Ha Tobiastheebe,
dankjewel voor je reactie, heel fijn! Leuk om te zien dat er veel actieve leden zijn binnen de Ziggo Community. En dat men zo enorm bereid is om mee te denken en een ander te helpen. Prachtig!
Gisteravond heb ik ook met een Windows laptop geprobeerd om de instellingen te wijzigen. Helaas stuitte ik daar ook weer op het grijze scherm.
Maar, ons ‘probleem’ is opgelost! Ik heb namelijk de Smart Wifi app van Ziggo gedownload. Via deze app is het mogelijk om uiteenlopende zaken voor de WiFi-verbinding te regelen. Via deze app kon ik heel gemakkelijk de optie 5Ghz uitschakelen en de SSID wijzigen. Het heeft een aantal pogingen gekost. Bij het uitschakelen van 5Ghz liep de app namelijk steeds vast. Maar bij poging 6 is het geslaagd, yes! De slimme voederautomaat is inmiddels geïnstalleerd. Kat blij. Wij blij. En vanmiddag toch maar weer de optie 2.4 i.c.m. 5Ghz aangezet via de app. Ik merkte namelijk dat de verbinding instabiel en traag werd. De voederautomaat functioneert prima met de combi-optie van 2.4 en 5Ghz. Kennelijk was 2.4Ghz enkel nodig voor de installatie. Het apparaat zal de 5Ghz waarschijnlijk gewoon ‘negeren’.
Wie tijdens het inloggen op het modem op een grijs scherm stuit, adviseer ik dus om de SmartWifi app van Ziggo te downloaden en via die weg de gewenste instellingen door te voeren. Succes!