Inkomende Emails zo maar verdwenen.

Gelukkig nieuwjaar! Al mijn Inkomende emails (op enkele dagen na) zijn plotseling verdwenen.

Wat is er gebeurd? En hoe krijg ik ze terug?

Claire van Lier
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
8 Reacties 8

4 mogelijkheden.

1 fout bij ziggo, maar dan zouden meer mensen hier wasrschijnlijk last van hebben.

2 je bent gehacked en de hacker heeft emails verwijderd. Ook niet echt logisch want zo verraad een hacker zichzelf

3. Je hebt op een computer je mail ingesteld met een pop3 account en op die computer staat nu de verdwenen mail.

4. Jij of een huisgenoot heeft per ongeluk zelf mail verwijderd.

Ik gok optie 3. Heb je in de kerstvakantie een oud emailprogramma weer eens opgestart ofzo?

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 419Reacties
  • 9Oplossingen
  • 123Likes

Dankjewel voor je reactie!

Punt 3 is goede gok. En gecheckt want Pop3 was het lange tijd!

Maar het is nu Imap.ziggo.nl bij Ziggo Mail (en Gmail-smtp-server bij Gmail. Heb je daar wat aan? 

Wat wel opvalt is dat iCloud erbij is komen te staan. Recent heb ik mijn iPhone foto’s daar opgeslagen. Bij die informatie van iCloud staat ook geactiveerde voor opslag: Mail. Zou dat het probleem zijn?

(Ook staat geactiveerd: Contacten, Agenda en nog meer, waarvan ik Safari en Wallet en Game Center alvast heb uitgezet...)

Claire van Lier
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Pop3 en imapzijn protocollen. Bij pop3 wordt de mail gedownload en verwijderd van de server. Bij imap blijft hij op de server staan. De naam imap.ziggo.nl verwijst alleen naar de mailserver van Ziggo, het zou nog steeds kunnen dat een emailprogramma het pop3 protocol gebruikt en mails verwijderd van de server. Bij de boosdoener kun je dan je verdwenen mail terugvinden. 

Als je je email wachtwoord veranderd dan kunnen al die programma's er pas weer bij als je ze het juiste wachtwoord geeft. Daarmee kun je mogelijk ook de boosdoener opsporen, want die gaat dan om een wachtwoord vragen.

Wat icloud allemaal uitspookt weet ik niet.

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 419Reacties
  • 9Oplossingen
  • 123Likes

Hoi @Claire van Lierop en welkom op de Community! Uiteraard ook nog de beste wensen.

Opeens al je e-mail kwijt? Dat is behoorlijk schrikken! @Wlmpie heeft al enkele scenario's beschreven en verdere uitleg. Ben je hier al verder mee gekomen? Ondervind je dit nadat je de wijziging van POP naar IMAP hebt gemaakt? Of wellicht een andere instelling? Of is er voorafgaand niets gewijzigd? Staan de e-mails nog wel op de webmail?

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1124Reacties
  • 94Oplossingen
  • 206Likes

Hallo @Wimpie en @Vincent Ziggo, e.a.!

Sorry. Ik kon niet makkelijk reageren omdat  mijn wachtwoord eerst niet werd herkend…

Dank voor jullie hulp! Mijn mail is gewoon weg, zonder mijn ingrijpen.

Ik kan jullie nog wel meegeven dat ik na de ontdekking op mijn iMac, snel op mijn iPad keek. Daar stonden alle mails nog op. Maar niet langer dan een seconde. Ik zag ze verdwijnen van beneden naar boven, in een schuine ‘zuigslang’. 

Hostnaam stond ingesteld op Imap.ziggo 993. 

Mijn vaste computer-deskundige heeft inmiddels alles onderzocht en geen aanwijzing gevonden.

Al rond kijkende op deze community is het verdwijnen van de mail een veel voorkomend probleem. Ik neem mijn verlies.

Het zou casema sieren als ze ons niet allemaal zouden laten gissen en dmv een community - hoe goed bedoeld ook - in feite niet helpen. 

Ooit had ik op een oude iPad die ik aan een ander wilde geven, mijn mail weggegooid en was die toen ook kwijt op al mijn apparaten… kreeg ik bij de Casema winkel te horen dat ze het niet terug konden zetten (vroeger wel) ivm privacy wetgeving. Ik vraag me nog steeds af waarom ik mijn prive-mails door een privacy wet niet meer van mij zouden zijn!

Claire van Lier
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ontzettend zuur @Claire van Lierop! Wat ontzettend belangrijk is, is dat het niet weer gebeurt! Heb je op alle apparaten waarop je email gebruikt, gecheckt of de instellingen juist staan? 

Wlmpie wrote:

Pop3 en imapzijn protocollen. Bij pop3 wordt de mail gedownload en verwijderd van de server. Bij imap blijft hij op de server staan. De naam imap.ziggo.nl verwijst alleen naar de mailserver van Ziggo, het zou nog steeds kunnen dat een emailprogramma het pop3 protocol gebruikt en mails verwijderd van de server. Bij de boosdoener kun je dan je verdwenen mail terugvinden. 

Als je je email wachtwoord veranderd dan kunnen al die programma's er pas weer bij als je ze het juiste wachtwoord geeft. Daarmee kun je mogelijk ook de boosdoener opsporen, want die gaat dan om een wachtwoord vragen.

Wat icloud allemaal uitspookt weet ik niet.

Wat @Wlmpie zegt is een hele goede. Zorg ervoor dat het wachtwoord van email wordt gewijzigd, had je dit al gedaan? En de apparaten waarop je email gebruikt allemaal gecheckt? 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

@Mariska Ziggo. Instellingen staan juist. Wachtwoord is vernieuwd. Op alle apparaten. 

Claire van Lier
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben dan nog wel heel benieuwd of deze e-mails nog zichtbaar zijn in de webmail omgeving. Laat je het weten @Claire van Lierop?

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1795Reacties
  • 160Oplossingen
  • 207Likes

Uitgelicht topic