Metenisweten

Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Inloggen Connectbox (compal) nieuwe firmware en gui apple

Beste lezers,

Vanochtend na een reboot heb ik nieuwe firmware gekregen.  Dat is versie CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH.

Thuis heb ik Apple en Android devices. Verder wat laptops met Windows. Bij het inloggen op de gui van de Connectbox met een Apple apparaat geeft de Connectbox de melding: "het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem, probeer het nogmaals". Ik kan me daarna afmelden en kom weer terug op het inlogscherm. Hebben meer gebruikers dit bij hun Apple device? Heb het trouwens op verschillende Apple devices geprobeerd: allemaal hetzelfde resultaat. Internet op de Apple devices werkt (voor zover ik kan overzien) trouwens prima!

Edit: na van de stroom afhalen en opnieuw opstarten hetzelfde effect.

Edit II: mijn signaal is prima (door Ziggo eerder bekeken).

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem. Tot die tijd is het advies gebruik te maken van een andere internetbrowser of d.m.v. de Smart Wifi app in te loggen op het modem en zodoende in te loggen op de routerinterface van het modem.

Bekijk in context

rbo

Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Ik heb zelfde probleem met een bridged Connectbox. Inloggen op Mac met Safari op 192.168.100.1 (het adres voor bridged router) werkt na firmware upgrade niet meer. Melding (zie screenshot): "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals."

Reset van de router is geen oplossing. Melding blijft.

 

Oplossing gevonden! Met Firefox als browser en 192.168.100.1 kom ik wel in het bridged modem. Misschien kun je Firefox ook proberen met de  non-bridged routers hierboven.

 

MacOS Mojave 10.14.6, browser versies

Safari: 14.1.2 (14611.3.10.1.5) - werkt niet

Firefox: 90.0.2 - werkt wel

Connectbox: 

Hardware versie 5.01

Software versie: CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH

Bekijk in context

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Dit probleem is inmiddels opgelost. Met Apple apparatuur (en specifiek de Safari-browser) kun je weer inloggen in de Connectbox 🙂 Loop je toch nog tegen problemen aan? Laat het ons weten!

Bekijk in context

48 Reacties 48
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Ik verwacht dat Ziggo hier naar moet gaan kijken. Volgens mij bent u nu de 3de die die probleem ( Apple en inlog problemen op/met ConnectBox) meldt.

Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel, zodat deze zichtbaar zijn voor de Ziggo mods.

Metenisweten
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

@Pasi , net nadat ik dit bericht had geplaatst zag ik ook zo’n topic voorbij komen. Dat was iets i.c.m. De Deco meen ik. Die heb ik niet. Bij mij deed het zich opvallend genoeg voor na de firmware update. Op Android / Windows gaat het ok, dus veel last ervan heb ik niet. Ik ben bekend bij Ziggo, gegevens staan erin. We wachten het maar af :-). 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Metenisweten  schreef:

...Dat was iets i.c.m. De Deco meen ik...


Inderdaad, maar ik begrijp niet wat de Deco ermee te maken zou hebben.

Dinges123

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Mijn probleem lijkt hierop als twee druppels water. Ik had al een topic aangemaakt voordat ik door @tobiastheebe op deze thread werd gewezen.https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Webinterface-Connectbox-werkt-niet-vanaf-iPad-en-iphone-maar-...

 

 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Ik heb eveneens dit probleem met McBookAir draadloos en Iphone. Er is een probleem met de IPv4 DHCP server, deze geeft geen adres uit . Handmatig vastleggen een IPv4 adres lost dit op. IPv6 stateless is OK, weet niet als IPv6 als DHCP ingesteld staat. Eveneens betekent dit dat ook geen IP4 web servers gevonden kunnen worden.

 

Edit Iphone en Draadloos toegevoegd.

Bekabeld is geen probleem

Dinges123

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb net even gecontroleerd maar het ziet eruit of er wel een ip adres uitgedeeld wordt aan de ipad en de iphone. Heb zojuist ook handmatig ip adres vastgelegd (eerst op ipad en daarna op de connectbox), maar dat geeft geen verschil helaas

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Ik ben helaas te vroeg met conclusies te trekken. Ik had een software boot gedaan en binnen 5 minuten geprobeerd zonder succes. Al mijn Apple apparatuur heeft nu ook een IPv4 adres.

Ik heb tevens een script draaien dat iedere 6 minuten inlogt op de connectbox en dat levert geen problemen op.

KeesC

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem. Op mijn iPad krijg ik steeds “het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem, probeer het nogmaals", op mijn Android telefoon kan ik wel gewoon inloggen, alleen heb ik dan een vergrootglas nodig om alles een beetje te kunnen lezen. 🔎

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

All,

Dank voor jullie meldingen! Gebruiken jullie Safari als browser? Werkt het wel in een andere browser op iOS?

KeesC

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Met Chrome hetzelfde resultaat, ook na wissen van cookies en dergelijke.

 

Dinges123

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Vincent 

Sinds vrijdag Connectbox in gebruik ter vervanging van technicolor modem.

Webinterface naar Connectbox vanaf draadloze pc werkt uitstekend en stabiel. Met de Smartwifi app op ipad en iphone heb ik ook uitstekend toegang tot de Connectbox

 

Probleem: ik krijg GEEN toegang met de webinterface 192.168.178.1 tot de Connectbox met iPad, iPhone5 en iPhone8. Heb Safari, Chrome en Firefox geprobeerd. Meerdere malen reset van de modem geprobeerd. Fabrieksinstellingen zijn al door een Ziggo medewerker teruggezet op afstand. Heeft ook niet gewerkt.

 

Ik krijg het inlogscherm en kan wachtwoord invoeren:

Dinges123_0-1624370489891.png

Na acceptatie van het wachtwoord zie ik dit

Dinges123_1-1624370535121.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik denk dat iemand met Mac OS even de developer tools in Chrome/Firefox in de gaten zou moeten houden tijdens het inloggen. Zo kunnen we kijken of in de console errors/warnings verschijnen of dat requests naar getter.xml/setter.xml een HTTP 4xx/5xx opleveren.

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Je kan inloggen maar in mijn situatie(engels) <The service may be interrupted,  etc> melding komt.

Edit toegevoegd: je krijgt dan een blank scherm met bovenstaande melding.

Alle scripts worden geladen en ik zie geen 4xx/5xx melding en je kan gewoon uitloggen.

 

 

try {
		cbnAjax({
			url: "../xml/setter.xml",
			type: 'POST',
			async: false,
			dataType: "text",			
			data: data,
			success: function(response) {
				_server = {'Alert':0,'Msg':''};
				if(JSON.stringify(data)!='{"fun":16}')
				{
					if(jQuery.trim(response).length > 0){
						if(_OpenServerAlert &&(response.match("cbnLogin") || response.match("cbnFirstInstall")))
						{
							window.location.assign("../common_page/login.html");
						}
						_server = {'Alert':1,'Msg':response};
					}
				}
			},
			error: function(){
				displayErrorMessage();
				ClickFlag = true;
			}
		});
	} 
	catch (e) {
		alert(e.message);
	}
}


function displayErrorMessage()
{
	GetXmlResponseDone = false;
	if(window.location.pathname == "/common_page/login.html")
	{
		var error_message =$('<br><br><br><br><div class="content">\
							<span class="dynamic" id="c_62">The service may be interrupted, temporarily inaccessible or encountered errors transferring data.</span><br>\
							<a href="javascript&colon;void(0)" onclick="location.reload();" class="dynamic" id="c_61"></a>\
							</div><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br>');
		$("#loginLanguage").empty();
		$(error_message).appendTo($("#loginLanguage"));
	}
	else if(window.location.pathname == "/index.html" || window.location.pathname == "/")
	{
		var error_message =$('<div class="general_text">\
							<br><br><br><span class="dynamic" id="c_62">The service may be interrupted, temporarily inaccessible or encountered errors transferring data.</span><br>\
							<a href="javascript&colon;void(0)" onclick="location.reload();" class="dynamic" id="c_61"></a>\
							</div>');
		$(".content-container").empty();
		$(error_message).appendTo($(".content-container"));
		window.clearInterval(timerId);
	}	
	updateContent();
}

 

 

 

Ik ervaar ook geen problemen met jouw script.

getter.png

Toegevoegd

Dit is gebeurd na een software update van de connect box

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Vreemd, daar worden we dus niets wijzer van. Uit bovenstaande code wordt mij alleen duidelijk dat bij het aanroepen van setter.xml iets fout gaat in de backend van het modem. Wat dat 'iets' is kan ik alleen maar naar gissen.

 

@jarielcapitain Zou je eens tijdens het inloggen kunnen kijken met welke parameters setter.xml wordt aangeroepen? De POST fields moeten zijn: token=[...]&fun=15&Username=NULL&Password=[...] en de header: Cookie: sessionToken=[...]. Misschien dat hier iets fout gaat.

Fratro

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik Firefox om in te loggen op de Connectbox , werkt prima ! Safari werkt inderdaad niet (meer).

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

 

Probeer je van mij een ontwikkelaar te maken?

Ik zie geen setter.xml maar onder getter.xml zie ik wel SessionId en token.

Lijkt mij dat de setter.xml geblokkeerd wordt?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het is dat ik geen CB noch Mac OS heb, anders had ik het zelf gedaan. 😉 De setter.xml is vereist voor fun 15 en 16 (inloggen en uitloggen), als die niet wordt aangesproken dan gaat er iets goed fout.

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Dat er iets fout gaat is wel zichtbaar in de diverse topics, Ik snap ook niet over de kwaliteit van het uitvoeren van updates.

Maar in ieder geval werkt je script nog steeds!!!!!!!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ben opgelucht dat het script opnieuw een firmware-upgrade heeft overleefd. Het script maakt overigens gebruik van dezelfde setter.xml voor in- en uitloggen, dus ik begrijp niet waarom het vanuit de browser dan niet werkt.

Uitgelicht topic