1
Vraag
2
Reacties
Danwelldore

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ineens geen internet meer

• Beste forumleden, 

Afgelopen woensdagavond hadden wij gewoon nog internet zoals altijd. Donderdagochtend was dit helaas niet meer het geval. Het modem knippert sindsdien rood (sagemcom). 

Ik heb al een andere coax kabel en splitter gebruikt. Ook heb ik een harde reset gedaan. Het mocht niet baten. 

Voor volgende week staat een afspraak gepland met een monteur. 

Ik vroeg mij toch nog af of jullie misschien nog advies hebben voor mij. Hoe krijg ik mijn modem weer aan de praat? 

Het modem is slechts een aantal maanden oud. Ze zijn aan de achterzijde van onze tuin wel bezig met werkzaamheden, zou dit invloed kunnen hebben? (Buren hebben zich niet gemeld met problemen...). 

Alvast bedankt voor het meedenken! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Danwelldore
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De monteur is net weg en waar ik al voor vreesde is uitgekomen. Het lijkt erop dat de werklui de kabel hebben beschadigd. De aardige monteur heeft een aannemer ingeschakeld die met ons contact op gaat nemen. Jammer, maar het is wat het is! 🙂 

Bekijk in context

13 Reacties 13
SRF

Level 11
  • 558Posts
  • 8Oplossingen
  • 158Likes

Vraag, heb je wel WiFi op Mobiel, Tablet en Andere Zaken. Dan heeft Modem wel een Vebinding om WiFi te maken. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32794Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16589Likes

Een continue status 'DS scanning' geeft aan dat geen signaal aanwezig is. De monteursafspraak afwachten is in principe de enige optie. Het is soms mogelijk om een afspraak te verplaatsen naar een eerdere datum via Mijn Ziggo.

Danwelldore
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb wel gewoon wifi op telefoon, wel zonder 'internet'. Dus de wifi werkt, maar geen toegang tot het internet.

PeterH2020

Level 6
  • 108Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

Het modem is slechts een aantal maanden oud. Ze zijn aan de achterzijde van onze tuin wel bezig met werkzaamheden, zou dit invloed kunnen hebben? (Buren hebben zich niet gemeld met problemen...). 

Hier geef je eigenlijk al.je antwoord,  ze hebben de kabel door gestoken hierdoor is er geen internet. 

Het bedrijf had dit moeten melden. Nu kost het jou 50 euro. Gelukkig kun je die verhalen op hun graafwerkzaamheden en de rekening daar indienen. 

Danwelldore
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het betreft werkzaamheden voor het aanleggen van een park. Wij hebben geen internet, onze buren wel. 

Kan er tijdens de werkzaamheden iets gebeurt zijn waardoor alleen ons huis geen internet meer heeft? 

DON PAPA

Level 17
  • 3952Posts
  • 61Oplossingen
  • 3387Likes

Ik vermoed dat er in de nacht van woensdag op donderdag aan het netwerk is gewerkt door Ziggo, en dat daar iets niet helemaal goed is gegaan, waardoor je nu geen signaal meer hebt. Gewoon even afwachten wat de monteur te vertellen heeft als hij langs komt...

PeterH2020

Level 6
  • 108Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

Ieder huis heeft zijn eigen kabel.

Als het in het netwerk  zou zitten had niemand internet meer.

Danwelldore
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja dus alleen de kabel van ons huis is waarschijnlijk naar de knoppen? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32794Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16589Likes

Dat is uiteraard een aanname, een monteur kan constateren of daadwerkelijk sprake is van kabelschade.

Danwelldore
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ben eeg benieuwd morgen. Vrees voor het ergste met de graafwerkzaamheden 😞 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1312Posts
  • 133Oplossingen
  • 638Likes

Keep us posted @Danwelldore, als we hier iets voor je kunnen betekenen dan horen we dat graag!  Kun je in je Ziggo Community profiel ook nog je huisnummer toevoegen, dan kunnen we jou in onze systemen vinden mocht dat nodig zijn 🙂 

Danwelldore
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De monteur is net weg en waar ik al voor vreesde is uitgekomen. Het lijkt erop dat de werklui de kabel hebben beschadigd. De aardige monteur heeft een aannemer ingeschakeld die met ons contact op gaat nemen. Jammer, maar het is wat het is! 🙂 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14192Posts
  • 1183Oplossingen
  • 6209Likes

Hey @Danwelldore . Hoe gaat het nu? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic