Charles1965

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Inca 1 Gb in een werkend Moca 32A netwerk wordt niet gezien

 

ik heb een werkend thuisnetwerk wat bestaat uit

het ingangs signaal wat gesplitst wordt in bij SQ601 in een data kabel naar het modem en TV kabel naar het COAX netwerk.

Vanuit de SQ601 gaat de kabel eerst naar een Hirschmann 820A versterker en gaat dan naar een Hirschmann Moca 32A unit waarna de kabel naar een splitter unit gaat die naar de verschillende kamers gaat waar TV wordt gekeken. De niet gebruikte punten zijn afgedopt. Ik heb op twee kamers een ontvangende Moca unit die verboncen zijn met wifi routers die ik als access point gebruik om door het hele huis wifi te hebben. Nu wilde ik in een andere kamer een bedrade connectie maken en had daarvoor een Hirschmann Inca unit laten komen. De Inca zou compatibel zijn met de 32A units.

 

Probleem:

Ik krijg de Inca unit niet herkend in het coax netwerk.

 

Geprobeerd:

Ik heb de Inca op verschillende plaatsen aangesloten (bijvoorbeeld uitgewisseld met een MA32). Ik heb de inca direct aan het ingangssignaal van de SQ601 gehangen maar geen enkele  situatie leidt tot een oplichtend Moca ledje wat wijst op een actieve connectie.

 

Heeft iemand een idee waarom de Inca niet connect en wat er aan gedaan zou kunnen worden.

 

12 Reacties 12
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Charles1965
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de link. Deze had ik al bekeken maar is niet de oplossing als ik op die manier de Inca inplug krijg ik geen Moca signnaal terwijle de 32A units gewoon met elkaar comuniceren

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Charles1965  schreef:

Bedankt voor de link. Deze had ik al bekeken maar is niet de oplossing als ik op die manier de Inca inplug krijg ik geen Moca signnaal terwijle de 32A units gewoon met elkaar comuniceren


Misschien zijn ze niet compatibel met elkaar terwijl de info zegt van wel........... ? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Charles1965  schreef:

 

....waarna de kabel naar een splitter unit gaat die naar de verschillende kamers gaat waar TV wordt gekeken...



Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar u probeert wel heel veel over die ene coax te sturen!

Al deze apparaten werken, doordat ze zelf een extra signaal op de coax zetten. Voor de beste 'ontvangst' ( onderlinge communicatie ) moeten die signalen natuurlijk zo 'schoon' mogelijk zijn en voor een goede werking, hebben deze apparaten bepaalde bandbreedtes en goede filters, om o.a. stoorsignalen te verwijderen. Zodra de bandbreedte en/of een filter van één apparaat, de werking/signalen van een ander apparaat beperkt, dan gaat het mis.

Een TV splitter splitst natuurlijk de coax, maar heeft ook een filter werking. Alle signalen die niet standaard niet voor tv worden gebruikt, worden vaak daardoor standaard weggefilterd. Als u deze splitter eens verwijderd, misschien werkt het dan wel?

Charles1965
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik zal nogmaals Hirschmann om een reactie vragen. Ze melden de compatibiliteit expliciet maar misschien op een manier die ik niet heb uitgeprobeerd.

Charles1965
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Zou verwachten dat er voldoende capaciteit is. De versterker zou moeten zorgen voor de signaal versterking die nodig is. Met werkende MA32 units die nog steeds werken als ik de Inca heb toegevoegd aan het netwerk lijkt het me niet aannemelijk dat het een capaciteits probleem is. Misschien dat Hirschmann hierover iets kan zeggen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Pasi  schreef:

...Alle signalen die niet standaard niet voor tv worden gebruikt, worden vaak daardoor standaard weggefilterd...


Beter omschreven : alle signalen die buiten de standaard tv bandbreedte vallen, worden vaak weggefilterd.

Het gaat niet zo zeer over de capaciteit. Maar wel over de vele frequenties ( = signalen ), die elkaar kunnen storen en/of worden weggefilterd.

Misschien een testje : plaats die 'laatste' Inca voor de splitter unit, werkt de Inca verbinding dan wel?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Charles1965

 

Het is alweer een paar dagen geleden dat @Pasi je heeft gevraagd wat te testen. Ben je daar nog mee aan de slag geweest? Kunnen we nog ondersteunen?

Charles1965
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de technische dienst van Hirschmann gebeld en het probleem voorgelegd. Hun voorstel was om de de MA32 unit die het signaal het coax netwerk inbrengt te vervangen door de Inca. 

Toen ik dit had gedaan duurde het langer dan 20 minuten voordat de Inca uiteindelijk alle ledjes had branden. Het probleem was echter dat de MA32 units nog steeds niet konden communiceren met de Inca. Ik moet nu nog een laatste test doen door een directe lijn verbinding te maken, ik had er nu nog de router tussen die als access point wordt gebruikt maar deze werkte niet dus de kans dat de MA32 met de Inca communiceert is heel klein. Lijkt erop dat de compatibiliteit van de Inca met de MA32 niet dat is wat beloofd is. Als ik de versterker uitzet werkt helemaal niets (ook geen TV). Voor de compleetheid ik heb een Hirschmann GHV820A versterker.

Charles1965
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

dus wat @Pasi heeft voorgesteld werd ook door Hirschmann voorgesteld en dat lijkt tot nu toe niet te werken.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Charles1965, heb je inmiddels de laatste test al gedaan? Door direct op het modem te testen? @Pasi, heb jij misschien nog andere suggesties of tips?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Maud  schreef:

...@Pasi, heb jij misschien nog andere suggesties of tips?


Nee.

Ik weet niet hoe e.e.a. nu is aangesloten, maar ik zou ( nu blijkt dat ze niet samenwerken ) tussen de Inca en de Ma32 geen andere apparatuur plaatsen. Ook zou ik de beide systemen niet mixen, dus niet Inca - Ma32 - Inca -Ma32. Maar Inca - Ma32 - Ma32 - Inca of Ma32 - Inca - Inca - Ma32.

 

"...Lijkt erop dat de compatibiliteit van de Inca met de MA32 niet dat is wat beloofd is..."
Dan houdt het op .....

Uitgelicht topic