Kempwiel
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inloggen mediabox xl lukt niet

Het lukt niet meer om in te loggen op de mediabox xl (instellingen wijzigen etc). Na een reset naar de fabrieksinstellingen kan ik nog steeds niet inloggen met admin / admin.

 

Weet iemand een oplossing? (de helpdeskmedewerker kwam er ook niet uit)

Alvast bedankt

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45003Reacties
  • 2667Oplossingen
  • 9719Likes

"Nu heb ik geprobeerd de mediabox rechtstreeks op mijn ziggo router aan te sluiten, maar nog steeds geen netwerk zichtbaar. ( ook diverse kabels geprobeerd) "

 

Een mediabox XL aangesloten aan een modem geeft allerlei problemen met verbindingen, zie het als 2 kapiteins op 1 schip.

 

Sluit een computer met een kabel aan de Mediabox XL en start daarna de computer pas op, dan krijgt de computer verbinding met de mediabox XL.

Je kunt nu inloggen in het instellingenmenu van de Mediabox XL.

Open hiervoor je browser en klik hier ->  http://192.168.100.1

Krijg je geen pagina te zien? Klik dan hier -> http://192.168.192.1

 

Inloggen in de Mediabox XL | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45003Reacties
  • 2667Oplossingen
  • 9719Likes

Je kunt dit niet zelf, fabrieksinstellingen zet alleen het TV deel terug van de box en niet het apart ingebouwde modem, dat kun je wel zelf als je ingelogd bent, maar daar heb je nu niets aan.

Dat kan de helpdesk ook uitvoeren, maar blijkbaar weet niet iedere helpdesk medewerker hoe dit uit te voeren.

Vraag expliciet om de fabrieksinstellingen van het modem in de mediabox XL.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 4972Reacties
  • 1091Oplossingen
  • 1461Likes

Hi @Kempwiel
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Zeker weten we hier een oplossing! Zoals @Bert al aangeeft dient het modem in de Mediabox XL hiervoor teruggezet te worden naar de fabrieksinstellingen. Dit is niet iets wat je zelf kunt doen, maar waaraan een medewerker te pas moet komen. Bij deze wil ik je laten weten dat ik het modem in de Mediabox XL heb teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Schrik niet als de Mediabox XL ineens uit het niets opnieuw opstart. Met een kwartiertje moet je weer kunnen inloggen met admin/admin. Laat je ons weten of het is gelukt? 🙂

Kempwiel
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor antwoorden.
Alleen kan ik het netwerk (ip adres) niet meer vinden van de horizon box . 

Opeens zag ik dat de wifi netwerken van de horizon weer beschikbaar waren. Nu wil ik deze graag uitzetten, maar ik kan niet meer inloggen omdat ik geen netwerk zie. 

Nu heb ik geprobeerd de mediabox rechtstreeks op mijn ziggo router aan te sluiten, maar nog steeds geen netwerk zichtbaar. ( ook diverse kabels geprobeerd) 

Ook heb ik de horizon en ziggo router teruggezet naar de fabrieksinstelling

 

Wie kan mij helpen




Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45003Reacties
  • 2667Oplossingen
  • 9719Likes

"Nu heb ik geprobeerd de mediabox rechtstreeks op mijn ziggo router aan te sluiten, maar nog steeds geen netwerk zichtbaar. ( ook diverse kabels geprobeerd) "

 

Een mediabox XL aangesloten aan een modem geeft allerlei problemen met verbindingen, zie het als 2 kapiteins op 1 schip.

 

Sluit een computer met een kabel aan de Mediabox XL en start daarna de computer pas op, dan krijgt de computer verbinding met de mediabox XL.

Je kunt nu inloggen in het instellingenmenu van de Mediabox XL.

Open hiervoor je browser en klik hier ->  http://192.168.100.1

Krijg je geen pagina te zien? Klik dan hier -> http://192.168.192.1

 

Inloggen in de Mediabox XL | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 4972Reacties
  • 1091Oplossingen
  • 1461Likes

Hi @Kempwiel

Is het nog gelukt met de tip van @Bert ? Mocht het niet zijn gelukt, dan kan ik ook altijd weer de wifi op de Mediabox XL voor je uitzetten. Dan geef je maar een gil.

Kempwiel
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan inmiddels inloggen. Bedankt voor jullie hulp.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 4972Reacties
  • 1091Oplossingen
  • 1461Likes

Fijn om te horen @Kempwiel. De aanhouder wint altijd 🙂 Mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons hier te vinden.

Uitgelicht topic