Metenisweten

Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Inloggen Connectbox (compal) nieuwe firmware en gui apple

Beste lezers,

Vanochtend na een reboot heb ik nieuwe firmware gekregen.  Dat is versie CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH.

Thuis heb ik Apple en Android devices. Verder wat laptops met Windows. Bij het inloggen op de gui van de Connectbox met een Apple apparaat geeft de Connectbox de melding: "het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem, probeer het nogmaals". Ik kan me daarna afmelden en kom weer terug op het inlogscherm. Hebben meer gebruikers dit bij hun Apple device? Heb het trouwens op verschillende Apple devices geprobeerd: allemaal hetzelfde resultaat. Internet op de Apple devices werkt (voor zover ik kan overzien) trouwens prima!

Edit: na van de stroom afhalen en opnieuw opstarten hetzelfde effect.

Edit II: mijn signaal is prima (door Ziggo eerder bekeken).

48 Reacties 48
Metenisweten
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Dank voor de reacties van iedereen en het uitzoekwerk. Ik vermoed dat het met de nieuwe firmware heeft te maken. Zoals gezegd: heb er niet veel last van omdat ik ook andere devices hebt. Als je alleen Apple hebt en je wil wat instellen is het wachten op een oplossing. Ben benieuwd!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes




@Paul  schreef:

....We horen van meer klanten dat de routerinterface niet te benaderen is. Het probleem is op dit moment nog in onderzoek. Zodra ik meer weet zal ik het delen onder dit topic. In iedergeval bedankt voor de uitgebreide informatie en het testen.


Zie hierzo.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Metenisweten @Fratro @Dinge123 @KeesC @jarielcapitain @Pasi @tobiastheebe Mag ik van jullie allemaal ten behoeve van het lopende onderzoek de volgende informatie weten?

Mac OS / iOS versie: 
Safari Browserversie: 
Lukt het in een andere browser wel om de general userinterface te openen? Ja/Nee

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

IK gebruik alleen Safari MacOS 

versie 11.1.2

versie 14.1.1 

Andere Browsers heb ik niet geïnstalleerd. 

IOS gebruik ik niet voor de inlog procedure 

 

Ik monitor mijn CB en log in  iedere 6 minuten met behulp Monitor Compal ConnectBox en dat werkt prima (Browser cURL)

Fratro

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mac OS 10.15.7

Safari 14.1.1

Firefox 89.0.2 - Interface werkt volledig

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@Paul Ik heb geen Mac OS en iOS en ook geen CB (meer), ik kijk alleen mee in dit topic.

Dinges123

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Paul 


iPhone8 ios 14.6

safari 14

nee (chrome,firefox)

 

ipad (7e gen) ios 14.6

safari 14

nee (chrome,firefox)

 

NB1 Op windowsPC kan in alle browsers de user interface volledig gebruikt worden

NB2 Op ipad en iphone kan de Connectbox geopend worden met de ziggo-apps

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties! Ik geef deze aanvullende informatie door aan de afdeling die het in onderzoek heeft. Zodra ik een update heb deel ik het onder dit topic. 

KeesC

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

IPadOS 14.6

Safari 14.1

Chrome 91

KeesC

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Voor de lol nog eens geprobeerd met Microsoft edge 46.3.23, met hetzelfde resultaat 

RobDin

Level 7
  • 156Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes
TheDan

Level 6
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 26Likes

Ik gebruikte zojuist ook Firefox (89.0.2 - 64-bit) om in te loggen op de Connectbox. Dat werkt wel.
Safari werkt inderdaad niet (meer), zoals het dat altijd wel deed.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem. Tot die tijd is het advies gebruik te maken van een andere internetbrowser of d.m.v. de Smart Wifi app in te loggen op het modem en zodoende in te loggen op de routerinterface van het modem.

MrAdriano

Level 2
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Sinds juni al hard gewerkt om het probleem met inloggen via de iphone te verhelpen. Tot op heden is het nog steeds een probleem. Ik kan nog steeds niet inloggen via de iphone. Jammer dat de medewerkers van de klantenservice net doen alsof dit probleem niet bestaat. Na 25 minuten gebeld te hebben kwam het advies om de modem terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. Dan zou het opgelost moeten zijn. Helaas nog steeds niet opgelost. Het is echt triest dat dit nog steeds niet opgelost is. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @MrAdriano

 

Wat spijtig te moeten lezen dat je via de helpdesk het gevoel hebt gekregen dat het probleem aan onze kant niet bestaat.

We ervaren al een tijdje wel degelijk problemen met het inloggen op ons modem via iOS apparatuur. Dit is ook bij ons bekend maar ook zeker bij Apple.

Er wordt gezocht naar een oorzaak en oplossing, maar helaas is die er momenteel nog niet. Dat betekent dus dat je enkel via de Smart Wifi app van ons je modem kan benaderen, of via een ander apparaat.

Jos Offers

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Er wordt steeds verwezen naar de smartwifi app. De mogelijkheden van deze app zijn zeer beperkt en eigenlijk alleen wifi gerelateerd. Wil je iets doen met andere opties dan is smartwifi niet zo smart meer. 
De problemen zijn ontstaan na een update van de connectbox.

 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Is hier al wat meer duidelijk over? we zijn nu al 2 maanden verder.

 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@jarielcapitain Helaas hebben we nog niet echt een update over dit probleem 😞 Het is nog volop in onderzoek, in de tussentijd raden we aan om non-Apple apparatuur te gebruiken om in te loggen op het modem, een andere browser dan Safari te proberen of de Smart Wifi app te gebruiken voor de basis zaken. 

Jos Offers

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Marijn,

Ik heb alleen Apple apparatuur. Kan ik iets lenen van Ziggo zolang deze problemen spelen?

wat bedoel je precies met "Smartwifi voor basiszaken" ? Ik krijg de indruk dat Smartwifi een marketing truc van Ziggo is om nieuwe hardware te promoten. Eigenlijk vindt Ziggo al die opties op een modem maar ballast.

 

rbo

Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Ik heb zelfde probleem met een bridged Connectbox. Inloggen op Mac met Safari op 192.168.100.1 (het adres voor bridged router) werkt na firmware upgrade niet meer. Melding (zie screenshot): "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals."

Reset van de router is geen oplossing. Melding blijft.

 

Oplossing gevonden! Met Firefox als browser en 192.168.100.1 kom ik wel in het bridged modem. Misschien kun je Firefox ook proberen met de  non-bridged routers hierboven.

 

MacOS Mojave 10.14.6, browser versies

Safari: 14.1.2 (14611.3.10.1.5) - werkt niet

Firefox: 90.0.2 - werkt wel

Connectbox: 

Hardware versie 5.01

Software versie: CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH

Uitgelicht topic