://smartwifiweb.ziggo.nl/nl/expert-settings/dhcp.html
Maar via deze link niet: http://192.168.178.1/ Daar loop ik vast met het wachtwoord.

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Gebruik je het juiste (modem)wachtwoord? Bij de Sagemcom F3896 is het lettertype op het label wat ongelukkig gekozen, waardoor een typfout vrij makkelijk gemaakt is.

20230601_160310.jpg

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het laatste teken is een 'e'.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
JoeyH1992
Level 4

Waarschijnlijk is er iets veranderd in de manier hoe je netwerk adressen verdeeld. Stond de 3925 in bridge modus, waar deze Sagecomm dat niet staat? Of had je een aangepaste IP range?

De reden dat je niet meer kan inloggen, is waarschijnlijk dat het IP adres nu, anders is dan jij gewend bent.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Gebruik je het juiste (modem)wachtwoord? Bij de Sagemcom F3896 is het lettertype op het label wat ongelukkig gekozen, waardoor een typfout vrij makkelijk gemaakt is.

20230601_160310.jpg

0 Kudos
Ga naar reactie
WietzeS
Level 2
Topicstarter

Nee. Die 3925 stond niet in brdige modus. Uit de handleiding van de tp-link begrijp ik dat een harde reset dhcp weer aanzet. Ik had een vast ip-adres op die tp-link staan (192.168.1.3). Ik ga ervan uit dat dat door die reset verdwenen is. Die tp-ether app vind ook niets. Terwijl ik gewoon via wifi verbonden ben met het ding.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Wat betreft het AP zul je 192.168.1.3 moeten wijzigen naar 192.168.178.3 of de IP-configuratie moeten aanpassen naar DHCP/automatisch. Overigens kun je ook testen of dekking zonder het losse AP ook voldoet.

Zie verder mijn vorige reactie, deze had jouw laatste reactie net gekruist.

0 Kudos
WietzeS
Level 2
Topicstarter

WietzeS_0-1692614202564.png

Ik heb dit wachtwoord gebruikt. Vooral dat laatste teken heb ik geprobeerd als 0,o,O. Maar geen van allen deed het.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het laatste teken is een 'e'.

WietzeS
Level 2
Topicstarter

Wow. Die had ik er niet uit gehaald. Maar dat werkte inderdaad. Hartstikke bedankt.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen. Zou je mijn eerste reactie in dit topic als oplossing willen markeren? Voor andere gebruikers wordt dan direct duidelijk waar de oorzaak lag.

0 Kudos