Vraag
Reacties
Oplossing
DrGonzo
Level 6

Ineens hoge latency upload

Sinds gisteren ervaar ik een lagere upload snelheid die schommelt rond de 15 Mbit/s.

 

Daarbij is tijdens een upload de latency van de verbinding ineens gigantisch. Zie ook de screenshots. De latency schiet tijdens een uploadspeedtest naar gemiddeld ongeveer 450 ms met uitschieters naar 1000 ms.

 

Vanuit de chat ben ik naar hier doorverwezen omdat het modem in bridge staat en het signaal in orde lijkt.

 

Ik heb gemeten op meerdere apparaten en via twee test sites. Bij beiden is de upload rond de 15 mbit/s en gaat de latency enorm omhoog. Het gaat om dslreports speedtest en de waveform bufferbloat test.

 

Kan een van de toppers van de Community misschien iets uitgebreider naar het signaal op de modem of in de wijk kijken?

 

Modem is uiteraard al eens gereset

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
26 Reacties 26
DrGonzo
Level 6
Topicstarter

Zit nu toch weer met regelmaat rond de 20 mbit/s. Leefbaar maar niet zoals het hoort

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Helaas is er nog niet heel veel meer bekend @DrGonzo

We weten dat er een capaciteitsprobleem zit in het buiten netwerk en daarvoor moet er vanuit ons en de aannemer aan worden gewerkt. Dit staat in de planning voor eind Q2, maar verder hebben we niet meer informatie.

Het is dus echt even afwachten hoe dit gaat verlopen.

0 Kudos
DrGonzo
Level 6
Topicstarter

Dank @@Jamyla Dan weet ik in ieder geval dat het capaciteit probleem wordt erkend.@ Dan zou ik dus tot eind juni rekening moeten houden met een fluctuerende upload?

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Dat is wel wat de afdeling netwerkbeheer ons heeft doorgegeven. Daar waar mogelijk zullen ze eerder beginnen met de werkzaamheden. @DrGonzo

0 Kudos
DrGonzo
Level 6
Topicstarter

Helder! Ik hoopte stiekem op een typefoutje van Q1 😉

0 Kudos
DrGonzo
Level 6
Topicstarter

Ha mods,

 

Ik heb een mail dat er 11 mei werkzaamheden in de wijk zijn. Wordt hiermee het euvel opgelost?

 

Dank alvast!

0 Kudos
Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @DrGonzo! Werkzaamheden worden altijd uitgevoerd om het netwerk te verbeteren. Wacht even af hoe het daarna gaat met de verbinding. Merk je dat het dan nog steeds als voorheen is, trek dan aan de bel! 

0 Kudos