1
Vraag
2
Reacties
Nonie80

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inloggen Ziggo modem lukt niet

Hallo,

Ik probeer in te loggen op de modem via http://192.168.178.1/ om de wifi uit te zetten omdat ik de deco wifi boosters in gebruik heb. Het lukt echter steeds niet omdat het ingevoerde wachtwoord niet correct zou zijn. Ik heb het modem (een Ziggo Connectbox) gereset dmv de reset-knop onderaan aan het modem. Desondanks krijg ik nog steeds de melding dat  het wachtwoord (dezestaat onderaan de Connectbox op een sticker vermeld) niet juist is. Wat nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PienEnPleun

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ha Tobiastheebe,

 

dankjewel voor je reactie, heel fijn! Leuk om te zien dat er veel actieve leden zijn binnen de Ziggo Community. En dat men zo enorm bereid is om mee te denken en een ander te helpen. Prachtig! 

Gisteravond heb ik ook met een Windows laptop geprobeerd om de instellingen te wijzigen. Helaas stuitte ik daar ook weer op het grijze scherm. 

Maar, ons ‘probleem’ is opgelost! Ik heb namelijk de Smart Wifi app van Ziggo gedownload. Via deze app is het mogelijk om uiteenlopende zaken voor de WiFi-verbinding te regelen. Via deze app kon ik heel gemakkelijk de optie 5Ghz uitschakelen en de SSID wijzigen. Het heeft een aantal pogingen gekost. Bij het uitschakelen van 5Ghz liep de app namelijk steeds vast. Maar bij poging 6 is het geslaagd, yes! De slimme voederautomaat is inmiddels geïnstalleerd. Kat blij. Wij blij. En vanmiddag toch maar weer de optie 2.4 i.c.m. 5Ghz aangezet via de app. Ik merkte namelijk dat de verbinding instabiel en traag werd. De voederautomaat functioneert prima met de combi-optie van 2.4 en 5Ghz. Kennelijk was 2.4Ghz enkel nodig voor de installatie. Het apparaat zal de 5Ghz waarschijnlijk gewoon ‘negeren’. 

Wie tijdens het inloggen op het modem op een grijs scherm stuit, adviseer ik dus om de SmartWifi app van Ziggo te downloaden en via die weg de gewenste instellingen door te voeren. Succes! 

Bekijk in context

24 Reacties 24
marcrudy

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hier precies hetzelfde ...zie foto dit is het scherm waarbij hij blijft hangen..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Heb je de resetknop achterop de Connect box 30 seconden ingedrukt?

Zo nee, probeer dat eens.

marcrudy

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

gedaan maar het instelling scherm verschijnt niet...

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@marcrudy Er zijn bekende problemen tussen de interface van de Connect Box en macOS en iOS welke in een recente firmware-upgrade zijn ontstaan. Het blanco scherm dat jouw screenshot toont, is een van die problemen. Probeer het eens met een andere browser (Chrome/Firefox) of op een Windows- of Android-apparaat, als je daarover beschikking hebt. De problemen zijn bij Ziggo in onderzoek, er is ook contact met Apple.

Nonie80
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook met Chrome of Windows geen succes…

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@Nonie80 Bij jou speelt er waarschijnlijk iets anders. Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord invoert? Het standaard ingestelde wachtwoord is 8 cijfers en staat op een plastic kaartje dat je uit de behuizing van het modem trekt:

 

a0a5f59b-f9cc-4373-88e6-ab62a30d795d.jpg

marcrudy

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

thx! het is gelukt! nogmaals bedankt

Nonie80
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gedaan, maakt geen verschil :(((

Nonie80
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Yes, de gegevens van dit kaartje gebruikt, geen succes..zucht

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@marcrudy Fijn om te lezen!

 

@Nonie80 Heb je deze instructies gevolgd voor het herstellen naar fabrieksinstellingen?

Nonie80
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Yup! 30 seconden ingehouden

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Heb je eerder het wachtwoord gewijzigd? Zo ja, kun je dat wachtwoord ook proberen?

 

Als bovenstaande niet van toepassing is of ook niet lukt, dan zou een moderator (Ziggo-medewerker) nog op afstand een reset kunnen uitvoeren, mogelijk levert dat resultaat op.

PienEnPleun

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,

oooh eindelijk iemand met hetzelfde probleem! Wij hebben een Connect Box die een jaar geleden probleemloos en snel is geïnstalleerd. Vanavond wilden we eindelijk onze Wi-Fi netwerknaam aanpassen en de 5Ghz frequentie uitzetten zodat we een slimme voerbak voor onze kat konden connecten. Vreemd genoeg werkt deze ‘handige’ voerbak alleen met 2.4Ghz en niet (I.c.m) 5Ghz. 
Anyway, het inloggen op het modem lukt. Maar dan krijgen wij ook zo’n grijs scherm met witte boxen erop (zie bijgevoegd screenshot). Het is onmogelijk om bij de instellingen te komen en dus e.e.a. te wijzigen. We hebben de router gereset op advies van Bert. En ook getracht om het probleem van de grijze pagina te omzeilen door Chrome, Edge, FireFox en Internet Explorer te gebruiken in plaats van Safari’s (via iPad en iPhone). 

Doen wij nu nog iets verkeerds? Of kunnen we constateren dat er echt iets misgaat bij Ziggo? 

PienEnPleun

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hier hetzelfde probleem. Helaas…

Edge, IE, Firefox, Chrome en Safari werken niet. 

PienEnPleun

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoe is het bij jou gelukt om bij de instellingen te komen? Gebruikte je per ongeluk een verkeerd wachtwoord of heb je de gouden oplossing? Ben benieuwd! 

Nonie80
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zeker! Ook geen effect helaas

Nonie80
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook het gewijzigde wachtwoord gebruikt, voordat ik de 1e x op de reset knop heb gedrukt. Ik hoop dat Ziggo iets kan betekenen

Denbo

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,

Hoogstwaarschijnlijk geen juiste reset uitgevoerd.

 

1. Reset modem met paperclip (gaatje achter de modem) gedurende zeker 30 seconden. 

2. Wachtwoord is het MODEMWACHTWOORD onderaan de sticker (de cijfers), dus niet het wifi wachtwoord! 😉

3. inloggen

 

Nonie80
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wat ik heb gedaan:

hoogstwaarschijnlijk het juiste, namelijk:

-zeker 30 seconden reset (met een paperclip in het reset gaatje)

-het MODEMWACHTWOORD gebruikt, welke enkel en alleen uit cijfers bestaat, en niet het WIFI WACHTWOORD

-om vervolgens NOG STEEDS niet te kunnen inloggen omdat in het inlogscherm keer op keer wordt aangegeven dat het wachtwoord, het uit cijfers bestaande, zich onderaan de connectbox bevindende, óók op het losse kaartje in de connectbox bevindende, MODEMWACHTWOORD, niet wordt herkend en als onjuist wordt bestempeld

😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic