Comis

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inconsistent Internet

Hallo Ziggo Forum,

 

Eerste post hier!

 

Ik ervaar helaas wat problemen met de ziggo connectbox.

Wij zitten in een verbouwen en bijna mijn hele huis is smart, omdat we af en toe bezig zijn met de elektra moet de stroom er zo nu en dan af, als de stroom er weer op gaat kunnen wij een aantal devices niet meer verbinden met internet van mobieltjes, TV en smarthome apparatuur. Op mijn mobiel kreeg ik vaak de melding "Verbonden met wifi zonder internet".

 

Het opnieuw instellen van +- 40 apparaten is wel prima te doen voor 1 a 2 keer maar nu ben ik er echt een beetje klaar mee.

 

Ik had 2 verbindingen (2.4ghz en 5ghz) en ben weer terug gegaan naar de default instellingen sinds de 2de keer dat ik alles moest instellen. Ook zit ik weer op IPV4 omdat met 6 de helft van de sites niet bereikbaar was. Zelf vermoed ik dat het aan de modem unit zelf ligt.

 

Groetjes!

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Mogelijk helpt het verhogen van de leasetijd van de DHCP-server naar 1 dag (86.400 seconden).

 

Overigens zou ik met 40 verbonden apparaten een losse router en access points overwegen.

Comis
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik dit zelf instellen in de modem settings of moet ik hiervoor contact opnemen met ziggo?

 

Bedankt voor je reactie 😄

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Klopt, dit kun je zelf aanpassen in de Connect Box onder 'Geavanceerde instellingen', 'DHCP'.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Comis , welkom op onze Ziggo Community. Leuk dat je onze Community hebt gevonden. 

Is het gelukt dankzij de tips van @tobiastheebe ?

Comis
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Meindert,

 

De lease tijd heeft wel het probleem opgelost met dat de devices het netwerk niet meer herkennen nadat jet stroom eraf is geweest.

 

Helaas ervaar ik nog wel problemen vooral op mobieltjes en tablets dat de connection refused is, hier moet ik af en toe voor rebooten. Hoe is dit mogelijk want alle settings zijn nog de default settings afaik.

 

Excuus voor de late reactie ik was op vakantie!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Op welke site(s) zie je die foutmelding? Deze is namelijk afkomstig van een webserver.

Comis
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

O.A. Sonos, Ziggo, StackOverflow en veel meer. Alleen een handje sites die het dan wel doen tot ik reboot en dan is het weer even OK.

 

Aan mijn devices zal het niet liggen omdat ik het op meerdere device krijg.

 

De browse files werkt trouwens niet in de browser via de ziggo app dus kan geen bijlage meesturen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Mogelijk dat het modem toch weer DS-Lite gebruikt? Begint het publieke IPv4-adres met 213.127?

Comis
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

217.122

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Helder, dan is er geen sprake van DS-Lite en kan dat het probleem niet zijn.

 

Aangezien je de foutmelding op verschillende apparaten en sites ziet en een reboot van de Connect Box het probleem oplost, lijkt het inderdaad aan de CB zelf te liggen. Mogelijk helpt het toepassen van deze firewall-instellingen.

Uitgelicht topic