Ik ben op zoek naar een oplossing om in te loggen in mijn Connectbox Giga.
De Giga box staat in bridge mode en is gekoppeld via eth-0 aan mijn Edgerouter X. Achter mijn ER hangt een Orbi in AP Mode. Tevens heb ik op eth-1 een Netgear M5 als backup voor als de Ziggo verbinding uitvalt.
Deze setup werkt prima alleen kan ik niet op de Ziggo bridge inloggen. Ik heb via 192.168.100.1 en 192.168.178.1 getracht in te loggen (via een laptop verbonden aan de Orbi) maar geen van beide werkt.
Wat nu te doen? Firewall rule, Static route??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik moet eerlijk zeggen dat de configuratie met een pseudo-interface wel heel netjes is, en eigenlijk zou je ook verwachten dat het alleen op die manier kan werken. Ik denk dat het aan het modem ligt of het wel of niet werkt in mijn setup. Wellicht reageert de Gigabox anders. Mijn TC7210 doet het dus wel, en ik ga daarom ook niks veranderen. Nog een ander weetje, Mijn TC7210 reageert ook nog eens op het 10.215.*.* Ziggo beheer IP-adres, wat het modem ook nog heeft (normaal niet zichtbaar, maar gewoon uit het ARP verkeer af te vangen). "Bridge-modus" is denk ik een rekbaar begrip. Welk modem heb jij?
Ik heb de Arris connectbox. Ik denk idd dat het te maken heeft met verschillende modems die anders reageren. Zoals ook in het ubiquiti topic wordt beschreven.
er is niet 1 standaard voor “bridge mode” helaas.
is het een idee om hier een sticky van te maken oid?
Ik kan hem dan weer wel pingen....
De oplossing met de pseudo interface werkt prima en ik kan nu de tweede kabel verwijderen.
Bedankt voor het oplossen van mijn probleem.👌
Outages.io ook maar gelijk geïnstalleerd 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.