1
Vraag
2
Reacties
Nonie80

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inloggen Ziggo modem lukt niet

Hallo,

Ik probeer in te loggen op de modem via http://192.168.178.1/ om de wifi uit te zetten omdat ik de deco wifi boosters in gebruik heb. Het lukt echter steeds niet omdat het ingevoerde wachtwoord niet correct zou zijn. Ik heb het modem (een Ziggo Connectbox) gereset dmv de reset-knop onderaan aan het modem. Desondanks krijg ik nog steeds de melding dat  het wachtwoord (dezestaat onderaan de Connectbox op een sticker vermeld) niet juist is. Wat nu?

24 Reacties 24
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@PienEnPleun Heb je de beschikking over een Windows- of Android-apparaat? Daarmee moet inloggen op het modem lukken. Ik zou overigens afraden om 5 GHz in het geheel uit te schakelen, hiervoor een andere SSID instellen is voldoende.

 

@Nonie80 Voor jouw modem zal vermoedelijk een moderator even moeten meekijken. Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina, indien nog niet gedaan? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Nonie80
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@tobiastheebe  ik ga contact opnemen, dank je wel!

PienEnPleun

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ha Tobiastheebe,

 

dankjewel voor je reactie, heel fijn! Leuk om te zien dat er veel actieve leden zijn binnen de Ziggo Community. En dat men zo enorm bereid is om mee te denken en een ander te helpen. Prachtig! 

Gisteravond heb ik ook met een Windows laptop geprobeerd om de instellingen te wijzigen. Helaas stuitte ik daar ook weer op het grijze scherm. 

Maar, ons ‘probleem’ is opgelost! Ik heb namelijk de Smart Wifi app van Ziggo gedownload. Via deze app is het mogelijk om uiteenlopende zaken voor de WiFi-verbinding te regelen. Via deze app kon ik heel gemakkelijk de optie 5Ghz uitschakelen en de SSID wijzigen. Het heeft een aantal pogingen gekost. Bij het uitschakelen van 5Ghz liep de app namelijk steeds vast. Maar bij poging 6 is het geslaagd, yes! De slimme voederautomaat is inmiddels geïnstalleerd. Kat blij. Wij blij. En vanmiddag toch maar weer de optie 2.4 i.c.m. 5Ghz aangezet via de app. Ik merkte namelijk dat de verbinding instabiel en traag werd. De voederautomaat functioneert prima met de combi-optie van 2.4 en 5Ghz. Kennelijk was 2.4Ghz enkel nodig voor de installatie. Het apparaat zal de 5Ghz waarschijnlijk gewoon ‘negeren’. 

Wie tijdens het inloggen op het modem op een grijs scherm stuit, adviseer ik dus om de SmartWifi app van Ziggo te downloaden en via die weg de gewenste instellingen door te voeren. Succes! 

PienEnPleun

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@marcrudy @Als je op dat grijze scherm blijft stuitten, is mijn advies om de SmartWifi app van Ziggo te downloaden (beschikbaar voor Android en iOS). Het is mij gelukt om hiermee bepaalde instellingen te wijzigen.  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@PienEnPleun Fijn om te lezen dat het via de SmartWiFi-app gelukt is, dit is destijds ook door Ziggo als workaround aangedragen voor de interfaceproblemen. Zelf heb ik deze app nooit gebruikt of hoeven gebruiken. Mij was echter niet bekend dat deze problemen blijkbaar ook op Windows voorkomen. Ik gebruik zelf een zakelijk modem van Ubee, maar heb nog wel de Connect Box van familie in beheer en zie geen enkel probleem met de interface, ik gebruik Windows.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic